  • 1. Data: 2020-10-03 14:26:09
    Temat: [OT] Uchwyt do TV na ścianę
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    Cześć.

    Na rynku jest bardzo dużo uchwytów do TV, na ścianę, od nieruchomych po
    wielostopniowe.

    Tak sobie pomyślełem że chciałbym czasami TV obrócić o 90 stopni do
    ściany, aby było widać go z kuchni.

    TV ma 55"

    Rozgladam się za takimi długimi uchwytami, ale nie widzę od ręki. Czy
    ktoś może podpowiedzieć, że nie ma co szukać i takiego nie znajdę? Czy
    może jest jakiś niszowy producent?

    Funckja obrotu nie jest mi jakoś super niezbędna więc nie wydam dowolnej
    ilości pieniędzy, ale w sensownej cenie zastanowie się.

  • 2. Data: 2020-10-03 14:34:18
    Temat: Re: [OT] Uchwyt do TV na ścianę
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 03/10/2020 14:26, heby wrote:
    > Rozgladam się za takimi długimi uchwytami, ale nie widzę od ręki.

    Uzupełnie: znalazłem 2-3 takie które są na styk (mają 62cm od środka
    tv), ale są *bardzo* chybotliwe i sprawiają wrażenie że pracują na
    granicy wytrzymałości, tv na nich się kiwa (w sklepie przynajmniej).

    Więc to bardziej pytanie: czy kupie solidny, a nie czy kupie w ogóle.

  • 3. Data: 2020-10-03 15:55:30
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Pytanie, czy kotwy były robione przy wznoszeniu budynku, czy chcesz je wiertarką z
    Lidla?

    -----

  • 4. Data: 2020-10-03 16:05:52
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2020-10-03 o 14:26, heby pisze:
> [...]
    >
    > Funckja obrotu nie jest mi jakoś super niezbędna więc nie wydam dowolnej
    > ilości pieniędzy, ale w sensownej cenie zastanowie się.

    Ja końcem 2019r kupiłem "UCHWYT DO TV LCD/LED AR-65 ART 32-80" 60KG
    reg. pion/poziom 60cm"
    Symbol/oznaczenie producenta: RAMT AR-65 EAN: 5901812014283

    http://www.art-multimedia.pl/index/viewproduct/id/19
    329/idSub/11493/idCat/15755/productName/%20UCHWYT%20
    DO%20TV%20LCD/LED%20AR-65%20ART%2032-80

    Krócej: https://tiny.pl/7lr4p

    Wisi na tym 49". Obciążałem go testowo dość mocno na wysunięciu - daje
    radę. Ale go powiesiłem na czterech prętach idących przez całą grubość
    ściany, bo nie mogłem zakotwiczyć kołków - ściana z powietrza i piasku.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 5. Data: 2020-10-03 16:54:34
    Od: PeJot <P...@n...pl>

> [...]
    >
    > Funckja obrotu nie jest mi jakoś super niezbędna więc nie wydam dowolnej
    > ilości pieniędzy, ale w sensownej cenie zastanowie się.

    Ja taki pomysł zrealizowałem. Początkowo projekt zakładał specjalnie
    zaprojektowane ramię, ale okazało się że ściana jest zbyt delikatna aby
    znieść tak duże siły wyrywające dyble. Stanęło na szafce z obrotowym
    ramieniem - blatem, który na końcu podparty jest na kółkach. TV jest
    przykręcony do tego ramienia. Ogólnie wyszło prosto, funkcjonalnie i
    tzw. efekt "wow" jest.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 6. Data: 2020-10-03 17:41:34
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 03/10/2020 15:55, ąćęłńóśźż wrote:
    > Pytanie, czy kotwy były robione przy wznoszeniu budynku, czy chcesz je
    > wiertarką z Lidla?

    Na kotwy chemiczne pójdą.

  • 7. Data: 2020-10-03 17:46:36
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 03/10/2020 16:05, Adam wrote:
    > Krócej: https://tiny.pl/7lr4p

    Hmmm niestety ... mój telewizor ma 123cm szerokości. To daje 61.5cm od
    ściany, a zazwyczaj jeszcze trzeba dodać mocowanie i nigdy nie wiadomo
    czy producent wlicza mocowanie w odległośc czy nie, a najczęsciej w
    ogóle nie podaje :/

    > Wisi na tym 49". Obciążałem go testowo dość mocno na wysunięciu - daje
    > radę.

    Uchwyt się nie buja? O ściane się nie martwie, potrafie to solidnie
    zamocować, ale uchwyty jakie oglądałem są żywym przykładem modułu Younga :/

    Jeden ze spawanych uchwytów przegubowych, na którym wisiał kilku kg
    monitor, odspawał się po 2 latach, na zawiasie. Był często machany w
    lewo i w prawo. Mam wrażenie że jakość tych uchwytów jest skrajnie
    kiepska, więc szukam czegoś solidnego.

  • 8. Data: 2020-10-03 19:02:36
    Od: collie <c...@v...pl>

    W sobota, 3.10.2020 o 14:26, heby napisał:

> [...]
    >
    > Rozgladam się za takimi długimi uchwytami, ale nie widzę od ręki. Czy
    > ktoś może podpowiedzieć, że nie ma co szukać i takiego nie znajdę? Czy

    Może taki za 250 zł - z regulacją w poziomie od -60° do +60°:
    http://www.uchwyt.pl/produkty/uchwyty-do-tv-lcd-plaz
    ma/lc-u7r1-70c.htm

  • 9. Data: 2020-10-03 19:09:16
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 03/10/2020 19:02, collie wrote:
    > Może taki za 250 zł - z regulacją w poziomie od -60° do +60°:
    > http://www.uchwyt.pl/produkty/uchwyty-do-tv-lcd-plaz
    ma/lc-u7r1-70c.htm

    Ma tylko 46cm odległości od ściany, czyli nie mogę telewizora skręcić o
    90st.

  • 10. Data: 2020-10-03 19:40:19
    Od: collie <c...@v...pl>

    W sobotę, 3.10.2020 o 19:09, heby napisał:

    ma/lc-u7r1-70c.htm

    > Ma tylko 46cm odległości od ściany, czyli nie mogę telewizora skręcić o
    > 90st.

    Tak, ale jeśli telewizor ma być obracany tylko w jedną stronę, to
    telewizor nie musi być umocowany na płycie montażowej centralnie. Jeśli
    nie wystarczy przesunięcie telewizora na płycie, to można dorobić dwie
    dodatkowe szyny umocowane do telewizora, przykręcane później do płyty.
    Biorąc po uwagę moje doświadczenie z druciarstwem rozmaitym, to myślę,
    że da się tym sposobem na wspomnianym uchwycie skręcić telewizor o 90
    st.