  • 41. Data: 2021-01-21 18:28:31
    Temat: Re: Ocieplenie ociepleniem ale JTD nie odpalił
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "_Master_" napisał w wiadomości grup
    pl...
    W dniu 2021-01-21 o 12:28, J.F. pisze:

    >Akumulator nowy kręcił bez objawów dostawania paliwa.
    >Przy +2 zaczął łapać i za trzecim razem zapalił.

    >Żadnych innych objawów. Leję tylko Vervę bo tak ;-)

    https://www.youtube.com/watch?v=8gxB1etYOR0

    https://www.youtube.com/watch?v=jpwBlqvPtZA

    A podobno wszystko w kraju to Orlenu lub Lotosu ...

    Verva gorsza ?

    https://www.youtube.com/watch?v=RacLNJzsie0

    Paliwo, czy akumulator ?
    Bo chyba nie zablokowanie filtra ?
    Czy paliwo pompe zablokowalo, a pompa rozrusznik ?

    Circle K chyba zmienil wlascicieli ... i dostawce paliwa ?

    P.S. A jaki cichy ten dizel w pierwszej probie ..

    A ja zachodze w glowe - jakie paliwo Orlen sprzedaje w Suwalkach ?
    Czy moze tam ludzie diesli nie maja ?

    J.

  • 42. Data: 2021-01-22 08:33:22
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    Poprzednie moje auto miało D4D i paliło na tej vervie też przy -20

    Wszystko dziadzieje albo JTD jest bardziej wrażliwy.

  • 43. Data: 2021-01-23 12:35:40
    Od: yabba <...@...pl>

    W dniu 18.01.2021 o 22:55, _Master_ pisze:

    > dwa tygodnie temu

    Mogłeś załapać się na wersje przejściową paliwa.

    yabba

  • 44. Data: 2021-01-23 12:51:12
    Od: yabba <...@...pl>

    W dniu 22.01.2021 o 08:33, _Master_ pisze:
    > Poprzednie moje auto miało D4D i paliło na tej vervie też przy -20
    >
    > Wszystko dziadzieje albo JTD jest bardziej wrażliwy.

    Ludzie! Co wy z tą Vervą jakby to był jakiś nektar bogów?

    Verva to jest tylko nazwa handlowa normalnego paliwa z dodatkiem
    trzeciorzędnych polepszaczy i większą ceną dla chcących polansować się
    zakupem paliwa "premium". Podlega takim samym prawom fizyki i procedurom
    sprzedaży jak inne paliwa. Informacja od chemika zajmującego się
    zawodowo badaniem paliw płynnych.
    Latem ON Verva jest sprzedawana w wersji letniej, zimą powinna być w
    wersji zimowej. Prawdopodobnie w Twoim przypadku ktoś przyoszczędził
    (zimowe paliwo jest droższe) i ciągle zamawiał Vervę w wersji
    przejściowej (jesiennej), licząc na lekką zimę. Historia motoryzacji zna
    takie przypadki celowego lub pomyłkowego zamawiania niewłaściwego paliwa.
    Rok wcześniej od zamawiania mógł być inny manager i mógł zamawiać
    normalnie według przepisów o paliwie zimowym

    Napisze po raz setny, przed zakupem paliwa poproś na stacji o metryczkę
    z ostatniej dostawy lub z ostatniego badania paliwa w zbiorniku - zależy
    co było ostatnie. Mogą mieć kłopot ze znalezieniem, ale zawsze jest to
    do odszukania w jakimś segregatorze.

    yabba

  • 45. Data: 2021-01-23 23:14:09
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2021-01-18 o 14:44, _Master_ pisze:
    > Co mam lać do verwy żeby odpalał przy -20?
    Benzynę? :) słyszałem że mała dolewka pomaga, tylko nowym silnikom moze
    zaszkodzić.
    A tak a propo odpalania na mrozie, tu Kanadyjczyk odpala Teslę 3 na
    mrozie -34 st tzn włącza zdalnie ogrzewanie kabiny bo sama tesla do
    jazdy tego nie potrzebuje.
    Kabina sie zagrzewa do 20st po 4 minutach :)
    https://www.youtube.com/watch?v=lL9zveDz8H0

    --
    Janusz

  • 46. Data: 2021-01-24 21:07:12
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 23 Jan 2021 23:14:09 +0100, Janusz napisał(a):

    > A tak a propo odpalania na mrozie, tu Kanadyjczyk odpala Teslę 3 na
    > mrozie -34 st tzn włącza zdalnie ogrzewanie kabiny bo sama tesla do
    > jazdy tego nie potrzebuje.

    Potrzebuje, przy niskich temperaturach podgrzewa akumulator. Najlepiej tę
    fazę obskoczyć na prądzie z ładowarki.

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 47. Data: 2021-01-24 22:26:42
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2021-01-24 o 21:07, Maciek pisze:

    > Potrzebuje, przy niskich temperaturach podgrzewa akumulator. Najlepiej tę
    > fazę obskoczyć na prądzie z ładowarki.

    Autor twierdzi że nie, to że się w trakcie jazdy ogrzewają to inna sprawa.

    --
    Janusz

  • 48. Data: 2021-01-26 11:04:52
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 24 Jan 2021 22:26:42 +0100, Janusz napisał(a):

    > Autor twierdzi że nie, to że się w trakcie jazdy ogrzewają to inna sprawa

    W menu wszytskich Tesli jest opcja przygotowania do jazdy
    (preconditioning/defrost), która podgrzewa akumulator i kabinę. Tak, w
    czasie jazdy też się zagrzeje, ale z oczywistych powodów lepiej to zrobić
    na kablu.

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl