  • 1. Data: 2020-10-02 18:22:27
    Temat: Dziwny przebieg w układzie z wieloma żarówkami LED
    Od: Marek <f...@f...com>

    Mam pewien problem z oświetleniem LED. Kilka grup żarówek LED (w
    każdej grupie 2-4 żarówki) są zapalane przez SSRy (jeden na grupę).
    Całość zasilana jest z tej samej fazy.
    Po zapaleniu większości żarówek we wszystkich grupach (jest ostra
    granica zapalenia jednej żarówki, przy którym opisywany efekt
    występuje, ale nie ma znaczenia w jakiej grupie) w jednej grupie dwie
    żarówki (z trzech w tej grupie) zaczynają migać. Po podłączeniu
    oscyloskopu do
    ich fazy (wyjścia zasilającego tą grupę SSR) widać, że co jakiś czas
    ssr wyłącza się na jeden pełen okres a jakaś pojemność
    (LEDY?) przez chwilę podtrzymuje do następnej połówki:

    http://83.220.108.211/bins/osc.jpg

    Co może powodować taki efekt jeśli nie związany z jakąś wadą ssra?
    Dodam, że w tej grupie "mgiającej" są 3 żarówki różnych producentów i
    typów, jedna na taki przebieg reaguje mocno migając, druga tak lekko
    prawie niezauważalnie, a trzecia wcale nie miga.

    --
    Marek

  • 2. Data: 2020-10-02 23:29:44
    Od: "Jacek R." <j...@w...pl>

    W dniu 02.10.2020 o 18:22, Marek pisze:
> [...]
    > typów, jedna na taki przebieg reaguje mocno migając, druga tak lekko
    > prawie niezauważalnie, a trzecia wcale nie miga.

    Jedna zapewne posiada tylko kondensator szeregowy a pozostałe
    przetwornice i dlatego jedna miga zauważalnie.

    --
    pzdr, j.r.

  • 3. Data: 2020-10-03 00:51:53
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 2 Oct 2020 23:29:44 +0200, "Jacek R." <j...@w...pl>
    wrote:
    > Jedna zapewne posiada tylko kondensator szeregowy a pozostałe
    > przetwornice i dlatego jedna miga zauważalnie.

    Ok, a ten brak jednego okresu czym może być spowodowany? Bo to
    bardziej mnie ciekawi...
    Czy to uwalony SSR czy układ jest już na tyle zlozony, że powstałe w
    obwodzie pojemności i indukcyjności wprowadzają taki efekt.

    --
    Marek

  • 4. Data: 2020-10-05 16:58:54
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    trada.pl...
    wrote:
> [...]

    Co by przy okazji tlumaczylo wyglad napiecia.

> [...]
    >Czy to uwalony SSR czy układ jest już na tyle zlozony, że powstałe w
    >obwodzie pojemności i indukcyjności wprowadzają taki efekt.

    Moze po prostu prad spadl ponizej pradu podtrzymania.
    Tylko ... czemu tak rzadko - przeciez zapewne spada co pol okresu.

    Ten SSR nie ma jakiegos "włączania w przejsciu przez zero" ?
    Moze ten uklad czasem zawodzi i nie wlacza po zmianie kierunku pradu,
    co moze miec miejsce akurat niedlugo po maksimum napiecia ...

    A moze sygnal sterujacy ma jakies dziury, tzn jest czasem wylaczany na
    krotko ?

    J.

  • 5. Data: 2020-10-05 22:01:00
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 5 Oct 2020 16:58:54 +0200, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > A moze sygnal sterujacy ma jakies dziury, tzn jest czasem wylaczany
    > na
    > krotko ?

    Sprawa się wyjaśniła. Luźne przewody w gnieździe zasilającym układ
    sterowania SSR...

    --
    Marek