  • 1. Data: 2022-11-12 13:05:23
    Temat: MTV-10 dlaczego szpula zwijająca zwija odwrotnie?
    Od: Marek <f...@f...com>

    https://youtu.be/gWTeVwqEps0

    Zawsze mnie to dziwiło - dlaczego szpula zwijająca zwija odwrotnie?
    Z czego to wynika?

    --
    Marek

  • 2. Data: 2022-11-12 13:22:23
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sat, 12 Nov 2022 13:05:23 +0100, Marek napisał(a):

    > https://youtu.be/gWTeVwqEps0
    >
    > Zawsze mnie to dziwiło - dlaczego szpula zwijająca zwija odwrotnie?
    > Z czego to wynika?

    Odwrotnie do czego, bystrzaku?
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 3. Data: 2022-11-12 13:26:45
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 12.11.2022 13:05, Marek wrote:
    > https://youtu.be/gWTeVwqEps0
    >
    > Zawsze mnie to dziwiło -  dlaczego szpula zwijająca zwija odwrotnie? Z
    > czego to wynika?

    IMHO tak wyszło. Może wychodzi jedno kółko albo jeden pasek mniej, bo
    nie trzeba zmieniać kierunku do przewijania.
    Albo chodziło o lepsze opasanie tej rolki stabilizującej.
    Patrząc na taśmę przy rolce capstana to coś brakuje precyzji.
    W ogóle bawiąc się kiedyś magnetofonami często był z tym problem -
    zwłaszcza mk232 - taśma zawsze trochę "pływała".

    --
    Mirek.