  • 1. Data: 2021-04-08 10:05:52
    Temat: Ostateczny cios w lobby wodorowo paliwowe
    Od: K <n...@e...com>

    Strona za Paywallem, ale byle dodatek do FireFoxa to ogarnia, do Chrome
    tez pewnie jest jakis:
    https://www.ft.com/content/c4e075b8-7289-4756-9bfe-6
    0bf50f0cf66
    W kazdym razie gdyby kogos to przeroslo to zrzut ekranu jest tutaj:
    https://ibb.co/KXnxCLJ

  • 2. Data: 2021-04-08 10:15:45
    Temat: Re: Ostateczny cios w lobby wodorowo paliwowe
    Od: cyklista <c...@k...pl>

    K pisze:
> [...]
    0bf50f0cf66
    > W kazdym razie gdyby kogos to przeroslo to zrzut ekranu jest tutaj:

    cios to byłby gdyby była masowa produkcja tego, gęstość energii podobna
    lub lepsza i cena podobna lub nizsza

    --
    Sprawdzone przez Kaspersky Anti-Virus

    Avast.

  • 3. Data: 2021-04-08 11:21:13
    Od: K <n...@e...com>

    On 08/04/2021 09:15, cyklista wrote:
    0bf50f0cf66

    > cios to byłby gdyby była masowa produkcja tego, gęstość energii podobna
    > lub lepsza i cena podobna lub nizsza

    no przeciez bedzie ;) nie wiem czy przeoczylem czy zwyczajnie nie podaja
    czasu ladowania.

  • 4. Data: 2021-04-08 11:24:01
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 08.04.2021 o 10:05, K pisze:
> [...]
    0bf50f0cf66
    > W kazdym razie gdyby kogos to przeroslo to zrzut ekranu jest tutaj:

    Własnymi słowami nie umiesz tego streścić?

    --
    MN

  • 5. Data: 2021-04-08 11:32:30
    Od: K <n...@e...com>

    On 08/04/2021 10:24, Marcin N wrote:
    0bf50f0cf66

    > Własnymi słowami nie umiesz tego streścić?

    Jestem zbyt negatywnie nastawiony do tej konkretnej technologii aby
    zrobic to obiektywnie.

  • 6. Data: 2021-04-08 14:50:33
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W takim razie jesteś trolem lub spamerem WON! ;-)

  • 7. Data: 2021-04-08 15:25:30
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "K" napisał w wiadomości grup
> [...]
    60bf50f0cf66
    >W kazdym razie gdyby kogos to przeroslo to zrzut ekranu jest tutaj:

    Ale dlaczego cios?

    Jak wiele innych - te solid-state sa znane od pewnego czasu, potem
    trzeba lat na dopracowanie, ktore wyjdzie, albo nie wyjdzie, a jak nie
    wyjdzie, to zawsze mozna cos nowego odkryc, co spowoduje powrot do
    lask.

    A wodor ... jak sie technologia okaze dobra i tania, to moze nam
    sluzyc dlugie lata.

    A gdzies tam jeszcze sie czai bio-chemio-technologia - kto powiedzial,
    ze z paneli slonecznych nie moze splywac benzyna czy metanol :-)
    Albo bulgotac metan, propan i butan :-)

    J.

  • 8. Data: 2021-04-08 15:40:08
    Od: K <n...@e...com>

    On 08/04/2021 14:25, J.F. wrote:
> [...]
    >
    > A gdzies tam jeszcze sie czai bio-chemio-technologia - kto powiedzial,
    > ze z paneli slonecznych nie moze splywac benzyna czy metanol :-)

    Chodzilo bardziej o "cios". Kolejny pomysl, ktory wydaje sie byc
    pudrowaniem trupa. Jedynym logicznym wytlumaczeniem brniecia w temat
    jest to, ze rozwiazania oparte o H2 na ta chwile sa jeszcze bardziej
    ulomne, a do ladowania baterii jest juz jakas infrastruktura.

  • 9. Data: 2021-04-08 17:19:12
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Thu, 8 Apr 2021 09:05:52 +0100, K napisał(a):

> [...]
    0bf50f0cf66
    > W kazdym razie gdyby kogos to przeroslo to zrzut ekranu jest tutaj:

    Psi szczekają, karawana idzie dalej. Tu macie najbliższą przyszłość
    napędów na ogniwa paliwowe wodorowe:
    https://energetyka24.com/alstom-cztery-regiony-zamow
    ily-12-pociagow-na-ogniwa-wodorowe
    A w Niemczech już takie jeżdżą.
    IMO wodór w samochodach osobowych nie będzie stosowany w najbliższej
    (kilka dziesięcioleci) przyszłości. Zbyt trudno nim operować
    bezpiecznie. Kolejnictwo jest w stanie zapewnić bezpieczną obsługę.
    Niewykluczone że doświadczenia tam zebrane pozwolą wprowadzić w odległej
    przyszłości ten napęd i do samochodów osobowych.
    --
    Jacek
    -I hate haters-

  • 10. Data: 2021-04-08 17:25:55
    Od: K <n...@e...com>

    On 08/04/2021 16:19, Jacek Maciejewski wrote:

> [...]
    > Niewykluczone że doświadczenia tam zebrane pozwolą wprowadzić w odległej
    > przyszłości ten napęd i do samochodów osobowych.

    Ta odlegla przyszlosc to moze byc ten rok:
    https://www.telegraph.co.uk/cars/comment/france-germ
    any-wrongfoot-uk-hydrogen-fuelled-road-transport/

    a za tym pewnie pojda kolejni producenci.