  • 11. Data: 2009-01-29 16:50:15
    Temat: Re: PC jako pamięć masowa USB?
    Od: "MarlonB" <z...@w...kon>

    Użytkownik "Maciek "Babcia" Dobosz" <b...@j...org.pl> napisał w
    wiadomości news:etb3o4dh0c60vpi14s03rtku9kmc08tc09@4ax.com...

    > Jako protezę możesz zastosowac 2 rzeczy:
    >
    > 1. Dysk w kieszeni i przejściówka USB<>SATA czy USB<>IDE. Albo jakiś
    > dysk przenośny z własną stacją dokującą wkładaną do komutera i ze
    > złączem USB gdy satcji nie ma.
    >
    > 2. Poszukać czegoś co bywa zwane USB link. O coś takiego - przykład
    > tylko:
    > http://www.allegro.pl/item533817505_polacz_komputery
    _kablem_usb_link_dziala_z_vista.html

    > A czemu nie może to być kable sieciowy tylko koniecznei USB? Przeciez
    > wystaczyłaby zwykły kawąłek skrosowanej (albo i nie jak nowsze karty)
    > i udostępnieni udziału. No i szybciej raczej niżna USB.

    Dzięki, ale nie chodzi o obejście tego problemu. To jakby cel sam w sobie :)

    Chociaż podsunąłeś mi pewien pomysł, a mianowicie podłączenie dysku
    przejściówką IDE<>2xUSB :) Choć to raczej też niemożliwe... Chodzi o prace
    na dysku jednocześnie, przy czym przynajmniej jeden PC musi widzieć dysk
    jako pamięć masowa (identycznie jakby to był pendrive lub dysk przenośny) -
    drugi niekoniecznie.

    Pozdro.

    M.

  • 12. Data: 2009-01-30 09:39:40
    Od: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl>

    On Thu, 29 Jan 2009 17:26:41 +0100, "Tomek Banach"
    <b...@p...onet.pl> wrote:

    >Nie wiem czy akurat w tym przypadku ale wada tego rozwiazania jest to ze
    >chyba nie ma komputerow z gniazdem sieciowym z przodu i przewaznie do
    >jedynego juz jest podlaczony "internet".

    No to kupujesz dodatkow karty sieciowe na USB - koszt to kilkanaście
    złotych za sztukę.

    Zdrówko

  • 13. Data: 2009-01-30 09:44:31
    Od: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl>

    On Thu, 29 Jan 2009 17:50:15 +0100, "MarlonB" <z...@w...kon>
    wrote:

> [...]
    >jako pamięć masowa (identycznie jakby to był pendrive lub dysk przenośny) -

    A jak masz sieć to nie możesz jakiejś obudowy NAS z dyskiem do niej
    podłączyć i udostępnić komputerom? Zwykle te obudowy oprócz sieci mają
    też USB -jak już koniecznei trza po USB jakimuś - tylko że czasami oba
    porty nie chcą działać jednocześnie. Zamapujesz udział jako dysk
    komputerom i tyle. Zaleta tak że dysk postawisz w miejscu Tobie
    odpowiadającym i to że bezproblemowo kilka czy kilkanaście komputeró
    będzie ci korzystać z tego samego zasobu.

    Zdrówko

  • 14. Data: 2009-01-30 09:52:00
    Od: Yakhub <y...@g...pl>

    W liście datowanym 29 stycznia 2009 (17:50:15) napisano:
> [...]
    > jako pamięć masowa (identycznie jakby to był pendrive lub dysk przenośny) -

    Ale przecież to jest zupełnie typowa potrzeba, i zupełnie standardowa
    sieć lokalna... Na jednym komuterze dysk jest wpięty fizycznie i
    udostępniony w sieci, na drugim jest zamapowany pod jakąś literą - i
    będzie banglać.

    Ethernet zapewnia niezawodność, szybkość, wspiera go oprogramowanie i
    systemy operacyjne... Będzie to działać lepiej, szybciej i pewniej, niż
    cokolwiek, co w domu wykombinujesz na USB...

    Yakhub
    Nie pisz do mnie na ten adres.

  • 15. Data: 2009-01-30 11:21:38
    Od: "MarlonB" <z...@w...kon>

    Użytkownik "Maciek "Babcia" Dobosz" <b...@j...org.pl> napisał w
    wiadomości news:tni5o41347gvj8lochsd7qg64e251ijkov@4ax.com...

> [...]
    > odpowiadającym i to że bezproblemowo kilka czy kilkanaście komputeró
    > będzie ci korzystać z tego samego zasobu.

    Sprawdziłem i okazało się, że nie ma takiej możliwości, aby do dysku jako
    pamięć masowa miał dostęp jakiś inny komp - tylko sieć lub USB będzie
    działać w tym samym czasie. Krótko mówiąc nie ma na razie takiej możliwości
    i chyba już nie będzie.

    Dzięki wszystkim za dopowiedzi.

    Pozdr.

    M.

  • 16. Data: 2009-02-02 11:43:24
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    MarlonB pisze:

> [...]
    > jako pamięć masowa miał dostęp jakiś inny komp - tylko sieć lub USB
    > będzie działać w tym samym czasie. Krótko mówiąc nie ma na razie takiej

    Ale jaki problem postawić switch i poprzez niego wszystko podłączyć?
    Będzie działać.
    Ps. Niektóre obudowy mają ograniczenia w postaci jednoczesnego zapisu na
    dysku, a niektóre nie.