  • 1. Data: 2020-10-04 11:16:58
    Temat: "Wylutowywanie" SMD na zimno olejem
    Od: Marek <f...@f...com>

    https://youtu.be/OaQdWE9kgMk

    Na czym polega sztuczka? W jednym z komentarzy trochę ujawnione: olej
    penetruje kanaliki mikropęknięć spoiwa a specjalnie dobrana lepkość
    oleju robi resztę...

    --
    Marek

  • 2. Data: 2020-10-06 03:49:07
    Temat: Re: "Wylutowywanie" SMD na zimno olejem
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    W dniu 2020-10-04 o 11:16, Marek pisze:
    > https://youtu.be/OaQdWE9kgMk
    >
    > Na czym polega sztuczka? W jednym z komentarzy trochę ujawnione: olej
    > penetruje  kanaliki mikropęknięć spoiwa a specjalnie dobrana lepkość
    > oleju robi resztę...

    Czekam na pełen film, który miał dziś wrzucić - ale go nie widzę.
    Dziwne to i niepokojące, jeśli by jakiś olej robił takie cuda.
    Bo praktyczne to w żaden sposób imo nie jest.

  • 3. Data: 2020-10-06 17:38:01
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 06.10.2020 o 03:49, sundayman pisze:

    > Czekam na pełen film, który miał dziś wrzucić - ale go nie widzę.
    > Dziwne to i niepokojące, jeśli by jakiś olej robił takie cuda.
    > Bo praktyczne to w żaden sposób imo nie jest.

    Everything is upside down and falls of by itself in Australia

    MJ

  • 4. Data: 2020-10-06 22:05:06
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@g...net>

    Marek <f...@f...com> napisał(a):
    > https://youtu.be/OaQdWE9kgMk
    > Na czym polega sztuczka? W jednym z komentarzy trochę ujawnione: olej
    > penetruje kanaliki mikropęknięć spoiwa a specjalnie dobrana lepkość oleju
    > robi resztę...

    Sztuczka polega na tym, że spoiwa jest bardzo mało i można je rozerwać
    używając małej siły. Nic szczególnego. Po prostu na filmie nie było widać
    skali i nie było wiadomo, że to jest bardzo drobniutkie.
    Olej nie ma nic do rzeczy bo służył do chłodzenia układu (procesora) i nie
    został dodany celem wylutowania elementu.
    Pełny film: https://youtu.be/xQ3oJlt4GrI

    --
    Grzegorz Niemirowski
    https://www.grzegorz.net/

  • 5. Data: 2020-10-08 00:48:41
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > Olej nie ma nic do rzeczy bo służył do chłodzenia układu (procesora) i
    > nie został dodany celem wylutowania elementu.

    no to kuśwa ściema po prostu :)
    Zerwał go i tyle. Kutafon oszukańczy.

  • 6. Data: 2020-10-08 07:29:44
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    sundayman wrote:

    > no to kuśwa ściema po prostu :)
    > Zerwał go i tyle. Kutafon oszukańczy.

    Tam lutowie może być mocno niestandardowe. Jak kiedyś lutowałem coś
    dziwnego czystym indem, to na małych powierzchniach miałem podobny efekt
    i bez oleju. Na szczęście dodatek cyny znacząco utwardził połączenia i
    problemy zniknęły.

    A gość się zrobił jeszcze bardziej męczący niż zwykle, więc ponad rok
    temu wyleciał z mojej listy subskrypcji. W zamian polecam tego
    emerytowanego profesora z uniwerku Ben Guriona:

    https://www.youtube.com/user/sambenyaakov

    Potrafi wrzucić absolutne perełki i poprzeć je analizą matematyczną, nie
    pieprząc przy tym piskliwym głosem o wujku Boba i nagich dziewicach,
    choć oczywiście co kto lubi.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 7. Data: 2020-10-08 19:30:14
    Od: a...@g...com

    użytkownik sundayman napisał:

    > no to kuśwa ściema po prostu :)
    > Zerwał go i tyle. Kutafon oszukańczy.

    Również po cichu liczyłem na coś ambitniejszego typu:
    https://youtu.be/WuYdsStS1MQ

    Natomiast z "cudów" ostatnio odkryłem to to:
    https://youtu.be/au4hbUm4mMo
    i abarot:
    https://youtu.be/LS3GQk9ETRU?t=721

  • 8. Data: 2020-10-08 19:52:47
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    a...@g...com wrote:

    > Również po cichu liczyłem na coś ambitniejszego typu:
    > https://youtu.be/WuYdsStS1MQ

    Tak się właśnie lutuje indem do szkła, nie potrzeba ultradźwięków.

    > Natomiast z "cudów" ostatnio odkryłem to to:
    > https://youtu.be/au4hbUm4mMo

    Gal powinien działać tak samo, za to bez możliwości zatrucia -- można
    dzieciakom pokazać.

    Dzięki, ciekawe filmy.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 9. Data: 2020-10-09 06:56:41
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > nie pieprząc przy tym piskliwym głosem

    czyli nie tylko mnie to denerwuje.

  • 10. Data: 2020-10-09 07:01:15
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > Natomiast z "cudów" ostatnio odkryłem to to:
    > https://youtu.be/au4hbUm4mMo

    wczesny prototyp rtęciowego silnika antygrawitacyjnego jeśli wierzyć ;

    https://patents.google.com/patent/CN102761296A/en