  • 51. Data: 2021-04-12 08:58:23
    Temat: Re: Ostateczny cios w lobby wodorowo paliwowe
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sun, 11 Apr 2021 21:07:22 +0200, Marcin N

    > Wiesz, czym różni się bateryjny EV od telefonu z ekranem dotykowym?
    > Tym, że na te telefony był szał zakupów.

    Wcale nie było takiego szału, dlatego Nokia zwyczajnie przespała nie widząc
    w tym przyszłościowego potencjału. Zaniedbali podstawowy rozwój, choćby po
    to by być ew. gotowymi gdyby się przyjęło i popłynęli. Podobnie jak Toyota,
    choć jestem przekonany, że oni jednak pracują po cichu nad BEV, ale próbują
    dalej cisnąć na swoje "samoładujące" EVy vel HEVy ile się tylko da, no i
    FCEV które kuleją pod każdym kątem.

    > Elektryków BEV nikt (w skali świata) nie chce kupować. Nawet za dopłatą.

    Chce, i kupuje. Więcej ich kupuje niż HEVów w tym samym okresie od
    wypuszczenia. Sprawdź sobie wyniki sprzedaży na świecie i przestań
    zakłamywać rzeczywistość.

    > Popatrz, jak sprzedają się te pogardzane przez Ciebie hybrydy: 20x
    > lepiej niż BEV.

    Nic dziwnego że się sprzedają, w końcu to zwykłe spaliniaki są, a już są w
    cenie zwykłego spaliniaka.

    > Nie istnieje samochód zeroemisyjny: gdzieś emisja się odbywa. Hybryda
    > całkiem ładnie tę emisję ogranicza. Czemu więc jesteś jej wrogiem?

    Bo to nadal samochód spalinowy -- i oczywiście że lepiej HEV (a jeszcze
    lepiej PHEV i faktyczne korzystanie z prądu z gniazdka a nie prądu z ICE)
    niż ICE, ale zdecydowanie lepiej BEV niż HEV czy FCEV.

    > Dzisiaj nic lepszego nie mamy.

    Mamy BEV -- jedynie zmiany mentalności na lepszą brakuje.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 52. Data: 2021-04-12 10:34:25
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 12-04-2021 o 08:58, Myjk pisze:

> [...]
    > niż ICE, ale zdecydowanie lepiej BEV niż HEV czy FCEV.

    > Mamy BEV -- jedynie zmiany mentalności na lepszą brakuje.

    Jak dla mnie brakuje też wsparcia państwa.
    I już nawet nie chodzi o dopłaty do ceny samochodu, tylko do pilnowania
    cen ładowania, choćby w państwowych koncernach.

    Jeśli każdy wyjazd w trasę ma mnie kosztować więcej w bev niż w ice, to
    chrzanię taki interes.
    I jeżdżę hybrydą z lpg, która wychodzi mnie o 2/3 taniej w trasie.

    Co najwyżej kupię sobie (jako drugie) jakieś używane elektryczne
    wozidełko do miasta.

  • 53. Data: 2021-04-12 13:07:18
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 12 Apr 2021 08:58:23 +0200, Myjk wrote:
> [...]
    > w tym przyszłościowego potencjału. Zaniedbali podstawowy rozwój, choćby po
    > to by być ew. gotowymi gdyby się przyjęło i popłynęli.

    Ale wcale nie tak przespali, bo mieli dotykowe ekrany, choc nie
    wszedzie.

    Raczej po prostu im symbian slabo wyszedl, albo troche przespali
    życzenia klienta.

    J.

  • 54. Data: 2021-04-12 19:18:05
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 12 Apr 2021 13:07:18 +0200, J.F

    > Ale wcale nie tak przespali, bo mieli dotykowe ekrany, choc nie
    > wszedzie.
    >
    > Raczej po prostu im symbian slabo wyszedl, albo troche przespali
    > życzenia klienta.

    Skoro rzekomo nie przespali, to dlaczego upadli? Przyjąc wypada w końcu do
    wiadomości -- na najbliższe 10-15 lat BEV to jedyny kierunek. Nie ma opcji
    aby wodór się tak szybko upowszechnił, nie ma szans aby stworzyć sieć
    tankowania i produkcji szybciej niż ładowarek (ile trwa tworzenie sieci
    ładowarek to widać też po historii, a przecież postawienie ładowarek to
    pikuś w porównaniu ze stacjami wodoru i instalacjami wytwarzającymi wodór).
    Powtarzam to już po raz kolejny, transport gabarytowy tak, tam należy
    zacząć, od KM (w tym tramwajów miejskich -- zamiast pakować kasę w druty),
    od TIRolotów, od kolei, statków. Samochody osobowe poradzą sobie doskonale
    z EV w większości, a marudy będą jeździć (najlepiej P)HEV.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 55. Data: 2021-04-12 19:52:59
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 12 Apr 2021 19:18:05 +0200, Myjk wrote:
    > Mon, 12 Apr 2021 13:07:18 +0200, J.F
    >
    > Skoro rzekomo nie przespali, to dlaczego upadli?

    Moge powiedziec tylko po sobie, a nie wiem czy to dobry przyklad.

    Jeden z powodow - na C6 nawigacja ledwo dzialala. W zasadzie to nie
    dzialala.
    Moze wystarczylo mi napisac "to jest bieda model, chcesz nawigacji -
    kup lepszy". Ale nie napisali - to nastepnego kupilem Androida.

> [...]
    > pikuś w porównaniu ze stacjami wodoru i instalacjami wytwarzającymi wodór).

    Z drugiej strony na 10 lat to nam jeszcze benzyny i ON starczy :-)

    > Powtarzam to już po raz kolejny, transport gabarytowy tak, tam należy
    > zacząć, od KM (w tym tramwajów miejskich -- zamiast pakować kasę w druty),

    Jestes pewien? Moze po prostu druty niedrogie i dobre.

    Ja widze nieoplacalnosc tramwaju w ilosci zajetego miejsca,
    elektryczny autobus moze bylby lepszy.
    Ale czy nie ma tego samego problemu - baterie lepsze niz wodor?

    J.