  • 1. Data: 2022-11-14 12:28:00
    Temat: Opaski termokurczliwe klejace
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Czy ktoś widział na Wolumenie (w tygodniu, w sklepikach) opaski termokurczliwe z
    warstwą kleju od środka?
    Takie opaski zwykle są grubsze (ok. 0,5 mm ścianki?) i przezroczyste (bez reguły, ale
    akurat takie widzę na linie, którą mam w ręku,
    miękka w dotyku jakby silikonowa).
    Czy ten klej wewnątrz opaski zaczyna być klejący dopiero po podgrzaniu (na ile coś
    ciasnego da się wcisnąć do opaski przez
    obkurczeniem)?
    Pytam o sklep stacjonarny, żeby zobaczyć i poczuć w ręku przed zakupem.

  • 2. Data: 2022-11-14 18:41:32
    Temat: Re: Opaski termokurczliwe klejace
    Od: wowa <w...@g...pl>

> [...]
    > ile coś ciasnego da się wcisnąć do opaski przez obkurczeniem)?
    > Pytam o sklep stacjonarny, żeby zobaczyć i poczuć w ręku przed zakupem.

    Opasek to nie widziałem. Masz na myśli koszulki/rurki? Są przeźroczyste
    i kolorowe. Klei się po podgrzaniu. Po ostygnięciu jest raczej twarde i
    sztywne, to co macasz musi być coś innego.
    Wojtek

  • 3. Data: 2022-11-14 21:37:13
    Od: alojzy nieborak <a...@g...com>

    wowa napisał(a):
> [...]
    > i kolorowe. Klei się po podgrzaniu. Po ostygnięciu jest raczej twarde i
    > sztywne, to co macasz musi być coś innego.

    To samo co zwykły termokurcz plus warstwa kleju od wewnątrz. Taka obudowa
    wodoszczelna do
    pierdualiów za śmieszną cenę. Na łączeniu możesz se przepuścić względnie cienkie
    przewody zasilania. Po ściśnieciu widać wyłazi klej termotopiwy ze środka.
    https://youtu.be/UhLEX1NoeOI?t=343

    Do autora.
    https://www.soltronik.com.pl/rura-termokurczliwa-iak
    t-18-4-5-z-klejem-1m,3,13735,10692
    Adres mają ul.Wolumen.

  • 4. Data: 2022-11-15 14:01:50
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@u...pl>

    W dniu 14.11.2022 o 21:37, alojzy nieborak pisze:
    [...]
    > https://youtu.be/UhLEX1NoeOI?t=343

    Co to jest ta czarna breja, której autor używa w 14 minucie filmu?
    BTW: fajne nożyczki.

    Paweł

  • 5. Data: 2022-11-15 14:34:50
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Dzięki.
    Ta jest bezbarwna (czarna niby lepsza, bo zabezpiecza przed szkodliwym UV, ale
    przezroczysta wydaje się bardziej estetyczna - opaski
    termokurczliwe z klejem maja służyć do zabezpieczenia końców lin z
    Technory/Kevlaru/Dyneemy na łódce, te tworzywa w odróżnieniu od
    popularnych elany (poliestru), nylonu (poliamidu) czy polipropylenu nie uplastycznią
    się i nie zatopią od np. płomienia zapalniczki
    czy grota lutownicy:
    www.soltronik.com.pl/rura-termokurczliwa-z-klejem-ia
    kt-24-8-bezbarwna,3,13734,15349
    ale trochę za duża średnica dla mnie (po obkurczeniu chciałbym wewnątrz 3-5 mm).
    Podjadę na Wolumen za parę dni obejrzeć osobiście.

    PYTANIE:
    Skąd tworzywo wie, w którym kierunku się kurczyć?
    Czy rura się nie kurczy na długości (z jakim zapasem przycinać)?

    -----

  • 6. Data: 2022-11-15 14:46:12
    Od: Marcin <m...@o...pl>

    On Tuesday, November 15, 2022 at 2:02:47 PM UTC+1, Paweł Pawłowicz wrote:
> [...]
    > [...]
    >
    > Co to jest ta czarna breja, której autor używa w 14 minucie filmu?

    Pewnie jakaś zalewa poliuretanowa, np:
    https://ie.farnell.com/robnor/el171c-566/resin-polyu
    rethane-twin-pack-566g/dp/725973

    Work przedzielony "klipsem" z częscią A i B żywicy. Usuwa sie klips, miesza dwa
    składniki w ciągle szczelnie zamkniętym worku bez powietrza i mozna zalewać.

    Marcin

  • 7. Data: 2022-11-15 15:23:27
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@u...pl>

    W dniu 15.11.2022 o 14:46, Marcin pisze:

> [...]
    składniki w ciągle szczelnie zamkniętym worku bez powietrza i mozna zalewać.

    Dzięki. Fajne :-) Tylko cena :-(

    Paweł

  • 8. Data: 2022-11-15 15:25:37
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@u...pl>

    W dniu 15.11.2022 o 14:34, ąćęłńóśźż pisze:
    [...]
    > Skąd tworzywo wie, w którym kierunku się kurczyć?

    Nie wie.

    > Czy rura się nie kurczy na długości (z jakim zapasem przycinać)?

    Kurczy się. Eksperyment.

    Paweł

  • 9. Data: 2022-11-15 15:38:35
    Od: alojzy nieborak <a...@g...com>

    Paweł Pawłowicz napisał(a):

    składniki w ciągle szczelnie zamkniętym worku bez powietrza i mozna zalewać.
    > Dzięki. Fajne :-) Tylko cena :-(
    >
    > Paweł

    Z tanich masz PL epidian 5. Wiąże niestety kilka dni, na pewno nie jest tak rzadki
    jak
    zalewajka na filmie. I nie wiem czy nadaje się do zalewania płytek, może mieć duży
    skurcz.
    Trza sprawdzić.

    Zalew jak mrówków, poliestrowe (śmierdzą), poliuretanowe, epoksydowe, akrylowe.
    Miękkie, twarde, transparentne, czarne etc etc.

  • 10. Data: 2022-11-15 18:25:24
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@u...pl>

    W dniu 15.11.2022 o 15:38, alojzy nieborak pisze:

> [...]
    jak
    > zalewajka na filmie. I nie wiem czy nadaje się do zalewania płytek, może mieć duży

    Utwardzacz jest korozyjny.

    > Zalew jak mrówków, poliestrowe (śmierdzą), poliuretanowe, epoksydowe, akrylowe.
    > Miękkie, twarde, transparentne, czarne etc etc.

    :-)

    Paweł