  • 1. Data: 2022-10-24 14:07:49
    Temat: Obudowa do NVMe SSD
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    Cześć.
    Są jakies obudowy/przelotki na USB3 dla dysków NVMe? Nie szuam
    wydajności, najzwyczajniej chciałbym sobie taki dysk odczytać na
    spokojnie i bez petabajtów na sekundę.

    Popularne przelotki/obudowy są raczej do dysków sata, a tu chodzi o
    emulację magistrali PCIe/NVMe.

    Obecnie używam "karty" z miejsce na dysk, wkładanej w slot PCIEx16, ale
    to upierdliwe.

    Dysk ma tylko jeden "notch/key".

  • 2. Data: 2022-10-24 15:05:49
    Temat: Re: Obudowa do NVMe SSD
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 24/10/2022 14:07, heby wrote:
    > Są jakies obudowy/przelotki na USB3 dla dysków NVMe?

    Zapomniałem dopisac: godne polecenia. Pierwsza lepsza obudowa za 100zł
    uszkodziła mi dane.

  • 3. Data: 2022-10-24 21:49:35
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 24 Oct 2022 15:05:49 +0200, heby napisał(a):

    > Zapomniałem dopisac: godne polecenia. Pierwsza lepsza obudowa za 100zł
    > uszkodziła mi dane.

    Ja mam i używam z powodzeniem:
    Orico M2PV-C3
    EAN: 6954301166405

    Włożyłem do niego jakiś stary (z wymiany) Samsung serii 800 Pro NVMe,
    nieduży, 512GB.
    Chodzi to jak burza zarówno przy dużych plikach (co jest normalne) jak i
    przy ogromnym mnóstwie małych plików (co już jest rzadkością).
    Testowałem podpinając do laptopa do złącza Thunderbolt.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 4. Data: 2022-10-24 22:22:41
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 24/10/2022 21:49, Adam wrote:
    > Ja mam i używam z powodzeniem:
    > Orico M2PV-C3
    > EAN: 6954301166405

    Dzięki, mialem właśnie jakiś Orico na oku.

  • 5. Data: 2022-10-24 23:32:29
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 24 Oct 2022 22:22:41 +0200, heby napisał(a):

    > Dzięki, mialem właśnie jakiś Orico na oku.

    Tylko uważaj, żeby przez pomyłkę nie wziąć M.2/SATA zamiast M.2/NVMe

    Druga rzecz: są z prędkością 5GB i 10GB.
    Nawet, jak teraz nie masz szybkiego USB, to obie wersje kosztują prawie
    tyle samo, więc bierz szybszy.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 6. Data: 2022-10-25 03:58:39
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:1tqgf7znfty96.copz869zq7db.dlg@40tude.net>
    user Adam pisze tak:

    > Ja mam i używam z powodzeniem:
    > Orico M2PV-C3
    > EAN: 6954301166405
    >
    > Włożyłem do niego jakiś stary (z wymiany) Samsung serii 800 Pro
    > NVMe, nieduży, 512GB.

    kupiłem w 2020r (jeszcze bez cła) ten Orico NVMe - 10Gbps
    (drugi od lewej)

    https://www.aliexpress.com/item/4001297316228.html

    Wtedy się okazało, że nie mam w żadnym z kompów tak szybkiego portu usb
    żeby poleciał na max prędkości. Potem nie sprawdzałem. Dotąd działa.
    Nie epsuł się. W środku mam dysk Kingston SA2000M8500G

    --
    Piter

    poczekaj kawalerze! cyganka powróży przyszłość
    waszego czołgu.

  • 7. Data: 2022-10-25 07:30:25
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    W dniu 24.10.2022 o 15:05, heby pisze:

    > Zapomniałem dopisac: godne polecenia. Pierwsza lepsza obudowa za 100zł
    > uszkodziła mi dane.

    mam ze trzy ib-1817ma-c31, ib-1817mc-c31
    dużo aluminium, przełącznik 'tylko do odczytu'
    jak na razie zero problemów

  • 8. Data: 2022-10-25 11:16:18
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:tj7s9j$pjm$1$m4rkiz@news.chmurka.net>
    user m4rkiz pisze tak:

    > przełącznik 'tylko do odczytu'

    fajosko

    --
    Piter

    człowiek chciał być królem planety
    więc matka natura dała mu koronę

  • 9. Data: 2022-10-25 17:26:26
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 24/10/2022 23:32, Adam wrote:
    > Tylko uważaj, żeby przez pomyłkę nie wziąć M.2/SATA zamiast M.2/NVMe

    Spoko, [m]Sata mam w domu kilka, zawsze dokładnie badam jak wyglada
    łącze i klucze w nim, zanim kupię.

    > Druga rzecz: są z prędkością 5GB i 10GB.
    > Nawet, jak teraz nie masz szybkiego USB, to obie wersje kosztują prawie
    > tyle samo, więc bierz szybszy.

    Dokładnie tak zrobię.

  • 10. Data: 2022-10-25 19:32:22
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 24 paź 2022 o 23:32, Adam pisze:

    > Tylko uważaj, żeby przez pomyłkę nie wziąć M.2/SATA zamiast M.2/NVMe

    Co wydarzy się, gdy zajdzie takowa pomyłka?

    --