  • 1. Data: 2010-07-22 14:03:49
    Temat: jak sprawdzic regulator napiecia?
    Od: "P_ablo" <o...@o...pl>

    Jak w temacie, czy jest sposob aby na 100% wytypowac regulator napiecia jako
    winowajce problemow z ladowaniem?

    Generalnie cos tam laduje ale przy wlaczonej dmuchawie na maks na wskazniku
    napiecie z czasem spada. Komputer zglasza komunikat niskiego napiecia (mniej
    niz 12) i w skrajnym przypadku blokuje skrzynie i hamulce. Bez wlaczeni
    klimy i dmuchawy mozna jezdzic i napiecie utrzymuje sie w okolicach 12V.

    Dostep do alternatora nie jest tragiczny ale idealny tez nie i zastanawiam
    sie nad wykreceniem samego reglera przed wizyta w warsztacie. Jak taki
    regulator sprawdzic przy uzyciu multimetra?

    --
    Picasso

  • 2. Data: 2010-07-22 14:10:48
    Temat: Re: jak sprawdzic regulator napiecia?
    Od: "news.mm.pl" <b...@z...pl>

    > Jak taki regulator sprawdzic przy uzyciu multimetra?

    nie da się.
    ponadto może masz już altek sterowany przez komp?

  • 3. Data: 2010-07-22 14:32:13
    Od: "P_ablo" <o...@o...pl>

    Użytkownik "news.mm.pl" <b...@z...pl> napisał w wiadomości
    > nie da się.
    > ponadto może masz już altek sterowany przez komp?

    to jest dokladnie taki tylko z literka B na koncu:

    http://allegro.pl/item1144767755_nowy_alternator_pas
    sat_golf_jetta_tiguan_audi_180a.html

    wtyczka z 2 pinami + gruby przewod do ladowania

    Sam regler w IC kosztuje ok 150 zl ale szkoda kupowac jesli podniete bedzie
    jakies uzwojenie w altku.

    --
    Picasso

  • 4. Data: 2010-07-22 14:32:32
    Od: "J_K_K" <J...@i...fm>

    Użytkownik "P_ablo" <o...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Generalnie cos tam laduje ale przy wlaczonej dmuchawie na maks na
    > wskazniku napiecie z czasem spada. Komputer zglasza komunikat niskiego

    Sprawdź na klemach volty i jak mniej niż 13,9 to do wymiany.

    Pzdr

    JKK

  • 5. Data: 2010-07-22 15:08:04
    Od: "news.mm.pl" <b...@z...pl>

    > Sam regler w IC kosztuje ok 150 zl ale szkoda kupowac jesli podniete
    > bedzie jakies uzwojenie w altku.

    ano mozę być.
    najlepiej dac fachmanowi

    ale
    jezeli sprawne będą uzwojenia i diody prostownicze - a to możesz sprawdzić
    miernikiem
    to pozostanie ci regulator napięcia i tylko tak ,drogą eliminacji mozesz go
    sprawdzić.
    aha jeszcze szczotki wizualnie.

    jeżeli dasz altek do dobrego elektryka to mają tam specjalny stól
    probierczy - napęd i obciążenie - sprawdzą ci altek przed montażem.

    żeby nie byo za latwo:
    ostatnio wymieniem caly altek - (regulator by 2 x droższy niż używka na
    allegro)
    a okazalo się że jeden z przewodów w komorze silnika mial przetartą izolacje
    i zwiera do masy - wtedy spadalo napięcie i palila lampka ladowania ;-)

  • 6. Data: 2010-07-22 15:19:00
    Od: "Maciek" <k...@X...pl>

    > Dostep do alternatora nie jest tragiczny ale idealny tez nie i zastanawiam
    > sie nad wykreceniem samego reglera przed wizyta w warsztacie. Jak taki
    > regulator sprawdzic przy uzyciu multimetra?

    Niedawno tez mialem "jazde" z napieciem. Zaswiecala sie losowo kontrolka
    akumulatora, z naciskiem na moment kiedy bylo wieksze obciazenie np. klima,
    dmuchawa, wycieraczkami. Do tego mialem pulsujace kontrolki deski
    rozdzielczej (np. przy naciskaniu hamulca).

