  • 1. Data: 2022-11-14 21:04:35
    Temat: Filtr optyczny do lasera
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    Potrzebuję wyodrębnić światło lasera na kamerze.
    Niby prosta sprawa - obraz na postać HSV i wszystko co mieści się w
    odpwiednich widełkach H, S i V jest prawdopodobnie tym czego szukamy.
    Problem jest, jak obce oświetlenie mamy spore i zmienne, zmienny kolor
    obiektu, a laser nie może być za mocny.
    Czy ktoś ma doświadczenie z filtrami pasmowymi?
    https://pl.aliexpress.com/item/4000885651406.html?ga
    tewayAdapt=glo2pol
    Są jeszcze okulary "laserowe" za parę złotych, ale to chyba zwykła,
    czerwona pleksa.

    --
    Mirek.

  • 2. Data: 2022-11-14 22:40:39
    Temat: Re: Filtr optyczny do lasera
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Mirek potrzebuje wyodrębnić światło lasera na kamerze:

> [...]
    tewayAdapt=glo2pol
    > Są jeszcze okulary "laserowe" za parę złotych, ale to chyba zwykła,

    Mam doświadczenie z filtrami pasmowymi, ale niejako odwrotne. Używam
    filtrów takich, co to wycinają tylko monochromatyczne światło lasera,
    a poza tym są całkiem przezroczyste. Tną równo z trawą, czyli z tego
    lasera nie zostanie *NIC*, tak na oko. Licznowo to jest jakieś 12
    rzędów wielkości, jeśli dobrze pamiętam. Tyle że takie szkiełko to
    kosztuje z dziesięć tysięcy. Kiedyś znalazłem przypadkiem na AliExpress
    coś opisane jako "filtr pasmowozaporowy 532 nm". Chińczyk nie ściemniał,
    że to jakiś hi-tech, za to było tanie, kilkanaście dolców, czy cóś.
    Kupiłem z ciekawości. Owszem, ściemniało to trochę laser, ale nie było
    to "nic". Jak za taka kasę, w sumie OK.

    Wasz problem jest prostszy. Chcecie ciąć światło otoczenia, które jest
    słabsze. Szkiełka od majfrendów mogą dać radę. Nie wiem jakie to laser,
    jaka długość fali, ale po wpisaniu w wyszukiwarkę na ali frazy "laser
    filter" na pierwszym miejscu wyskoczyło mi to:

    https://pl.aliexpress.com/item/1005004319027884.html

    Jest wykres z chrakterystyką. To podczerwień, ale dla widzialnych pewnie
    też się coś znajdzie. Cena (wydaje mi się) akceptowalna.

    --
    Jarek

  • 3. Data: 2022-11-15 20:55:11
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 14 Nov 2022 21:04:35 +0100, Mirek wrote:
> [...]
    tewayAdapt=glo2pol
    > Są jeszcze okulary "laserowe" za parę złotych, ale to chyba zwykła,

    tez moze pomoc.

    https://www.edmundoptics.com/c/laser-filters/759/
    Ale czy cena pasuje do budzetu :-)

    J.

  • 4. Data: 2022-11-15 21:29:20
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 15.11.2022 20:55, J.F wrote:

    > https://www.edmundoptics.com/c/laser-filters/759/
    > Ale czy cena pasuje do budzetu :-)

    Na 650nm jakieś 1500PLN, to nie problem - jeśli zadziała.
    Inna sprawa termin realizacji.
    W Polsce są jedynie dostępne H-alfa do astronomii - trochę nie ta
    długość fali, ale może warto przetestować?

    Dziś pogrzebałem jeszcze w ustawieniach, i doszedłem do momentu, że
    właściwie mogę już zrobić prezentację inwestorowi.
    Jak temat przejdzie, to będzie można zastosować jakieś osłony od światła
    i powinno się udać bez filtra.

    --
    Mirek.

  • 5. Data: 2022-11-15 23:20:38
    Od: Kaczin <j...@p...interia.pl>

    W dniu 14.11.2022 o 21:04, Mirek pisze:
> [...]
    tewayAdapt=glo2pol
    > Są jeszcze okulary "laserowe" za parę złotych, ale to chyba zwykła,

    Brzmi trochę jak próba budowy systemu naprowadzania broni na cel, za
    pomocą oświetlacza laserowego. Śmierdzący temat...

    --
    Kaczin

  • 6. Data: 2022-11-15 23:45:14
    Od: alojzy nieborak <a...@g...com>

    Mirek napisał(a):
    > Potrzebuję wyodrębnić światło lasera na kamerze.
    > Niby prosta sprawa

    Nie da się zasłonić obiektu jaką kotarą przed światłem zewnętrznym?

  • 7. Data: 2022-11-16 12:34:27
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@u...pl>

    W dniu 14.11.2022 o 21:04, Mirek pisze:
    > Potrzebuję wyodrębnić światło lasera na kamerze.

    Co to za laser? HeNe? Półprzewodnikowy? Jaka długość fali, jaka
    szerokość pasma?
    Bo to sporo zmienia.

    Paweł