  • 1. Data: 2020-04-26 10:09:58
    Temat: OT Specjalnie dla Cavallino i jemu podobnych-jak wirus niszczy pluca nawet tych co lekko go przeszli
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    Specjalnie dla Cavallino i jemu podobnych co się tak plują że lekarstwo
    bardziej szkodzi, okazuje się że nawet Ci co lekko przeszli wirusa mają
    nieodwracalnie płuca zniszczone, np nurkowie którzy już po wirusie nimi
    nie moga być.

    "Lekarze z Kliniki Uniwersyteckiej w Innsbrucku (Austria) przebadali
    sześciu austriackich nurków. Wszyscy byli zakażeni koronawirusem, ale
    mieli łagodne objawy i przebywali w domowej kwarantannie. 5-6 tygodni
    temu uznano ich za wyleczonych.

    Badania wykazały jednak, że choroba COVID-19 wywołała u nich trwałe
    uszkodzenia płuc. Austriacy, którzy wcześniej byli uznawani za zdrowych,
    nie będą mogli wrócić do nurkowania.

    Uszkodzenia płuc są nieodwracalne. To szokujące, nie rozumiemy, co się
    tutaj dzieje - powiedział w rozmowie z APA lekarz z Kliniki
    Uniwersyteckiej w Innsbrucku Frank Hartig."

    https://www.o2.pl/artykul/koronawirus-niepokojace-do
    niesienia-z-austrii-nawet-lagodny-przebieg-moze-nisz
    czyc-pluca-6503967816501377a

    No i co Cavallino durniu? dalej uważasz że lekarstwo bardziej szkodzi?

    --
    Janusz

  • 2. Data: 2020-04-26 13:42:04
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 26.04.2020 o 10:09, Janusz pisze:

    > dalej uważasz że lekarstwo bardziej szkodzi?

    No ale jest lekarstwo na to konkretne dziadostwo?

  • 3. Data: 2020-04-26 13:50:44
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Jest lekarstwo. To kwarantanna, maski na ulicach i odkazanie wszystkiego i wszędzie.

  • 4. Data: 2020-04-26 13:57:41
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2020-04-26 o 13:42, nadir pisze:

    > No ale jest lekarstwo na to konkretne dziadostwo?

    Tak bardzo krytykowane tutaj zamknięcie ludzi w domach, niestety
    chciałoby się rzec,
    bo to gospodarka upadnie, tak, część upadnie ale wszędzie tak jest, my
    nie jesteśmy tutaj
    ani lepsi ani gorsi.
    Wnioski z tego są takie że trzeba przeczekać na szczepionkę bo
    przechorowanie jest bardzo ryzykowne jak widać w artykule.

    --
    Janusz

  • 5. Data: 2020-04-26 14:11:43
    Od: Przemek Jedrzejczak <p...@g...com>

    Proponowalbym zacząć od nauki języków ;-)

    "Es gibt Hinweise darauf, dass die Patienten sowohl in ihrem Allgemeinzustand lange
    brauchen, um sich zu erholen. Also über nach einem Monat nach Krankenhausentlassung
    sind sie noch allgemein geschwächt, und auch die Lungenfunktion, die scheint nicht
    gut zu sein", hatte der Chefvirologe der Berliner Charité im NDR-Info-Podcast
    erklärt.

    Lekarze już wcześniej ostrzegali że pełna rekonwalescencja może potrwać do 1 miesiąca
    (od wyjścia te szpitala) a w pewnych przypadkach nawet dłużej. Dla zawodowego nurka u
    którego stan płuc odgrywa kluczową rolę jest to oczywiście problem.

    I dalej

    Obwohl ihr Krankheitsverlauf nicht schwerwiegend gewesen ist, können sie ihren Sport
    nun erstmal nicht mehr ausüben.

    Czyli że aktualnie nie mogą nurkować ;-)

  • 6. Data: 2020-04-26 18:15:24
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 26.04.2020 o 13:57, Janusz pisze:

    > Tak bardzo krytykowane tutaj zamknięcie ludzi w domach, niestety
    > chciałoby się rzec, bo to gospodarka upadnie, tak, część upadnie ale
    > wszędzie tak jest, my nie jesteśmy tutaj ani lepsi ani gorsi.

    Ale to nie jest lekarstwo, tylko środki zapobiegające.

    > Wnioski z tego są takie że trzeba przeczekać na szczepionkę bo przechorowanie
    > jest bardzo ryzykowne jak widać w artykule.

    Czyli nie ma lekarstwa.

  • 7. Data: 2020-04-26 18:17:19
    Od: nadir <n...@h...org>

    > Jest lekarstwo. To kwarantanna, maski na ulicach i odkazanie wszystkiego i
    wszędzie.

    Czyli jak zachorujesz na tego wirusa, ja mam nosić maskę i wszystko
    odkażać czy Ty, żebyś wyzdrowiał?

  • 8. Data: 2020-04-26 18:59:44
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Przemek Jedrzejczak p...@g...com ...

    > Proponowalbym zacząć od nauki języków ;-)

    dzieki Przemo, nie znam niemieckiego i dałem się nabrac na Janusza
    tłumaczenie...
    Janusz, jakies słowo komentarza?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Obelgi to argumenty tych, którzy nie mają argumentów"

  • 9. Data: 2020-04-26 19:06:32
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Dlaczego wątpisz w to że to Ty pierwszy na niego zachorujesz? I przez Ciebie będę
    musiał nosić maseczkę i wszystko odkażać? Chwilowo mam plan uchować się do czasu aż
    będzie szczepionka i może skuteczne lekarstwo. I cos czuję że chcesz mi plan
    spierdolic.

  • 10. Data: 2020-04-26 19:58:50
    Od: nadir <n...@h...org>

    > Dlaczego wątpisz w to że to Ty pierwszy na niego zachorujesz?

    Całkiem możliwe, że już miałem tego wirusa, Ty może też? Po prostu nie
    wiem? Na razie nawet nie wiem czy jest sens robić jakieś testy, bo
    czytam i słyszę, że te też są nie do końca wiarygodne.

    > I przez Ciebie będę musiał nosić maseczkę i wszystko odkażać?

    Dlaczego przeze mnie? To nie ja każę je nosić i wszystko odkażać.
    Mało tego, maski każe robić ten co jeszcze 2-3 tygodnie wcześniej
    twierdził, że maseczki nic nie dają.

    > Chwilowo mam plan uchować się do czasu aż będzie szczepionka i może skuteczne
    lekarstwo.

    Tylko, że raz, to może nie być chwila, a dwa już się okazuje, że szczyt
    zachorowań planują nam na jesień. Masz zamiar ukrywać się do listopada?

    > I cos czuję że chcesz mi plan spierdolic.

    A gdzieżbym śmiał.