    Zarowno poczatkowo u mechanika jak i potem u elektryka kolejnosc prac byla
    taka sama czyli:
    - sprawdzanie gestosci kwasu akumulatora
    - sprawdzanie kabli od alternatora/akumulatora + czyszczenie mas i polaczen
    - wymiana regulatora

    ...no i tutaj uwaga nie ryzykowalbym zakladania zamiennika. Mialem zalozony
    zamiennik przez mechanika. Bylo lepiej ale zapalala sie kontrolka aku.
    Alternator z samochodu wyladowal w warsztacie od lat trudniacym sie
    regeneracja i naprawa rozrusznikow/alternatorow. Na diagnostyce wszystko
    wyszlo wzorcowo.
    Oddalem samochod do elektryka, gosc od razu przypuszczal, ze mimo wszystko
    bedzie to dalej wina regulatora. Mial racje. Wsadzil oryginalny, wszystko
    wrocilo do normy.
    Jezeli bedziesz kupowal regulator a ja bogatszy doswiadczeniem;) moge cos
    doradzic to pomysl o oryginale bo mozesz zaoszczedzic niepotrzebnych nerwow,
    niespodzianek z serii "voodoo" (jest nowy a nie dziala dalej) i kasy.

    Pozdrawiam
    Maciek

  • 7. Data: 2010-07-22 16:18:53
    Od: "P_ablo" <o...@o...pl>

> [...]
    > a okazalo się że jeden z przewodów w komorze silnika mial przetartą
    > izolacje i zwiera do masy - wtedy spadalo napięcie i palila lampka

    Wiec tak :)
    Po odpiecu od instalacji grubego przewodu alternatora (wiem wiem diody moga
    strzelic...) z alternatora wychodzi 13 a na wyzszych obrotach 13,2. Na obu
    cienkich przewodach jest 11,8 w momencie kiedy na aku jest 12,5...

    Na moment zrobilem drobne zwarcie przewodem idacym od alternatora i przez
    kilkanascie s wychodzilo z niego 14 v.
    Zakladam wiec, ze winowajca bedzie jednak regulator...

    --
    Picasso

  • 8. Data: 2010-07-22 17:37:52
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "news.mm.pl" <b...@z...pl> napisał
    > nie da się.

    A tam sie nie da.
    No, samego multimetra to nie, trzeba jeszcze zasilacz regulowany
    12-15V.
    Albo np akumulator i prostownik.

    Z tym ze w takim ukladzie to regulator podejrzewalbym na koncu.
    Skoro nie laduje, to raczej cos innego zawinilo.

    A uwaga ogolna .. pojedziesz do warsztatu, wsadza ci regenerowany,
    zaplacisz 500zl, ale za godzine mozesz odjechac.

    Zaczniesz kombinowac, to zaplacisz 400zl za zajmowanie kanalu :-)

    Ech, nie ma jak sierra, szkoda ze tego juz nie robia :-)

    J.

  • 9. Data: 2010-07-23 23:13:28
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    P_ablo pisze:
    (...)
> [...]
    > kilkanascie s wychodzilo z niego 14 v.
    > Zakladam wiec, ze winowajca bedzie jednak regulator...

    jedziesz po bandzie. jak na jałowm kablu kręcącego alternatora masz
    12-14V to padło jeszcze coś. Czy możesz go wyjąć i rozebrać? powinno
    być w nim 6 dużych diod i 3 mniejsze, - sprawdź je. To niestety moze
    wymagać odlutowania ich końcówek.

    Sam alternator mozesz sprawdzić tak: jeśli w osi wirnika jest "Wejście"
    na imbus, zapnij w imadło, podłącz do akumulatora (prąd musi być = 0)
    rozkęć go za pomocą wiertarki (zamiast wiertła bit-imbus) i podłącz
    płaską baterie jako źródło prądu w stojanie. jak wiertarka zacznie się
    męczyć, i pojawi sie prąd ładowania - alternator jest OK.

    ToMasz