  • 1. Data: 2022-11-04 14:20:12
    Temat: Poszukuję "żarówki" led
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    E14, odpowiednik 100W albo chociaż >60W. Niby są oferty, ale z
    komentarzami "koło 100W to nawet nie leżało".

    I żeby nie mrugała, i żeby po 1000h nie robiła się zauważalnie słabsza.

    MJ

  • 2. Data: 2022-11-04 14:43:09
    Temat: Re: Poszukuję "żarówki" led
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Michał,

    Friday, November 4, 2022, 2:20:12 PM, you wrote:

    > E14, odpowiednik 100W albo chociaż >60W. Niby są oferty, ale z
    > komentarzami "koło 100W to nawet nie leżało".

    Nie ma takich. Żarowych też nie było. Max 60W.

    > I żeby nie mrugała, i żeby po 1000h nie robiła się zauważalnie słabsza.

    8.5 W 806 lm ciepłe świecowe kupowałem ostatnio w Castoramie (Diall). świecą
    od marca, bez zastrzeżeń. I są naprawdę jasne. Poprzednie, rzekomo
    odpowiedniki 60W nieporównywalnie słabsze.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 3. Data: 2022-11-04 14:55:07
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Michał Jankowski napisał:

    > E14, odpowiednik 100W albo chociaż >60W. Niby są oferty, ale z
    > komentarzami "koło 100W to nawet nie leżało".
    >
    > I żeby nie mrugała, i żeby po 1000h nie robiła się zauważalnie słabsza.

    Na AliExpress znalazłem kiedyś LED rzędu 100W z gwintem E27.
    Nie "odpowiednik", ona taka moc pobierała. Zakładam, że
    odpowiednio mocno świeciła. Na E14 też coś sporego było.
    Ja bym tam szukał.

    --
    Jarek

  • 4. Data: 2022-11-04 14:58:29
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Fri, 4 Nov 2022 14:43:09 +0100, RoMan Mandziejewicz napisał(a):

    > Nie ma takich. Żarowych też nie było. Max 60W.

    Były, były. Były nawet 150W.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 5. Data: 2022-11-04 15:04:51
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    piątek, 4 listopada 2022 o 14:58:31 UTC+1 Jacek Maciejewski napisał(a):

    > Były, były. Były nawet 150W.

    Z E14?
    Z E27 widziałem żarową 200W - banię (bo "bańka" to za mało) miała zdecydowanie
    większą
    tak minimum 2 razy, niż "standardowe" 60-100W.
    To było koło 2008, pamiętam, że majstry, co robili meble w norce, przynieśli i
    powiesili "na drucie" - rzeczywiście
    w takie sypialni 9m^2 było bardzo jasno, każdy szczegół przy robocie widać - i o
    wiele jaśniej niż potem
    przy 3 plafonierach z żarówkami pewnie 60W - no ale plafoniery miały klosze.

  • 6. Data: 2022-11-04 15:13:25
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 4 Nov 2022 14:20:12 +0100, Michał Jankowski wrote:
    > E14, odpowiednik 100W albo chociaż >60W. Niby są oferty, ale z
    > komentarzami "koło 100W to nawet nie leżało".

    100W to moze byc trudno, ale wyfiltruj na Allegro.

    https://allegro.pl/oferta/zarowka-e14-led-filament-1
    0w-neutralna-swieczka-11975862642
    https://allegro.pl/oferta/zarowka-mini-t23-e14-12w-8
    0w-led-1149lm-ledlumen-8708791776
    https://allegro.pl/oferta/zarowka-e14-led-kulka-10w-
    1040lm-75w-luminova-7947183266
    https://allegro.pl/oferta/zarowka-led-e14-16wat-wask
    a-zestaw-6-szt-b-mocna-8394389385

    https://allegro.pl/oferta/zarowka-led-e14-smd-12w-10
    0w-ciepla-plomyk-12622729000

    takie "chociaz 60W", czyli ponad 800lm powinny sie udac.

    > I żeby nie mrugała, i żeby po 1000h nie robiła się zauważalnie słabsza.

    Nie za duzo chcesz z małej "żarówki" ? bedzie gorąca.
    I w dodatku za 1$ :-(

    Znajoma kiedys za moją namową, takie "10W 4000K" kupila, i na razie
    swiecą, calkiem dobrze.
    Ale ktore to, to juz pewnie nie ma tej aukcji.

