  • 1. Data: 2020-07-26 10:23:58
    Temat: OT - wygłuszenie pompy
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    Cześć.

    Piszę tutaj bo akurat w samochodach wygłuszenia stosuje się powszechnie.

    Mam pompę do basenu. Jest dość spora i hałasuje. Nie dlatego że jest
    uszkodzona, tylko jest do filtru piaskowego co oznacza że ma po psotu
    sporą moc.

    Jest zamknięta w obudowie plastikowej i chłodzi się cieczą. Nie ma
    problemu więc z zatkaniem jej szczelnie.

    Pompa czasami narażona jest za spryskanie wodą.

    Takie coś:
    https://maleomi.pl/112582-thickbox_default/bestway-p
    ompa-piaskowa-do-basenu-7570lh.jpg

    (to po prawiej, nie baniak)

    Estetyka drugorzędna, ale miło by było ...

    Czy samochodziarze mają jakieś gotowce którymi:

    a) mogę wygłuszyć pompę
    b) są w miarę odporne na warunki atmosferyczne
    c) da się to potem bezstratnie zdjąć
    d) da się pokryć w miarę szczelnie fikuśne kształty

    ?

    Oczywiśćie mogę wpisać "mata wygłuszająca" na allegro, ale mnie bardziej
    interesuje czy aby na pewno znajdę coś rozsądnego, nie mam doświadczeń.
    Czy np. butylowa się nada? A moze stopi się pod wpływem gorąca i usyfi
    wszystko na około? No wiec właśnie dlatego pytam ...

  • 2. Data: 2020-07-26 18:09:45
    Temat: Re: OT - wygłuszenie pompy
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

> [...]
    > Czy np. butylowa się nada? A moze stopi się pod wpływem gorąca i usyfi
    > wszystko na około? No wiec właśnie dlatego pytam ...

    cieńkie maty to pic na wodę. pobierz z olxsa za darmo wełne mineralną,
    skalną, co tam będą oddawać. owiń, na to worek i zobaczysz czy poziom
    wygłuszenia podniósł tolerancje na brzydotę rozwiązania czy nie. Jeśli
    nie, to masz 99% pewności że lepiej nie wygłuszysz

    ToMasz

  • 3. Data: 2020-07-26 18:37:50
    Od: 4...@g...com

    Zawin na grubo w jakąś folie i zakop.

  • 4. Data: 2020-07-26 19:56:24
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 26/07/2020 18:37, 4...@g...com wrote:
    > Zawin na grubo w jakąś folie i zakop.

    Nie da się. Wymaga serwisowania, okresowo.

  • 5. Data: 2020-07-26 19:58:28
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 26/07/2020 18:09, ToMasz wrote:
    > cieńkie maty to pic na wodę.

    Czli samochodziadze to frajerzy ;)

    > pobierz z olxsa za darmo wełne mineralną,
    > skalną, co tam będą oddawać.

    Już próbowałem. Może być, ale wełna nasiąka, tak sama z siebie. Po
    wydłubaniu z niej pompy, jest pokryta Życiem. Pechowo śmierdzącym.

    > nie, to masz 99% pewności że lepiej nie wygłuszysz

    Wystarczy wystarczająco, nie musi być najlepiej.

  • 6. Data: 2020-07-26 22:20:10
    Od: 4...@g...com

    To tak zakop żeby łatwo odkopać się dawało.

  • 7. Data: 2020-07-26 22:40:18
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 26/07/2020 22:20, 4...@g...com wrote:
    > To tak zakop żeby łatwo odkopać się dawało.

    Co 3 dni :) ? Filtr trzeba wyciągać i wyjmować liście, pierścionki i
    pakiety wyborcze.

  • 8. Data: 2020-07-26 23:52:16
    Od: 4...@g...com

    To zakop żeby bardzo łatwo dawało się odkopywać albo załóż dodatkowy filtr nie na
    wlocie do pompy a na wylocie z basenu i pompę zakop żeby łatwo dało się odkopywać.

  • 9. Data: 2020-07-27 09:24:15
    Od: K <n...@e...com>

    On 26/07/2020 21:40, heby wrote:

    > Co 3 dni :) ? Filtr trzeba wyciągać i wyjmować liście, pierścionki i
    > pakiety wyborcze.

    To zamknij w plastikowej studzience.

  • 10. Data: 2020-07-27 10:49:45
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 27.07.2020 o 9:24, K pisze:

    > To zamknij w plastikowej studzience.

    Dosyć tych plastików! Wybudować cembrowaną studzienkę
    jak Pan Bóg przykazał ("dudni woda, dudni, w cembrowanej
    studni").