  • 1. Data: 2022-11-04 09:34:57
    Temat: [OT] Waleczki do mierzenia odleglosci
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    OT, ale elektronicy to nieźli majsterkowicze ;-)
    Potrzebuję często mierzyć odległości pomiędzy dwoma elementami, granica to od 0 mm do
    zwykle 10 mm (okazjonalnie 10 cm), najprościej
    włożyć pomiędzy dwa elementy wałeczek o zadanej średnicy wymaganego odstępu, robię to
    np. wiertłem walcowym (czyli najzwyklejszym),
    ale wiertła ostre i trudne do noszenia w kieszeni.
    Podpowiecie jak wyszukać jakiś komplet 'wałeczków pomiarowych' z drewna lub tworzywa?
    Słowo kluczowe, może być po angielsku. Coś na
    wzór kieszonkowego 'scyzoryka' ze szczelinomierzami. Plastik żeby lżejsze było i
    kieszeni nie urywało, poza tym stal (np. komplecik
    kluczy 1-10mm Hex Allena) może rysować aluminiowe elementy.

  • 2. Data: 2022-11-04 09:40:20
    Temat: Re: [OT] Waleczki do mierzenia odleglosci
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 04/11/2022 09:34, ąćęłńóśźż wrote:
    > OT, ale elektronicy to nieźli majsterkowicze ;-)
    > Potrzebuję często mierzyć odległości pomiędzy dwoma elementami, granica
    > to od 0 mm do zwykle 10 mm (okazjonalnie 10 cm)

    Takie:

    https://pomiarowenarzedzia.pl/p1219,waleczki-pomiaro
    we-1-00-10-00-mm.html

    Takie:

    https://www.e-darmet.pl/suwmiarka-do-pomiarow-wewnet
    rznych-9-150-mm-limit-128170107-id-367.html

    Albo takie:

    https://allegro.pl/oferta/szczelinomierz-1-29-mm-spr
    awdzian-rozmiaru-otworu-12670870709

  • 3. Data: 2022-11-04 14:55:36
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 4 Nov 2022 09:34:57 +0100, ąćęłńóśźż napisał(a):

> [...]
    kieszeni nie urywało, poza tym stal (np. komplecik
    > kluczy 1-10mm Hex Allena) może rysować aluminiowe elementy.

    Swego czasu były pomysłowe urzadzenia do biur kreślarskich.
    Nie pamiętam nazwy.
    Planimetr służył do liczenia powierzchni, ale było coś na wzór noża do
    szkła z kółeczkiem i tym mierzyło się np. scieżki na mapie.
    Może ktoś podpowie.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 4. Data: 2022-11-04 14:58:43
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Adam napisał:

    > Nie pamiętam nazwy.
    > Planimetr służył do liczenia powierzchni, ale było coś na wzór
    > noża do szkła z kółeczkiem i tym mierzyło się np. scieżki na mapie.
    > Może ktoś podpowie.

    To ustrojstwo miało całkiem wdzięczną nazwę: kurwimetr.

    --
    Jarek

  • 5. Data: 2022-11-04 15:09:11
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Adam,

    Friday, November 4, 2022, 2:55:36 PM, you wrote:

> [...]

    > Planimetr służył do liczenia powierzchni, ale było coś na wzór noża do
    > szkła z kółeczkiem i tym mierzyło się np. scieżki na mapie.

    Krzywomierz.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 6. Data: 2022-11-04 19:53:22
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 4.11.2022 09:34, ąćęłńóśźż wrote:

    > Podpowiecie jak wyszukać jakiś komplet 'wałeczków pomiarowych' z drewna
    > lub tworzywa?
    Wydrukuj sobie.
    Może coś takiego:
    https://www.thingiverse.com/thing:729142
    ?

    --
    Mirek.

  • 7. Data: 2022-11-04 20:41:34
    Od: Kris <k...@g...com>

    piątek, 4 listopada 2022 o 09:35:00 UTC+1 ąćęłńóśźż napisał(a):
> [...]
    > Podpowiecie jak wyszukać jakiś komplet 'wałeczków pomiarowych' z drewna lub
    tworzywa? Słowo kluczowe, może być po angielsku.

    A wpadłeś na pomysł aby wpisać w google " wałeczki pomiarowe"?

  • 8. Data: 2022-11-05 12:36:16
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    piątek, 4 listopada 2022 o 20:41:36 UTC+1 Kris napisał(a):
    mm do zwykle 10 mm (okazjonalnie 10 cm), najprościej
    robię to np. wiertłem walcowym (czyli najzwyklejszym),
    tworzywa? Słowo kluczowe, może być po angielsku.
    > A wpadłeś na pomysł aby wpisać w google " wałeczki pomiarowe"?
    A po co miał wpisywać jak debile linki dali i wystarczy kliknąć.

  • 9. Data: 2022-11-05 16:18:58
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 04.11.2022 o 20:41, Kris pisze:

    > A wpadłeś na pomysł aby wpisać w google " wałeczki pomiarowe"?

    Jakiś czas temu wpadłem na pomysł dodania go do pląka.

    Macz better :]

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>