  • 1. Data: 2021-01-17 07:18:21
    Temat: Silnik spalinowy chodzi a ma 0 RPM
    Od: Peter <p...@o...pl>

    Nie wiedziałem że są takie:

    https://www.youtube.com/watch?v=g3whJ0ZdMP0

  • 2. Data: 2021-01-17 11:16:52
    Temat: Re: Silnik spalinowy chodzi a ma 0 RPM
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Peter" napisał w wiadomości grup
    pl...
    >Nie wiedziałem że są takie:
    >https://www.youtube.com/watch?v=g3whJ0ZdMP0

    Dwusuwowy silnik, z samoczynnym zaplonem ... w zasadzie czemu nie.

    Syrena potrafila odpalic od tylu, ale tak to by chyba nie dala -
    kwestia zaplonu.

    J.

  • 3. Data: 2021-01-17 14:40:07
    Od: yabba <...@...pl>

    W dniu 17.01.2021 o 11:16, J.F. pisze:
> [...]
    >
    > Dwusuwowy silnik, z samoczynnym zaplonem ... w zasadzie czemu nie.
    >
    > Syrena potrafila odpalic od tylu, ale tak to by chyba nie dala - kwestia

    Musi być odpowiednio wczesny, żeby tłok został wyhamowany przed GMP. A
    na drugim cylindrze o wiele za późny. Przy trzech aparatach zapłonowych
    w Syrenie byłoby to teoretycznie do osiągnięcia.

    yabba

  • 4. Data: 2021-01-17 15:36:31
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 17/01/2021 07:18, Peter wrote:
    > Nie wiedziałem że są takie:
    > https://www.youtube.com/watch?v=g3whJ0ZdMP0

    Czy ja dobrze widzę że on nie ma "biegu neutralnego" i ma na stałę
    podpięte koła pod silnik? Wtedy chyba to wahadło jest taka funkcją
    "stop". Telepie go przod-tył na postoju...

  • 5. Data: 2021-01-17 16:58:01
    Od: yabba <...@...pl>

    W dniu 17.01.2021 o 15:36, heby pisze:

    > Czy ja dobrze widzę że on nie ma "biegu neutralnego" i ma na stałę
    > podpięte koła pod silnik? Wtedy chyba to wahadło jest taka funkcją
    > "stop". Telepie go przod-tył na postoju...

    Raczej ma bieg neutralny, bo jak napędza np. młockarnię, to ciągnik musi
    stać w miejscu.

    yabba

  • 6. Data: 2021-01-17 18:35:17
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2021-01-17 o 16:58, yabba pisze:

    > Raczej ma bieg neutralny, bo jak napędza np. młockarnię, to ciągnik musi
    > stać w miejscu.

    Na samym końcu materiału silnik zostaje przełączony na normalną pracę.
    Ciągnik stoi w miejscu.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 7. Data: 2021-01-17 23:11:00
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "yabba" napisał w wiadomości grup
    pl...

    >Musi być odpowiednio wczesny, żeby tłok został wyhamowany przed GMP.
    >A na drugim cylindrze o wiele za późny. Przy trzech aparatach
    >zapłonowych w Syrenie byłoby to teoretycznie do osiągnięcia.

    Boje sie troche, ze w syrence przerywacz zwiera na dlugo przed GMP, a
    rozwiera troche przed ... przy normalnych obrotach.

    Wiec przy odwrotnych ten zaplon bedzie tam, gdzie normalnie zwiera.
    Ale moze faktycznie daloby sie cos dobrac na dwoch cylidrach ...

    J.

  • 8. Data: 2021-01-21 21:55:29
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 17 Jan 2021 23:11:00 +0100, J.F. napisał(a):

> [...]
    >
    > Wiec przy odwrotnych ten zaplon bedzie tam, gdzie normalnie zwiera.
    > Ale moze faktycznie daloby sie cos dobrac na dwoch cylidrach ...

    A masz Syrenkę?

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl