  • 1. Data: 2010-01-25 09:52:47
    Temat: Octavia II podnośniki szyb
    Od: "Robert_J" <r...@w...pl>

    Witam.
    Czy ktoś może potwierdzić padanie mechanizmów elektrycznych
    podnośników szyb? Bo coś chyba jest nie teges, prawy przód
    padł mi 4 stycznia, a w czwartek padł lewy przód ;-). Mówię
    o podnośniku, a nie o siłownikach. Nie wytrzymały plastikowe
    kółka, które przewijają linki... Czyżby mróz aż tak je
    osłabiał?
    Pozdr.

  • 2. Data: 2010-01-25 09:58:38
    Temat: Re: Octavia II podnośniki szyb
    Od: krzysiek82 <k...@p...pl>

    Robert_J pisze:
> [...]
    > czwartek padł lewy przód ;-). Mówię o podnośniku, a nie o siłownikach.
    > Nie wytrzymały plastikowe kółka, które przewijają linki... Czyżby mróz

    pewnie na upartego chciałeś otworzyć, przymarzniętą szybę :)?

    --
    krzysiek82

  • 3. Data: 2010-01-25 10:00:55
    Od: Gabriel'Varius' <g...@U...TO.Z.ADRESU.poczta.onet.pl>

    Użytkownik Robert_J napisał:

> [...]
    > czwartek padł lewy przód ;-). Mówię o podnośniku, a nie o siłownikach.
    > Nie wytrzymały plastikowe kółka, które przewijają linki... Czyżby mróz
    Nie wiem jak w Octavi ale w Twingo dopiero po 10 latach padlo i to jedno
    kolo zebate - wydatek niecale 30 pln + 30 min roboty. Ale to tylko
    bardzo awaryjne i drogie w naprawach francuskie g...o :-)
    pozdrawiam

    Oskar Wilde

  • 4. Data: 2010-01-25 10:06:33
    Od: "Robert_J" <r...@w...pl>

    > pewnie na upartego chciałeś otworzyć, przymarzniętą szybę
    > :)?

    Niestety nie, szyby nie były przymarznięte :-))). Przy
    okazji wymiany poprzedniego podnośnika (sam go zamawiałem,
    zawiozłem tylko do ASO na wymianę) obejrzałem konstrukcję.
    MZ te rolki są trochę za słabe. Wyglądają jak wielorowkowe
    koło pasowe, z tym że rowki są jakieś za płytkie. Wystarczy
    że skrajny rant pęknie, linka spada i pozamiatane ;-). Tak
    było w tej poprzedniej, a objawy wskazują że w tej drugiej
    jest to samo....
    Co robić, będę miał dwa nowe podnośniki ;-))). Na szczęście
    niczym innym nie muszę się martwić ;-)))

  • 5. Data: 2010-01-25 10:13:58
    Od: "Robert_J" <r...@w...pl>

    > Nie wiem jak w Octavi ale w Twingo dopiero po 10 latach
    > padlo

    Właśnie dlatego mocno mnie to dziwi ;-). Szczerze mówiąc nie
    znam nikogo, komu by coś takiego padło. Prędzej siłownik...
    Cholera wie, może te szyby były jednak lekko przymarznięte??
    Choć trzasku nie słyszałem ;-))).

  • 6. Data: 2010-01-25 10:33:13
    Od: maciej debski <m...@b...pl>

    On Jan 25, 8:52 am, "Robert_J" <r...@w...pl> wrote:
> [...]
    > o podnośniku, a nie o siłownikach. Nie wytrzymały plastikowe
    > kółka, które przewijają linki... Czyżby mróz aż tak je

    mialem kiedys podobny problem w golfie 4, polamaly mi sie jakies
    plastiki w mechanizmie otwierania szyby pasazera. nie znam sie ale to
    pewnie ten sam mechanizm, a stalo sie to w lecie.

    mac

  • 7. Data: 2010-01-25 11:47:52
    Od: "bratPit[pr]" <k...@o...pl>

> [...]
    > stycznia, a w czwartek padł lewy przód ;-). Mówię o podnośniku, a nie o
    > siłownikach. Nie wytrzymały plastikowe kółka, które przewijają linki...

    o ile mówimy o tym samym to TTTM (podobnie zresztą jak Golf IV, Toledo),
    zagadnienie rozpracowane na m.in. na OCP, przez szybiarzy, np. na allegro są
    zestawy naprawcze do mechanizmów,
    brat

  • 8. Data: 2010-01-25 17:37:26
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    Robert_J pisze:
> [...]
    > czwartek padł lewy przód ;-). Mówię o podnośniku, a nie o siłownikach.
    > Nie wytrzymały plastikowe kółka, które przewijają linki... Czyżby mróz

    Na pewno w octavii I byly z tym wieczne problemy, pewnie niewiele sie
    konstrukcja zmienila i w octavii II tez jest ten sam problem.

    --
    Karolek

  • 9. Data: 2010-01-25 17:48:25
    Od: "Robert_J" <r...@w...pl>

    > Na pewno w octavii I byly z tym wieczne problemy, pewnie
    > niewiele sie konstrukcja zmienila i w octavii II tez jest
    > ten sam problem.

    Właśnie konstrunkcja jest zdecydowanie inna. Ale pewnikiem
    kluczowe elementy zostały z tego samego, niezbyt
    wytrzymałego materiału ;-))). Nieważne, wymienione i jest
    OK... Raz na ponad 4 lata coś mogę zainwestować w auto ;-).