Cześć
Kiedyś traktory miały koła asymetryczne, wielkie z tyłu i dużo mniejsze
z przodu. Obecnie coraz częściej widuję traktory które mają zarówno z
przodu jak i z tyłu takie same rozmiary (przynajmniej tak to wygląda z
daleka). Ktoś może wytłumaczyć dlaczego kiedyś były koła różne a obecnie
takie same?
Pozdrawiam,
Zdzichu
W dniu 2021-04-07 o 21:54, Zdzichu500 pisze:
> Cześć
>
> Kiedyś traktory miały koła asymetryczne, wielkie z tyłu i dużo mniejsze
> z przodu. Obecnie coraz częściej widuję traktory które mają zarówno z
> przodu jak i z tyłu takie same rozmiary (przynajmniej tak to wygląda z
> daleka). Ktoś może wytłumaczyć dlaczego kiedyś były koła różne a obecnie
> takie same?
>
> Pozdrawiam,
> Zdzichu
bo kiedyś były z napędem na tył jedynie a teraz masz 4x4 i wspomaganie
kierownicy
ale i tak przednie są mniejsze
in <news:606e0e0e$0$557$65785112@news.neostrada.pl>
user Zdzichu500 pisze tak:
> Cześć
>
> Kiedyś traktory miały koła asymetryczne, wielkie z tyłu i dużo
> mniejsze z przodu. Obecnie coraz częściej widuję traktory które
> mają zarówno z przodu jak i z tyłu takie same rozmiary
> (przynajmniej tak to wygląda z daleka). Ktoś może wytłumaczyć
> dlaczego kiedyś były koła różne a obecnie takie same?
może opony staniały? ;)
Traktor im ma większe koła balony tym lepiej
bo nie ugniata pola i nie zakopuje się.
Większe średnice koła to większy uciąg. Przód teraz jest często
napędzany więc koło mogło urosnąć ale tylne nie może być monstrualne.
Przód pomaga więc uciąg całości wzrasta. Może jak uciąg już przewyższa
potrzeby zestawów ciągniętych pługów, bron to traktor ma być teraz
szybszy na asfalcie z przyczepą.
--
Piter
#ZawszeGratem
strefa wolna od LPG TDI RWD AT DSG klimy
smrodu z Costa i Starbucks
Ale C-330 radzi sobie lepiej na śniegu niż C-360 ;-)
On 2021-04-07 22:52, PiteR wrote:
[...]
> Traktor im ma większe koła balony tym lepiej
> bo nie ugniata pola i nie zakopuje się.
>
> Większe średnice koła to większy uciąg. Przód teraz jest często
> napędzany więc koło mogło urosnąć ale tylne nie może być monstrualne.
>
> Przód pomaga więc uciąg całości wzrasta. Może jak uciąg już przewyższa
> potrzeby zestawów ciągniętych pługów, bron to traktor ma być teraz
> szybszy na asfalcie z przyczepą.
Do tego teraz z przodu ciągnika często montuje się jakieś maszyny. No i
dociążenia przodu teraz jakby większe niż to drzewiej bywało.
BTW. Kiedyś pracowały też u nas ciągniki Dutra. Węgierskie bodajże. Koła
z przodu i tyłu miały takie same. No i ruskie Kirowce K-700 też -
ciekawe maszynki - silniki V8 turbo i V12 (to chyba od jakiegoś czołgu).
Zarówno Dutry jak i Kirowce są dosyć charakterystyczne ponieważ mają
silnik mocno wysunięty przed przednia oś.
On 2021-04-08 00:31, _Master_ wrote:
> Ale C-330 radzi sobie lepiej na śniegu niż C-360 ;-)
A dlaczego? Przecież to prawie to samo.
Użytkownik "PiteR" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:X...@1...0.0.1...
in <news:606e0e0e$0$557$65785112@news.neostrada.pl>
user Zdzichu500 pisze tak:
>> Kiedyś traktory miały koła asymetryczne, wielkie z tyłu i dużo
>> mniejsze z przodu. Obecnie coraz częściej widuję traktory które
>> mają zarówno z przodu jak i z tyłu takie same rozmiary
>> (przynajmniej tak to wygląda z daleka). Ktoś może wytłumaczyć
>> dlaczego kiedyś były koła różne a obecnie takie same?
>może opony staniały? ;)
A nie ma napedu na 4 ?
>Traktor im ma większe koła balony tym lepiej
>bo nie ugniata pola i nie zakopuje się.
>Większe średnice koła to większy uciąg. Przód teraz jest często
>napędzany więc koło mogło urosnąć ale tylne nie może być monstrualne.
>Przód pomaga więc uciąg całości wzrasta. Może jak uciąg już
>przewyższa
>potrzeby zestawów ciągniętych pługów, bron to traktor ma być teraz
>szybszy na asfalcie z przyczepą.
A szybki nie powoduje problemow prawnych?
Juz i tak mnie dziwia niektore, bo w ustawie chyba ciagle nadal 25km/h
...
J.
in <news:606f01a6$0$29057$65785112@news.neostrada.pl>
user JDX pisze tak:
> On 2021-04-08 00:31, _Master_ wrote:
>> Ale C-330 radzi sobie lepiej na śniegu niż C-360 ;-)
> A dlaczego? Przecież to prawie to samo.
C-330 ma węższe oponki
--
Piter
#ZawszeGratem
strefa wolna od LPG TDI RWD AT DSG klimy
smrodu z Costa i Starbucks
in <news:606f014a$0$29057$65785112@news.neostrada.pl>
user JDX pisze tak:
> BTW. Kiedyś pracowały też u nas ciągniki Dutra. Węgierskie
> bodajże. Koła z przodu i tyłu miały takie same.
Dutry napawały strachem bo bujały się jak okręty.
Na szczęście nie wpadały na chodniki jak dzisiejsze BMW.
https://youtu.be/KKU8VTWFaRA
https://youtu.be/WcJmU0rA8_g
--
Piter
#ZawszeGratem
strefa wolna od LPG TDI RWD AT DSG klimy
smrodu z Costa i Starbucks
eGospodarka.pl - Dział Podatkowy
Ceny OC w I kw. 2021 roku nadal w dół
Sprzedaż VAT marża czyli towary używane w JPK_VAT z deklaracją
Kontrakt menadżerski jest poza działalnością gospodarczą w PIT
Ranking kredytów hipotecznych - kwiecień 2021
Pakiet mobilności: czy firmy transportowe zapłacą 2x więcej?
Dziś niemiecki ZEW i CPI z USA
Narodowy Spis Powszechny: kto i w jakim celu może wykorzystać te dane?