  • 1. Data: 2014-01-22 12:45:32
    Temat: PCB
    Od: s...@g...com

    Czy ktoś z Was posiada jakieś doświadczenia z www.eurocircuits.com ?

    Dokonałem porównania cenowego pomiędzy w/w firmą, a www.pcbcart.com .

    Generalnie u Chińczyków wychodzi to zdecydowanie taniej, gdy projekt jest już
    odpluskwiony i kolejne zamówienia nie obejmują tzw. Tooling costs.

    Natomiast Eurocircuits ma swoje ceny niezależne od tego czy jest to pierwsze czy n-te
    zamówienie. Wyższe niż Chińczycy, ale przy pierwszym zamówieniu serii prototypowej
    bardziej opłaca się jednak u Belgów. Odpada też sranie się z Urzędem Celnym,
    Agencjami Celnymi, SAD'ami i innymi świrowaniami.

    No i teraz NAJWAŻNIEJSZE pytanie: jak tam u nich z jakością (u mnie 8-warstw)?
    Chińczycy są perfekcyjni. Osobiście sprawdzone.

  • 2. Data: 2014-01-22 13:05:59
    Temat: Re: PCB
    Od: Elektrolot <e...@N...pl>

    W dniu 2014-01-22 12:45, s...@g...com pisze:
> [...]
    >
    > No i teraz NAJWAŻNIEJSZE pytanie: jak tam u nich z jakością (u mnie 8-warstw)?
    > Chińczycy są perfekcyjni. Osobiście sprawdzone.

    Zlecam im regularnie wykonanie PCB, głównie do prototypów, najczęściej 4 warstwy.
    Jakość wyśmienita.

  • 3. Data: 2014-01-22 13:23:46
    Od: s...@g...com

    W dniu środa, 22 stycznia 2014 13:05:59 UTC+1 użytkownik Elektrolot napisał:

> [...]
    Celnym, Agencjami Celnymi, SAD'ami i innymi świrowaniami.

    > Zlecam im regularnie wykonanie PCB, głównie do prototypów, najczęściej 4 warstwy.

    Brzmi nieźle. Nie mniej jednak za cholerę nie mogę się doszukać na stronie
    Eurocircuits ich wymagań technicznych tzn.: minimalna średnica owiertów, minimalna
    szerokość ścieżki, minimalny odstęp pomiędzy ścieżkami i takie tam pierdulamenty..

  • 4. Data: 2014-01-22 13:31:43
    Od: butek <email.is@invalid>

    W dniu 22.01.2014 13:23, s...@g...com pisze:

> [...]
    szerokość ścieżki, minimalny odstęp pomiędzy ścieżkami i takie tam pierdulamenty..

    http://www.eurocircuits.com/images/stories/ec13/ec-d
    esign-guidelines.pdf

    --
    butek
    bucket. Use at least two or three buckets and keep them in separate

  • 5. Data: 2014-01-22 13:41:36
    Od: Adam Jurkiewicz <imie.nazwisko@p.......k.pl>

    On 2014-01-22 13:05, Elektrolot wrote:
    > Zlecam im regularnie wykonanie PCB, głównie do prototypów,
    > najczęściej 4 warstwy. Jakość wyśmienita.

    Potwierdzam, wykonuję u nich od ~10 lat, jakość i możliwości
    tylko rosną. Szybko, sprawnie i termin płatności do miesiąca
    od otrzymania faktury. Do tego bez żadnego jęczenia zaraz
    przy pierwszym zleceniu (w przeciwieństwie do usług w Polsce).

    Jedyne do czego mógłbym się przyczepić to generalnie jest
    zabetonowana ekipa. Tam praktycznie nie ma możliwości
    przeforsowana swojej wizji jeśli nie jest ona zgodna z ich
    założeniami. Zaproponują przy tej okazji rozwiązanie, które
    polega na zleceniu 'on demand' (koszty wiadomo jakie).

    Jeśli chodzi o prototypy to jakiś czas temu wprowadzili
    w tej opcji również trasowanie lub frezowanie płytek na
    panelu (tylko wzdłuż całej długości płytki). Jest więc
    możliwość łączenia kilku płytek w jeden panel bez konieczności
    cięcia tego później ręcznie.

    Kiedyś z kontaktem było lepiej jak pracował dla nich p. Wójcik
    (miał dział na Polskę). Potem była era p. Domaszkiewicza
    i kontakt w jakiejkolwiek sprawie był bezcelowy. Aktualnie
    nie ma już polskiego działy i jedyna opcja to korespondencja
    bezpośrednio z nimi. Nie ma problemu po angielsku włącznie
    z telefonem.

