  • 1. Data: 2016-06-14 15:55:43
    Temat: Osiągi moto vs skuter
    Od: tintin <n...@o...com>

    Jest skuter i motor o tej samej pojemności mocy i wadze.

    Teoretycznie skuter powinien mieć lepsze przyspieszenie?

    sprzeczam się ze znajomym i zanim zrobimy organoleptyczny test chciałbym
    sie upewnić...

  • 2. Data: 2016-06-14 16:37:16
    Temat: Re: Osiągi moto vs skuter
    Od: "BUNIEK" <m...@i...pl>

> [...]
    >Teoretycznie skuter powinien mieć lepsze przyspieszenie?
    >sprzeczam się ze znajomym i zanim zrobimy organoleptyczny test chciałbym

    Stawiam na motocykl.
    Moje doświadczenia ze skuterami wskazują na opóźnienia w pracy przekładni.
    takie jakieś gumowe to wszystko jest.

    Ale to subiektywna ocena.

    Buniek

  • 3. Data: 2016-06-14 18:23:09
    Od: Jacot <jacot@bez_riders.pl>

    "BUNIEK" <m...@i...pl> wrote:

    >Stawiam na motocykl.
    >Moje doświadczenia ze skuterami wskazują na opóźnienia w pracy przekładni.
    >takie jakieś gumowe to wszystko jest.
    >
    >Ale to subiektywna ocena.

    No ja mam podobne podejrzenie oparte o to co slysze;)
    No ale fakt faktem, z popsutym wydechem to te wyjace zalosnie
    pierdzielce nie moga miec przyspieszenia.

    W tak postawionym pytaniu najbardziej jednak mnie ciekawi o jaka
    teorie oparte jest twierdzenie, ze skuter powinien miec lepsze? ;)

    --
    Pozdrowionka
    Jacot M10

  • 4. Data: 2016-06-14 18:35:08
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2016-06-14 o 15:55, tintin pisze:
> [...]
    >

    > Teoretycznie skuter powinien mieć lepsze przyspieszenie?
    >
    > sprzeczam się ze znajomym i zanim zrobimy organoleptyczny test chciałbym

    Zdarzyło mi się ścigać na krótkim odcinku z Burgmanem 650. Gdzieś tak od
    30 do 80 km/h. Szliśmy łeb w łeb. Ja na Fazerze 600. W sumie wyścig
    trwał około 2 sekund. ;)

    --
    MN

  • 5. Data: 2016-06-15 05:47:26
    Od: tintin <n...@o...com>

    > W tak postawionym pytaniu najbardziej jednak mnie ciekawi o jaka
    > teorie oparte jest twierdzenie, ze skuter powinien miec lepsze? ;)

    zakładam małe pojemności 125 200 250

    chodzi o to że skuter manetka na full i obroty rosną do tych przy
    których silnik ma maksymalną moc powiedzmy 7500 i teraz cvt ciągnie

    natomiast w motorze operujesz na obrotach + czas na przełączenie biegu

    powiedzmy przy 4000 obr masz połowę mocy co przy 7500tys

  • 6. Data: 2016-06-21 07:58:32
    Od: i...@g...com

    Przekładnia w skuterach ma duże straty. Przy sprawnym kierowniku motocykla będzie
    szybszy zdecydowanie.