  • 1. Data: 2020-07-26 01:32:01
    Temat: SUV do miasta
    Od: Bolko <s...@g...com>

    Potrzebuje kupić nowe auto.
    Cena 100+ netto
    Cztery osoby
    Jazda po Krakowie plus A4 cztery godziny w miesiącu plus jakieś ekstra wyjazdy ***.

    Pierwszy wybór padł ma skode octavie kombi bo kiedyś mieliśmy i było ok.
    Plusy nie bardzo rzuca się w oczy pod kościołem (taki tańszy VW).
    Minus tablet przybity gwoździami na desce rozdzielczej nas rozwalił.
    "Nie jest to nawet ładne" -żona

    Ale podchodzi sprzedawca.
    Rozmawiamy.
    I proponuje kodiaqa.
    Czyli SUVa,
    W pierwszym momencie mówimy NIE ale ***

    *** od czterech lat bawimy się z dziećmi w biegi na orientacje.
    Czyli jedziesz gdzieś w okolice lasu zostawia auto w krzakach
    i do lasu biegasz szukając punktów.
    Ostatnio byliśmy na zawodach gdzie trzeba było jechać
    polną drogą dwa km. A że była setka aut to zrobiły sie koleiny,
    Ja mazdą 6 urwałem plastiki w podwoziu. Ale miałem okazje przejechać się wtedy Doodge
    Durango po tych koleinach.
    Bajka.

    W tamtym roku urwałem w mazdzie jakiś szpej za 100 zł w zawieszeniu
    na podobnych zawodach, Koszt niewielki ale problem był.

    Takich wyjazdów na zwody/treningi jest około 30 na rok
    gdzie czasami mogę coś urwać.
    Ale pozostałe 300 dni będę jeździł po Krakowie i okolicach.
    Gdzie taki samochód to przerost formy nad treścią.
    Mój zdrowy rozsądek mówi NIE

    Pytanie jest takie
    Czy mój rozsądek jest zdrowy?
    Czy są jakieś alternatywy których nie wiedzę?

  • 2. Data: 2020-07-26 05:01:14
    Temat: Re: SUV do miasta
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 26-07-2020 o 01:32, Bolko pisze:
> [...]
    >
    > Pierwszy wybór padł ma skode octavie kombi bo kiedyś mieliśmy i było ok.
    > Plusy nie bardzo rzuca się w oczy pod kościołem (taki tańszy VW).

    Nie bardzo tańszy.

    > Ja mazdą 6 urwałem plastiki w podwoziu. Ale miałem okazje przejechać się wtedy
    Doodge Durango po tych koleinach.

    I liczysz że Kodiaq-iem pojedziesz tak samo?
    Zresztą odpowiednik Octavii to Karoq, a nie Kodiaq, więc się zdecyduj
    czego potrzebujesz.

    > Pytanie jest takie
    > Czy mój rozsądek jest zdrowy?
    > Czy są jakieś alternatywy których nie wiedzę?

    Cała kupa, nawet w Skodzie.

  • 3. Data: 2020-07-26 08:34:22
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2020-07-26 o 05:01, Cavallino pisze:

    > I liczysz że Kodiaq-iem pojedziesz tak samo?
    > Zresztą odpowiednik Octavii to Karoq, a nie Kodiaq, więc się zdecyduj
    > czego potrzebujesz.

    To nie on decydował o Kodiaqu, tylko sprzedawca zaproponował.
    Skoro widzisz całą kupę alternatyw nawet w Skodzie, to zaproponuj coś,
    bo o to właśnie pyta wątkotwórca.

  • 4. Data: 2020-07-26 09:21:53
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 26-07-2020 o 08:34, cef pisze:

    > To nie on decydował o Kodiaqu, tylko sprzedawca zaproponował.
    > Skoro widzisz całą kupę alternatyw nawet w Skodzie, to zaproponuj coś,
    > bo o to właśnie pyta wątkotwórca.

    Jak odpowie czego potrzebuje, to będzie można odpowiedzieć.
    Przecież nie wiemy, czy wystarcza mu auto klasy B suv (bo to jest
    właśnie suv do miasta), czy musi być coś większego.

