  • 1. Data: 2010-07-22 10:32:16
    Temat: PZU i krótki opis nagannego działania
    Od: Rychu <r...@a...pl>

    Tak krótka historyjka współpracy z PZU.

    W niedzielę 30 maja ok. 15:30, jadąc Czerniakowską w DC dojeżdżając do
    czerwonego światła nagle usłyszałem dźwięk metalu i wybiło samochód do
    góry. Zatrzymałem się, wysiadłem i okazało się, że mam prawą tylną felgę
    w kształcie precelka, a oponę przeciętą tak, że przy mocniejszym
    szarpnięciu mógłbym ją zdjąć z felgi. Akurat obok na parkingu stały dwie
    osoby i mi powiedziały co się się stało. Okazało się, że najechałem
    prawy przednim kołem na jakiś kawałek stali (wyglądał jak jakiś klin)
    w kształcie trapezu i grubości z jednej strony 1 cm, z drugiej jakieś
    0,5 cm. Wybiło go spod przedniego koła. Kilka razy odbił się od ulicy
    i podwozia, po czym stanął na sztorc przed tylnym kołem.

    Nie miałem koła zapasowego, a zestaw naprawczy w tej sytuacji był do
    niczego. Auto firmowe, leasingowane z "pełnym" pakietem w PZU. Tak więc
    telefon do PZU AutoPomoc. Była niedziela, wszystko pozamykane, jedyny
    numer jaki miałem z ASO to Cartimex, do którego po ich ostatnim
    lakierowaniu nigdy więcej nie pojadę. Zadzwoniłem więc do serwisu
    EuropePoint w Ożarowie Maz i tam zawiozłem auto. Przy okazji podczas
    zdejmowania go z lawety zauważyliśmy, że metal przeciął przewód od
    ręcznego. (Dobrze, że ten metal nie wyleciał spod tylnego koła, bo mógł
    by kogoś zabić.) Znajomy mnie podrzucił do domu, zrobiła się już 18.
    Akurat tego dnia wieczorem była burza nad Warszawą i próba dodzwonienia
    się do PZU graniczyła z cudem. Ze 3 razy rozmowę rozłączało w trakcie,
    tak więc odpuściłem. Około 20 udało się w końcu zgłosić szkodę
    i poprosić o auto zastępcze.

    O 20:30 zadzwonił człowiek od auta zastępczego. Powiedział mi,
    że auto zastępcze przysługuje mi na 3 dni i mogą mi je teraz
    podstawić, albo mogę sam pojechać po nie do biura wypożyczalni Joka.
    Zapytałem się, czy mogę auto wziąć w poniedziałek, bo dzisiaj mi już do
    niczego nie jest potrzebne, a lepiej mieć je do czwartku. Dowiedziałem
    się, że nie ma problemu. W poniedziałek o 10 odebrałem auto zastępcze
    z firmy Joka.

    Rzeczoznawca miał się pojawić w serwisie we wtorek. Niestety nie udało
    mu się. We wtorek koło 20 dowiedziałem się, że będzie w środę rano
    i jeszcze się ze mną skontaktuje. Ciekawe zaczęło się robić o 20:30.

    Zadzwoniła do mnie pani z PZU i poinformowała, że w środę do godziny
    11 muszę zwrócić auto zastępcze. Na pytanie dlaczego odpowiedziała,
    że wynajmowałem o 10 i muszę oddać o 10(+1 godzina zapasu).
    Wytłumaczyłem jej, że jeszcze nawet rzeczoznawca się ze mną nie
    kontaktował, co dopiero mówić o naprawie auta. Pani powiedziała,
    że muszę oddać, bo to już maksymalny okres wynajmu i nie mogę mieć
    auta dłużej. Powiedziałem jej, że auto mam od poniedziałku od 10,
    więc 3 doby mijają w czwartek o 10. Na co powiedziała mi, że 3 doby
    należy liczyć od dnia zdarzenia. Czyli gdybym wynajął auto w niedzielę
    o 23, to miałbym je do środy do 23, a tak... PZU chce sobie zaoszczędzić
    na mnie 100 zł. Jednak nie pozostawiłem tego, bo przy wcześniejszej
    rozmowie wyraźnie inna osoba powiedziała, że mogę mieć auto do czwartku.
    Pani oczywiście nic nie mogła, bo nie ma kierownika, więc zostawiłem
    sprawę.

