  • 1. Data: 2021-04-07 21:01:16
    Temat: co ze starym olejem?
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    witam
    czy ktokolwiek jeszcze bawi się w samodzielną wymianę oleju? Co sie
    legalnie teraz robi ze starym olejem? Można to komuś oddać, albo
    sprzedać za 1 grosz, aby mieć papierek w razie draki? 25 lat temu można
    było wlać do baniaka na większych stacjach benzynowych.
    ToMasz

  • 2. Data: 2021-04-07 22:17:01
    Temat: Re: co ze starym olejem?
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:s4kvhs$g2$1@dont-email.me>
    user ToMasz pisze tak:

> [...]
    > albo sprzedać za 1 grosz, aby mieć papierek w razie draki? 25 lat
    > temu można było wlać do baniaka na większych stacjach benzynowych.

    Oddaje na złomie metali niekolorowych, jak się uzbiera
    z 4 butelki 5L. Złom ma stacje demontażu samochodów.
    Postaw pan tam przy koparce gdzie te beczki. Zadnych papierów nie chcę.

    --
    Piter

    #ZawszeGratem
    strefa wolna od LPG TDI RWD AT DSG klimy
    smrodu z Costa i Starbucks

  • 3. Data: 2021-04-07 22:55:26
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 07.04.2021 o 21:01, ToMasz pisze:
    > witam
    > czy ktokolwiek jeszcze bawi się w samodzielną wymianę oleju? Co sie
    > legalnie teraz robi ze starym olejem?

    Pszok. Tylko w "oryginalnym" opakowaniu.

    --
    Shrek

  • 4. Data: 2021-04-08 07:21:46
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 07-04-2021 o 21:01, ToMasz pisze:
    > witam
    > czy ktokolwiek jeszcze bawi się w samodzielną wymianę oleju? Co sie
    > legalnie teraz robi ze starym olejem? Można to komuś oddać,

    Tak, do punktów gromadzenia odpadów problemowych.
    O ile nie jesteś firmą - wtedy nie przyjmą.

  • 5. Data: 2021-04-08 08:31:20
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 07.04.2021 21:01, ToMasz wrote:
    > aby mieć papierek w razie draki?

    A po co Ci papier? Przecież w cenie oleju płacisz teraz kaucje.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 6. Data: 2021-04-08 14:49:46
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2021-04-07 22:55, Shrek wrote:

    > Pszok. Tylko w "oryginalnym" opakowaniu.
    Mniej więcej rok temu oddawałem do PSZOK-u w opakowniu po borygo. Olej
    był nawet trochę wymieszany z borygo i było to widać. :-) Zero
    problemów. W tym roku jeszcze nie oddawałem, ale nie przewiduję zmian.
    Warto dodać, że do PSZOK-u oddaje się ,,bezpłatnie", jeśli ma się kwit
    opłaty za wywóz zwykłych śmieci. Przynajmniej tak jest u mnie w gminie.

    Filtr do tej pory wywalałem do odpadów zmieszanych (AFAIR można), ale
    wkrótce mam zamiar się dowiedzieć, czy można go oddać do PSZOK. Trzeba
    dbać o środowisko. :-)

  • 7. Data: 2021-04-08 15:13:17
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 08-04-2021 o 14:49, JDX pisze:

> [...]
    > Warto dodać, że do PSZOK-u oddaje się ,,bezpłatnie", jeśli ma się kwit
    > opłaty za wywóz zwykłych śmieci. Przynajmniej tak jest u mnie w gminie.

    W Poznaniu warunkiem jest zamieszkanie na terenie GOAP (Poznań i okolice).

  • 8. Data: 2021-04-08 17:30:17
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Mniej więcej rok temu oddawałem do PSZOK-u w opakowniu po borygo. Olej
    > był nawet trochę wymieszany z borygo i było to widać. :-) Zero
    > problemów.

    Bo to w teorii. Choć dla dobrego samopoczucia lepiej oddać olej w
    opalowaniu po oleju jak masz. W teorii go przetworzą. W praktyce...

    > Warto dodać, że do PSZOK-u oddaje się ,,bezpłatnie", jeśli ma się kwit
    > opłaty za wywóz zwykłych śmieci. Przynajmniej tak jest u mnie w gminie.

    Nie pytali.

    --
    Shrek

  • 9. Data: 2021-04-08 22:30:28
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > A po co Ci papier? Przecież w cenie oleju płacisz teraz kaucje.

    boję się "na zapas". na serio. co prawda to dotyczy firmy, ale słyszałem
    ze nałożyli sroga karę za niezutylizowanie świetlówki. nie tyle żeby
    wypierdzielenie świetlówki do kosza na śmieci było dobrym pomysłem, ale
    impulsem do wymierzenia kary był zakup nowej. kupiłeś nową - co zrobiłeś
    ze starą. nie masz kwitu - dostaniesz karę.

    A ja właśnie zostałem obdarowany użytecznym prezentem w postaci pompki
    do spuszczania oleju. w domyśle "ogarnę" olej we wszystkich samochodach
    w rodzinie.
    ToMasz

  • 10. Data: 2021-04-09 00:35:55
    Od: adam <a...@a...pl>

    Rządowa strona
    https://naszesmieci.mos.gov.pl/materialy/artykuly/14
    8-pszok-legalny-i-wygodny-sposob-na-klopotliwe-odpad
    podaje wykaz, a tam m.in.
    - przepracowane lub przeterminowane oleje silników samochodowych