  • 5. Data: 2020-07-26 10:00:29
    Od: Bolko <s...@g...com>

    Potrzebuje kupić
    Nowe auto.
    Cena: 100+ netto
    Cztery osoby: ja 192 cm dwóch synów rośnie plus żona
    Rocznie ok 20 kkm
    Benzyna może automat
    kombi ewnentualnie hatchbag
    bagażnik na cztery walizki plus skrzynkę na jabłka (na buty po zawodach)

    Auto będzie jeździć po Krakowie codziennie
    plus na A4 cztery godziny w miesiącu
    plus nad morze/góry/pogrzeb/wesele kilka razy do roku
    plus ekstra wyjazdy do lasu które opisałem powyżek (ok 30 razy w roku).

    Na literkach się nie znam

  • 6. Data: 2020-07-26 10:50:44
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2020-07-26 o 01:32, Bolko pisze:
> [...]
    >
    > Pytanie jest takie
    > Czy mój rozsądek jest zdrowy?
    > Czy są jakieś alternatywy których nie wiedzę?

    Obejrzyj sobie wyszukiwarkę aut na samar.pl. Sprecyzujesz parametry i
    już Ci wychodzi cała gama samochodów.
    Ja przy podobnych założeniach zdecydowałem się na Captura, choć może dla
    Ciebie bagaznik być za mały.
    Celowałbym właśnie w Kodiaqa/Karoqa lub Seata Ateca/Tarraco. Ale jest
    sporo porównywalnych - Opel Grandland, Renault Kadjar, itp. Proaktycznie
    w każdej marce coś znajdziesz. Ładna jest Vitara, ASX, itp.
    T.

  • 7. Data: 2020-07-26 11:09:24
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2020-07-26 o 09:21, Cavallino pisze:

    > Jak odpowie czego potrzebuje, to będzie można odpowiedzieć.
    > Przecież nie wiemy, czy wystarcza mu auto klasy B suv (bo to jest
    > właśnie suv do miasta), czy musi być coś większego.

    No przecież napisał obszernie w pierwszym poście.

  • 8. Data: 2020-07-26 11:59:49
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sat, 25 Jul 2020 16:32:01 -0700 (PDT), Bolko

    > Ale pozostałe 300 dni będę jeździł po Krakowie i okolicach.
    > Gdzie taki samochód to przerost formy nad treścią.
    > Mój zdrowy rozsądek mówi NIE

    No ale przecież w ruchu miejskim nie ma znaczenia czy jedziesz sedanem czy
    SUVem. Tzn. nie masz strat na paliwie z tytułu posiadania SUVa, bo do 80/h
    to w zasadzie ma zbliżone opory co sedan.

    Ja już innego auta niż SUV nie kupię. Wygodnie się wsiada, więcej widać.

    Możesz zerknąć na Outlandera, dobrze wyciszony, aczkolwiek w kabinie
    siekierą ciosany. Tylko nie ma silników z turbo. Ew. mniejszego Cross
    Eclipse, tu już dają turbawkę 1.5.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 9. Data: 2020-07-26 12:16:48
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 26.07.2020 o 11:59, Myjk pisze:

    > No ale przecież w ruchu miejskim nie ma znaczenia czy jedziesz sedanem czy
    > SUVem. Tzn. nie masz strat na paliwie z tytułu posiadania SUVa, bo do 80/h
    > to w zasadzie ma zbliżone opory co sedan.

    Taa. Bo jak wiadomo suw waży tyle co sedan tej samej wielkości, a nawet
    jakby inaczej to masa w ruchu miejskim nie ma znaczenia - raz rozpędzisz
    i już się nie zatrzymujesz;)

    > Ja już innego auta niż SUV nie kupię. Wygodnie się wsiada, więcej widać.

    A to już elektryk nie powinien wystarczyć każdemu? ;)

    --
    Shrek

  • 10. Data: 2020-07-26 13:05:14
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 26-07-2020 o 10:00, Bolko pisze:
> [...]
    > Nowe auto.
    > Cena: 100+ netto
    > Cztery osoby: ja 192 cm dwóch synów rośnie plus żona

    To już nie suv?

    > bagażnik na cztery walizki plus skrzynkę na jabłka (na buty po zawodach)

    No to w Skodzie będzie najłatwiej.
    A te walizki to jakie duże, kabinowe czy takie max, wakacyjne?

    > Auto będzie jeździć po Krakowie codziennie
    > plus na A4 cztery godziny w miesiącu
    > plus nad morze/góry/pogrzeb/wesele kilka razy do roku
    > plus ekstra wyjazdy do lasu które opisałem powyżek (ok 30 razy w roku).

    Szukałbym suva.
    Gdyby nie wymogi bagażnika, to spełnia założenia, każdy, nawet klasy B.
    Jak dobrze doposażysz, to również podniesiesz cenę do założonego
    poziomu. ;-)