  • 1. Data: 2021-04-07 21:54:53
    Temat: Traktor - koła asymetryczne i symetryczne
    Od: Zdzichu500 <n...@n...org>

    Cześć

    Kiedyś traktory miały koła asymetryczne, wielkie z tyłu i dużo mniejsze
    z przodu. Obecnie coraz częściej widuję traktory które mają zarówno z
    przodu jak i z tyłu takie same rozmiary (przynajmniej tak to wygląda z
    daleka). Ktoś może wytłumaczyć dlaczego kiedyś były koła różne a obecnie
    takie same?

    Pozdrawiam,
    Zdzichu

  • 2. Data: 2021-04-07 22:51:55
    Temat: Re: Traktor - koła asymetryczne i symetryczne
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    W dniu 2021-04-07 o 21:54, Zdzichu500 pisze:
> [...]
    > przodu jak i z tyłu takie same rozmiary (przynajmniej tak to wygląda z
    > daleka). Ktoś może wytłumaczyć dlaczego kiedyś były koła różne a obecnie

    bo kiedyś były z napędem na tył jedynie a teraz masz 4x4 i wspomaganie
    kierownicy
    ale i tak przednie są mniejsze

  • 3. Data: 2021-04-07 22:52:02
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:606e0e0e$0$557$65785112@news.neostrada.pl>
    user Zdzichu500 pisze tak:

> [...]
    > (przynajmniej tak to wygląda z daleka). Ktoś może wytłumaczyć
    > dlaczego kiedyś były koła różne a obecnie takie same?

    może opony staniały? ;)

    Traktor im ma większe koła balony tym lepiej
    bo nie ugniata pola i nie zakopuje się.

    Większe średnice koła to większy uciąg. Przód teraz jest często
    napędzany więc koło mogło urosnąć ale tylne nie może być monstrualne.

    Przód pomaga więc uciąg całości wzrasta. Może jak uciąg już przewyższa
    potrzeby zestawów ciągniętych pługów, bron to traktor ma być teraz
    szybszy na asfalcie z przyczepą.

    --
    Piter

    #ZawszeGratem
    strefa wolna od LPG TDI RWD AT DSG klimy
    smrodu z Costa i Starbucks

  • 4. Data: 2021-04-08 00:31:45
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    Ale C-330 radzi sobie lepiej na śniegu niż C-360 ;-)

  • 5. Data: 2021-04-08 15:12:39
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2021-04-07 22:52, PiteR wrote:
    [...]
> [...]
    >
    > Przód pomaga więc uciąg całości wzrasta. Może jak uciąg już przewyższa
    > potrzeby zestawów ciągniętych pługów, bron to traktor ma być teraz
    Do tego teraz z przodu ciągnika często montuje się jakieś maszyny. No i
    dociążenia przodu teraz jakby większe niż to drzewiej bywało.

    BTW. Kiedyś pracowały też u nas ciągniki Dutra. Węgierskie bodajże. Koła
    z przodu i tyłu miały takie same. No i ruskie Kirowce K-700 też -
    ciekawe maszynki - silniki V8 turbo i V12 (to chyba od jakiegoś czołgu).
    Zarówno Dutry jak i Kirowce są dosyć charakterystyczne ponieważ mają
    silnik mocno wysunięty przed przednia oś.

  • 6. Data: 2021-04-08 15:14:12
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2021-04-08 00:31, _Master_ wrote:
    > Ale C-330 radzi sobie lepiej na śniegu niż C-360 ;-)
    A dlaczego? Przecież to prawie to samo.

  • 7. Data: 2021-04-08 15:28:58
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    user Zdzichu500 pisze tak:

    >może opony staniały? ;)

    A nie ma napedu na 4 ?

> [...]

    >przewyższa
    >potrzeby zestawów ciągniętych pługów, bron to traktor ma być teraz

    A szybki nie powoduje problemow prawnych?

    Juz i tak mnie dziwia niektore, bo w ustawie chyba ciagle nadal 25km/h

    J.

  • 8. Data: 2021-04-08 19:38:13
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:606f01a6$0$29057$65785112@news.neostrada.pl>
    user JDX pisze tak:

    > A dlaczego? Przecież to prawie to samo.

    C-330 ma węższe oponki

  • 9. Data: 2021-04-08 19:46:53
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:606f014a$0$29057$65785112@news.neostrada.pl>
    user JDX pisze tak:

    > BTW. Kiedyś pracowały też u nas ciągniki Dutra. Węgierskie
    > bodajże. Koła z przodu i tyłu miały takie same.

    Dutry napawały strachem bo bujały się jak okręty.
    Na szczęście nie wpadały na chodniki jak dzisiejsze BMW.

    https://youtu.be/KKU8VTWFaRA
    https://youtu.be/WcJmU0rA8_g