    W środę ok. 9 zadzwonił do mnie rzeczoznawca i umówiliśmy się na 12
    w serwisie. Od razu zadzwoniłem do PZU i powiedziałem, że o 12 będzie
    dopiero rzeczoznawca i muszę mieć auto dłużej. Oczywiście usłyszałem,
    że "niedasię". Oczywiście tutaj zdanie PZU jest bardzo pokrętne, bo raz
    liczą dobę jako 24h, a innym razem jako dzień kalendarzowy. Szkoda była
    o 15:30, więc 3 doby od zdarzenia to środa 15:30. W końcu, żeby uciąć
    głupią rozmowę z konsultantką, która chyba miała dobrą zabawę z liczenia
    tych dni i godzin, poprosiłem o rozmowę z kierownikiem. Podałem mu nr
    sprawy i godziny rozmów. Wyjaśniłem, że konsultant z którym rozmawiałem
    w niedzielę wprowadził mnie w błąd i poprosiłem o przedłużenie wynajmu.
    Łącznie na rozmowy z PZU przez te 4 dni zmarnowałem ok. 70 minut.
    Po 20 minutach otrzymałem telefon od kierownika (zmiany? działu?), że
    faktycznie konsultant się pomylił i zrobią mi wyjątek. O 12 byłem
    w Ożarowie i pogadałem z rzeczoznawcą, od razu jak spojrzał na to, to
    powiedział, że "będzie ciężko" bo szkód dużo, a tu będzie liczona
    kwota netto (AC dopiero gdy szkoda >500zł). Rzeczoznawca pojechał,
    serwis w końcu mógł się zabrać za auto. To był ostatni dzień przed
    długim weekendem, więc się postarali i zrobili auto na 17:30 (pracują
    zwykle do 17). Auto zastępcze oddałem w serwisie. Łącznie faktura
    za naprawę wyniosła 638,18 zł netto (felga, opona, wentyl, wymiana linki
    i geometria). PZU się ociągało tak długo jak się dało.

    Szkoda była 30.05, rzeczoznawca i naprawa 2.06 ...odpowiedź otrzymaliśmy
    11.06. Zgodnie z przewidywaniami brzmiała mniej więcej tak:
    "Wartość szkody wynosi 473,83 netto, jak chcecie to się możecie odwołać,
    przysługuje wam również prawo do dochodzenia roszczeń na drodze sądowej"
    Do tego dołączyli wycenę, którą w serwisie skwitowali śmiechem.

    17.06 wysłaliśmy im odwołanie wraz z kopią faktury (faksem i poleconym).
    Długo nic się nie działo. 8.07 zadzwoniliśmy do nich z pytaniem jak
    postęp w sprawie. Usłyszeliśmy, że toczy się postępowanie, a w ogóle
    to mają 30 dni i żebyśmy im dali spokój. 19.07 czyli pierwszy dzień
    roboczy po upływie terminu odpowiedzi dalej nic. Tak więc zadzwoniliśmy,
    jak się okazało nic nie zrobili przez te 30 dni. Dzisiaj po kolejnym
    telefonie (22.07) otrzymaliśmy fax z adnotacjami specjalisty
    i poinformowano nas, że tym razem wartość naprawy powinna wynieść 345,25
    zł netto. [adnotacja: części wg OT - brak pot. zakupu ASO, zakr. napr.
    wg. OT, stawki za obsł. 70zł, opona amorty. 15%, netto 345,25zł]

    Co dalej z nimi robić? O co chodzi z "części wg OT - brak pot. zakupu
    ASO"? Dostali fakturę za naprawę, zgodnie z tym co napisali we
    wcześniejszym piśmie. Teraz im coś odeślemy i będziemy czekać kolejne
    34 dni?

    PS. ASO Cartimex na Prymasa 1000-lecia ostatnio zgarnął 2500 zł za
    lakierowanie 3x drzwi, 3x błotnik, klapa, wlew paliwa. Przed
    lakierowanie sprawdziłem ze znajomym grubość lakieru w miejscach blisko
    porysowania i w tych dalszych. Po wyjeździe z serwisu okazało się, że
    polakierowali wszystko bez zdejmowania elementów, dodatkowo tylko tam
    gdzie były rysy. Czyli Pan Czesiek wziąłby za takie coś 250 zł
    z materiałami. Dodatkowo polakierowali mi kawałek szyby, więc omijam
    ich z daleka.

    Rychu
    W-wa | Panda VAN'05
    oznakowana KR637** :)

  • 2. Data: 2010-07-22 13:31:07
    Temat: Re: PZU i krótki opis nagannego działania
    Od: "PB" <P...@B...pl>

    > W niedzielę 30 maja ok. 15:30, jadąc Czerniakowską w DC dojeżdżając do

    samochód w PZU a konto w PKO?
    Mam dla ciebie radem: lInk4

    jk

  • 3. Data: 2010-07-22 14:02:55
    Od: "m" <...@n...pq>

    Użytkownik "PB" <P...@B...pl> napisał w wiadomości
    > samochód w PZU a konto w PKO?
    > Mam dla ciebie radem: lInk4

    A uśmieszek gdzie?
    Link 4 tez jest negatywnie postrzegany
    Każdy ubezpieczyciel jest często negatywnie oceniany.

