    From: Kosiek <r...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.rec.motocykle
    Subject: [Osa] Docieranie - czy wszystko jest ok ? (fotki)
    Date: Sat, 04 Apr 2009 21:45:56 +0200

    Dobry.

    Melduję, że silnik trochę pochodził (mało, sumarycznie to może z pół
    godziny) i generalnie znowu zdechł. Permanentnie zalewa, niezależnie od
    gaźnika - tak, wstawiłem ten od etezety, zajebiście fajnie pasuje i się
    reguluje, dostęp do śrubek od właściwej strony, ale o tym kiedy indziej,
    jak rozwiążę problem bieżący, który jak widać, tkwi w czym innym.

    Elektryka jest ok, iskra może zabić słonia, przerwy i wyprzedzenie ok.
    No to jedyny możliwy problem to kompresja. Zrzuciłem osłony. Patrzę: no
    tak, przedmuch w jednym miejscu na uszczelce pod głowicą. Małe
    planowanie, nowa uszczelka, zagdakało chwilę i znowu nic. Stwierdziłem,
    że bez ściągnięcia cylindra i sprawdzenia, czy tam nie ma jakiegoś
    babola się nie obejdzie, co też uczyniłem. Oczom ukazał się taki widok,
    jak tu:

    http://picasaweb.google.com/kosiek79/20090404dociera
    nie#

    Cylinder świeżo po szlifie, nowy tłok i pierścienie. Nie obserwowałem
    nigdy, jak wyglądają elementy podczas docierania, ale nie podoba mi się
    drugi, wewnętrzny pierścień - widać na zdjęciach, że jakiś taki do
    połowy przytarty od wewnątrz praktycznie na całym obwodzie, można
    porównać z zewnętrznym, który wygląda wszędzie tak samo. Na jednym
    zdjęciu widać stan przy zamku (obróciłem do fotki, normalnie założony
    prawidłowo. Na cylindrze widać ślady po honowaniu, ślady podłużne od
    tłoka, ślad, gdzie znajduje się zamek górnego pierścienia i dokąd on
    dochodzi, ale generalnie żadnych głębokich rys ani przytarć nie widzę.

    Pytanie, czy to co na zdjęciach, to jest norma? Zwłaszcza chodzi mi o
    ten drugi pierścień. On się jakoś dotrze, czy po prostu jest jakiś
    spieprzony i trzeba go wymienić? A może w ogóle np. tłok puchnie (czy
    można to jakoś rozpoznań po wyglądzie)?

    Pozdro
    --
    Kosiek