    --
    Adam Jurkiewicz
    www: http://www.protronik.pl/

  • 6. Data: 2014-01-22 13:53:34
    Od: s...@g...com

    W dniu środa, 22 stycznia 2014 13:31:43 UTC+1 użytkownik butek napisał:

> [...]
    szerokość ścieżki, minimalny odstęp pomiędzy ścieżkami i takie tam pierdulamenty..

    Dzięki!! Chyba muszę trzasnąć małpę, skoro tego nie znalazłem :))

  • 7. Data: 2014-01-22 14:04:40
    Od: s...@g...com

    W dniu środa, 22 stycznia 2014 13:41:36 UTC+1 użytkownik Adam Jurkiewicz napisał:

> [...]
    >
    > od otrzymania faktury. Do tego bez żadnego jęczenia zaraz
    >
    > przy pierwszym zleceniu (w przeciwieństwie do usług w Polsce).

    W PL Bardzo wysoko cenię sobie www.merkar.pl . Niestety.., 2 warstwy tylko..
    Jakość, kontakt i ceny bez zarzutu.

> [...]
    >
    > założeniami. Zaproponują przy tej okazji rozwiązanie, które
    >
    > polega na zleceniu 'on demand' (koszty wiadomo jakie).

    Trudno..

> [...]
    >
    > panelu (tylko wzdłuż całej długości płytki). Jest więc
    >
    > możliwość łączenia kilku płytek w jeden panel bez konieczności

    W moim produkcie to odpada.

> [...]
    >
    > nie ma już polskiego działy i jedyna opcja to korespondencja
    >
    > bezpośrednio z nimi. Nie ma problemu po angielsku włącznie

    I gdzie tu problem? Wyobrażasz sobie robotę w elektronice bez biegłej znajomości ENG
    w mowie i piśmie?

  • 8. Data: 2014-01-22 14:57:31
    Od: Adam Jurkiewicz <imie.nazwisko@p.......k.pl>

    On 2014-01-22 14:04, s...@g...com wrote:

    > W PL Bardzo wysoko cenię sobie www.merkar.pl . Niestety..,
    > 2 warstwy tylko.. Jakość, kontakt i ceny bez zarzutu.

    W Merkarze "zaczynałem" swoje projekty, nie wiem jak teraz
    ale zawsze mieli problemy z jakością - kompletny brak
    powtarzalności różnych serii. Do tego czas wykonania
    często przedłużał się o tydzień lub dwa i to przy seriach,
    a nie prototypach. Bywały też takie numery, że zwężone
    przejścia między padami zmieniały warstę z TOP na... SILK
    - nie wiem jakim cudem :D To były czasy kiedy jeszcze
    wysyłałem im plik PCB zamiast gerberów. No i przelotki
    wychodziły jak po maśle przy przelutowywaniu. Ceny były
    faktycznie przystępne.

    Jak chcesz porównać jakość to polecam

    http://www.unidruk.pl/

    Ceny bardzo korzystne, niestety tylko 2 warstwy.

    > I gdzie tu problem? Wyobrażasz sobie robotę w elektronice
    > bez biegłej znajomości ENG w mowie i piśmie?

    Nie napisałem tego w kwestii problemu tylko jako informację
    dodatkową - jasne, że bez tego nie da rady. Jednak kontakt
    z p. Wójcikiem był na tyle sensowny (łącznie z odwiedzinami
    w firmie), że potrafił załatwić to czego nie można było we
    własnym zakresie. Teraz każdy jest zdany wyłącznie na siebie.
    Podsumowując była to dobra opcja do kontaktu ponieważ reakcja
    była praktycznie natychmiastowa i zakończona powodzeniem.

    --
    Adam Jurkiewicz
    www: http://www.protronik.pl/

  • 9. Data: 2014-01-23 08:09:07
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 22 Jan 2014 05:04:40 -0800 (PST), s...@g...com wrote:
    > W PL Bardzo wysoko cenię sobie www.merkar.pl . Niestety.., 2
    warstwy tylko

    No jest jeszcze technoservice, osobiście korzystam i jakość jest
    super.

    --
    Marek

  • 10. Data: 2014-01-23 10:16:05
    Od: Adam Górski <gorskiamalpa@wpkropkapl>

    W dniu 2014-01-23 08:09, Marek pisze:
    > warstwy tylko
    >
    > No jest jeszcze technoservice, osobiście korzystam i jakość jest super.

    Ja też tam robię. Fajny tryb prototypowania bo do 4 warstw. Choć czasem
    przydałoby się 6 ( mają w Softcomie ).

    Adam