  • 1. Data: 2009-01-28 15:28:51
    Temat: PC jako pamięć masowa USB?
    Od: "MarlonB" <z...@w...kon>

    Witam.

    Czy jest możliwość przeistoczenia zwykłego PC w pamięć masową USB?
    Chodzi o to, aby za pomocą dodatkowej elektroniki lub/i sterowników, do
    zwykłego PC dodać taką funkcjonalność, aby mógłbyć on wykrywany przez inne
    PC i urządzenia jako pamięć masowa podłączana na kabel USB.

    Ktoś coś słyszał o takim rozwiązaniu? Osobiście na podstawie dogłębnego
    przeszukania CAŁEGO internetu :) stwierdzam, iż jest to niemożliwe. Zadaje
    pytanie, jako ostatnia deska ratunku.

    Pozdrawiam.

    M.

  • 2. Data: 2009-01-28 16:07:52
    Temat: Re: PC jako pamięć masowa USB?
    Od: RadoslawF <r...@g...pl>

    Dnia 2009-01-28 16:28, Użytkownik MarlonB napisał:

> [...]
    > przeszukania CAŁEGO internetu :) stwierdzam, iż jest to niemożliwe.
    > Zadaje pytanie, jako ostatnia deska ratunku.

    Jest takie oprogramowanie. Sam nie używałem, nazwy nie pamiętam.
    Czytałem gdzieś w temacie o udawaniu w ten sposób przez komputer
    pendriva podłączonego do stacjonarnego odtwarzacza divix kablem
    USB. Odtwarzacz widział katalog dysku twardego.

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2009-01-28 16:18:36
    Od: "MarlonB" <z...@w...kon>

    Użytkownik "RadoslawF" <r...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > pendriva podłączonego do stacjonarnego odtwarzacza divix kablem
    > USB. Odtwarzacz widział katalog dysku twardego.

    No właśnie nigdzie takiego nie moge znaleźć... a szkoda.

    Pozdr.

    M.

  • 4. Data: 2009-01-28 17:22:07
    Od: venioo <v...@p...fm>

    no to tak na szybko pierwsze wyniki wyrzucone przez google:
    http://www.frazpc.pl/b/67479
    http://www.homenethelp.com/web/review/pc-linq.asp

    --
    venioo
    Q6600 + 8GB DDR2 + 9800gt 1GB + 500GB Samsung

  • 5. Data: 2009-01-29 07:22:45
    Od: "MarlonB" <z...@w...kon>

    Użytkownik "venioo" <v...@p...fm> napisał w wiadomości

    > no to tak na szybko pierwsze wyniki wyrzucone przez google:
    > http://www.frazpc.pl/b/67479
    > http://www.homenethelp.com/web/review/pc-linq.asp

    Niestety, to nie to. Oprogramowanie musi być zainstalowane na dwóch PC i nie
    sprawi, że PC będzie rozpoznawany na drugim jako pamięć masowa.

    Pozdr.

    M.

  • 6. Data: 2009-01-29 08:59:04
    Od: Marx <M...@n...com>

    jest takie cos ale na palmtopa - WM5torage
    Marx

  • 7. Data: 2009-01-29 11:58:54
    Od: Yakhub <y...@g...pl>

    W liście datowanym 28 stycznia 2009 (16:28:51) napisano:

> [...]

    > przeszukania CAŁEGO internetu :) stwierdzam, iż jest to niemożliwe. Zadaje

    Na ile pozwala mi stan mojej wiedzy o układach scalonych - to
    niemożliwe, bez użycia dodatkowych urządzeń.

    Magistrala USB jest niesymetryczna - jedno urządzenie zawsze jest
    hostem, pozostałe zaś są tylko "klientami" (nie pamiętam, jak się to
    mądrze nazywało). Dane urządzenie (czyli w naszym przypadku - DVD albo
    kontroler magistrali USB na płycie głównej) niemal zawsze może pełnić
    tylko jedną z tych dwóch funkcji.

    Mam przekonanie graniczące z pewnością (choć żadnych konktretnych
    danych), że układy odpowiedzialne za działanie USB montowane na
    płytach głównych mogą pełnić tylko funkcję hosta - bo, znając życie,
    pewnie takie są o pół centa tańsze...

    Być może istnieje jakieś urządzenie, które, kontrolowane przez PC może
    się przedstawić magistrali jako klient - ale nie spotkałem się z czymś
    takim. Zrobienie czegoś takiego w domowych warunkach nie jest co
    prawda niemożliwe, ale _bardzo_ trudne i wymaga masę pracy.

    Yakhub
    Nie pisz do mnie na ten adres.

  • 8. Data: 2009-01-29 13:10:18
    Od: "MarlonB" <z...@w...kon>

    Użytkownik "Yakhub" <y...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]

    takim. Zrobienie czegoś takiego w domowych warunkach nie jest co
    prawda niemożliwe, ale _bardzo_ trudne i wymaga masę pracy.

    ___________________ (OE - czasem mi nie cytuje : /)

    No właśnie zdaje sobie z tego sprawę. Myślałem jednak, że znajdę jakiś moduł
    z USB client, który dałby się podłączyć do PC i go oprogramuje lub nawet
    znajdę jakieś na wpół gotowe sterowniki - niestety niczego podobnego nie
    widziełem.... : /

    Dzięki za odpowiedź.

    Pozdro.

    M.

  • 9. Data: 2009-01-29 13:50:30
    Od: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl>

    On Thu, 29 Jan 2009 14:10:18 +0100, "MarlonB" <z...@w...kon>
    wrote:

> [...]
    >z USB client, który dałby się podłączyć do PC i go oprogramuje lub nawet
    >znajdę jakieś na wpół gotowe sterowniki - niestety niczego podobnego nie

    Jako protezę możesz zastosowac 2 rzeczy:

    1. Dysk w kieszeni i przejściówka USB<>SATA czy USB<>IDE. Albo jakiś
    dysk przenośny z własną stacją dokującą wkładaną do komutera i ze
    złączem USB gdy satcji nie ma.

    2. Poszukać czegoś co bywa zwane USB link. O coś takiego - przykład
    tylko:
    http://www.allegro.pl/item533817505_polacz_komputery
    _kablem_usb_link_dziala_z_vista.html

    A czemu nie może to być kable sieciowy tylko koniecznei USB? Przeciez
    wystaczyłaby zwykły kawąłek skrosowanej (albo i nie jak nowsze karty)
    i udostępnieni udziału. No i szybciej raczej niżna USB.

    Zdrówko

  • 10. Data: 2009-01-29 16:26:41
    Od: "Tomek Banach" <b...@p...onet.pl>

    Maciek "Babcia" Dobosz wrote:

    > A czemu nie może to być kable sieciowy tylko koniecznei USB? Przeciez
    > wystaczyłaby zwykły kawąłek skrosowanej (albo i nie jak nowsze karty)
    > i udostępnieni udziału. No i szybciej raczej niżna USB.

    Nie wiem czy akurat w tym przypadku ale wada tego rozwiazania jest to ze
    chyba nie ma komputerow z gniazdem sieciowym z przodu i przewaznie do
    jedynego juz jest podlaczony "internet".
    Tomek