    O masz - niemrugająca.
    https://allegro.pl/oferta/6x-zarowka-led-e14-10w-90w
    -niemrugajaca-6000k-11070723685
    Tylko 6000K - trupioniebieska :-)

    Philipsowi chyba mozna wierzyc w kwestii lumenow
    https://allegro.pl/oferta/philips-zarowka-led-x2-e14
    -7w-60w-2700k-swieczka-12351823085
    https://www.amazon.pl/Philips-%C5%BBar%C3%B3wka-%C5%
    9Awieczka-mo%C5%BCliwo%C5%9Bci-przyciemniania/dp/B08
    HV33569/

    Albo sobie obejrzyj sam
    https://www.leroymerlin.pl/oswietlenie/zarowki-led-s
    wietlowki/zarowki-led/zarowka-led-e14-5-9-w-806-lm-n
    eutralna-lexman,p597994,l2448.html

    cena wydaje mi sie wygórowana.

    J.

    P.S. Wow
    https://allegro.pl/oferta/zarowka-led-e14-smd5736-20
    w-1950lm-cieply-bialy-10775013883
    2000lm, 20W.
    Ciekawe jak dlugo pracuje ... ale jakby tak wywiercic pare otworkow
    dla chlodzenia ...

  • 7. Data: 2022-11-04 15:16:33
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    piątek, 4 listopada 2022 o 14:55:09 UTC+1 Jarosław Sokołowski napisał(a):

    > Na AliExpress znalazłem kiedyś LED rzędu 100W z gwintem E27.
    > Nie "odpowiednik", ona taka moc pobierała. Zakładam, że
    > odpowiednio mocno świeciła.

    Mocne - i co, kupiłeś i wkręciłeś?
    Obstawiam przepalenie doprowadzających prąd kabli po jakimś tygodniu.
    To był koszmar z wczesnymi LED E27 - całe wypromieniowywane ciepło
    szło w gwint, a nie, jak przy żarowej, w bańkę i do przodu - zniszczyły
    mi tak plafoniery w salonie i łazience, musiałem wymieniać "kieliszki" oraz kable
    (kable to sztukowałem, w łazience jeden jest przedłużony metodą "na skurczrurkę",
    "obciskiwaną" suszarką do włosów - też ze sztukowaną osobiście wtyczką - i działa,
    żadnego lutowania nie trzeba ;)

    Co ciekawe, plafoniery w przedpokoju i WC jakoś sobie lepiej radzą, choć w
    przedpokoju
    są wkręcone jakieś OBIjańskie dawne wynalazki - no ale to tyle czasu nie świeci.

    Ew. może w łazience zrobiłem błąd wkręcając jedną żarową i jedną LEDową.
    W salonie ostatnio udało się kupić komplet LEDówek o średnicy 45mm - tam był też taki
    problem, że nie można
    wsadzić LEDówki z bańką A60 - nie da się wtedy szkła założyć, za krótka śruba.
    Żarowe z OBI miały 55m średnicy, OSRAM (też z OBI) LED miały 57mm i ledwo, ale się
    dawało.
    A te małe, jakiś kanlux, a świecą elegancko i opraw nie psują póki co.
    A odpowiedniki chyba min. 75W - z mniejszymi było za ciemno (jak były halogeny to 57W
    = 75W).

  • 8. Data: 2022-11-04 15:26:14
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Fri, 4 Nov 2022 07:04:51 -0700 (PDT), Dawid Rutkowski napisał(a):

    > Z E14?

    Oj, to mi umknęło :) Jak z E14 to rzeczywiście 60W. Sorry.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 9. Data: 2022-11-04 16:02:52
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 04.11.2022 14:20, Michał Jankowski wrote:
    > E14, odpowiednik 100W albo chociaż >60W. Niby są oferty, ale z
    > komentarzami "koło 100W to nawet nie leżało".

    Proszę -
    https://allegro.pl/oferta/przejsciowka-adapter-zarow
    ki-gwint-z-e14-na-e27-11832451557

    ;-)

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 10. Data: 2022-11-04 16:34:44
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    > Nie ma takich. Żarowych też nie było. Max 60W.

    Żarowych nie było, ale dlaczego ledów ma nie być? Przecież moc jest
    mniejsza...

    MJ