  • 4. Data: 2010-07-22 14:07:46
    Od: "PB" <P...@B...pl>

    > A uśmieszek gdzie?

    ja na wsponmnieni zeczywiście mam uśmieszek bo miałam 3 szkody w linku w
    wszytko supuer (berzgotówkowo)
    Oczywiście pierwsza wycena niedoszacowana, ale warstat czyścił to w 2-3 dni
    z nimi.
    Przyjeżdzajo pod dom na oględziny w ciagu 1-2 dni, szybko dają wycene,
    zwracają stacji autpryzowanej która ja wybrała wienc czrgo chcieć wienceJ/

    Jedny myk to że trzeaba szkodem zgłosic w 24h (oczyw telefonicznie) ale to
    trzeba pamientać żeby kwasu nie było

    jk

  • 5. Data: 2010-07-22 14:10:03
    Od: "...:::Tomek:::..." <t...@s...pl>

    PB wrote:
    > Przyjeżdzajo pod dom na oględziny w ciagu 1-2 dni, szybko dają wycene,
    > zwracają stacji autpryzowanej która ja wybrała wienc czrgo chcieć
    > wienceJ/

    Chcieć żeby używać czytnika z wbudowanym słownikiem ;-)

    Tomek

  • 6. Data: 2010-07-22 14:27:16
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "m" <...@n...pq> wrote in message news:i29c1m$7oh$1@news.onet.pl...

    > Użytkownik "PB" <P...@B...pl> napisał w wiadomości
    >
    > A uśmieszek gdzie?
    > Link 4 tez jest negatywnie postrzegany
    > Każdy ubezpieczyciel jest często negatywnie oceniany.

    1000 zadowolonych klientow nie wpadnie na grupe pochwalic sie tym faktem. 1
    niezadowolony juz predzej, dotyczy to praktycznie kazdej firmy
    ubezpieczeniowej (tak samo, jak samochodu, telewizora, telefonu i jedzenia w
    knajpie).

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 7. Data: 2010-07-22 15:35:31
    Od: Tomek Kęcki <t...@t...gmail.com>

    W dniu 2010-07-22 14:07, PB pisze:

    > zwracają stacji autpryzowanej która ja wybrała wienc czrgo chcieć wienceJ/

    czego więcej to nie wiem ale na pewno mniej dysleksji...

    --
    tomafek

  • 8. Data: 2010-07-22 19:22:35
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    kamil pisze:

> [...]
    > faktem. 1 niezadowolony juz predzej, dotyczy to praktycznie kazdej firmy
    > ubezpieczeniowej (tak samo, jak samochodu, telewizora, telefonu i
    to nie do konca tak. Jak kupujesz parówki to wiesz ze tam bedzie parę
    procent miesa, ale jak kupujesz polędwice i czytasz ze tam jest 12%
    miesa i konserwanty to beziesz zadowolony?
    Co do PZU. Firma w której pracuje jest ubezpieczona w pzu. Ful pakiet ze
    wszystkim, nawet za oplucie klient i błędy popełniane przez pracowników.
    OStatnio coś zginęło - normalna kradzież - nagrana na kamerze ochrony.
    Nie wypłacą! dlaczego - bo nikt nie został napadniety, pobity, noża do
    gardła nie przystawili.
    Pewno częsc ludzi (prawników) powie - stary, ale to sie trzeba było
    pytać co niejest ubezpieczone przed zawarciem umowy! tyle ze (po
    zdarzeniu) ja musiałem wisieć 22 minuty zeby mi powiedzieli ze w całym
    PZU nie ma osoby która mi powie czy taki przypadek _jest czy nie jest_
    objęty ubezpieczeniem. Wiec jak im ufać?
    TAk wiec już PZU firmy ani jej samochodów ubezpieczać nie będzie.

    ToMasz

  • 9. Data: 2010-07-22 21:20:41
    Od: Bydlę <b...@b...com>

    ToMasz wrote:
    > Pewno częsc ludzi (prawników) powie - stary, ale to sie trzeba było
    > pytać co niejest ubezpieczone przed zawarciem umowy!

    Święte słowa.
    Co więcej - jest nieoficjalny zakaz podpisywania umowy, gdy się jej nie
    rozumie.

    --
    Bydlę

  • 10. Data: 2010-07-23 08:31:56
    Od: Rychu <r...@a...pl>

    W dniu 2010-07-22 21:20, Bydlę pisze:
    > Święte słowa.
    > Co więcej - jest nieoficjalny zakaz podpisywania umowy, gdy się jej nie
    > rozumie.

    Niektórych rzeczy nie dowiesz się z przeczytania umowy, np. informacji
    o zaniżaniu wielkości szkody, poprzez obliczanie cen części i robocizny
    na podstawie zaniżonych stawek.

    Co ciekawe... Serwisy partnerskie Grupę PZU jakoś potrafią się
    zmieścić w kwocie z wyceny i jeszcze są szczęśliwe, że zarobiły, a inne
    już niestety nie. Raczej to nie wynika z wysokich cen "innych" serwisów.

    Rychu
    W-wa | Panda VAN'05
    oznakowana KR637** :)