  • 11. Data: 2023-03-31 20:39:19
    Temat: Re: Pen z Ventoyem
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 31 Mar 2023 16:37:16 +0200, Pawel napisał(a):

    > Taki offtopic, ale jaki jest sens instalować kilka dystrybucji linuksa
    > na penie? O Windowsa nie będę się wypowiadał, ale jeśli chodzi o
    > linuksa, to nie lepiej by było zainstalować sobie jedną dystrybucję i na
    > niej odpowiednie programy i ustawienia? Ja tak mam zrobione i póki co,
    > działa to bardzo fajnie. Mam zawsze te same ustawienia i programy, więc
    > nie muszę się obawiać, że coś nie zadziała.
    >
    > Co jest takiego, co wymusza konieczność uruchamiania kilku dystrybucji?

    A sróbuj udpalić na kilkunastu czy kilkudziesięciu różnych komputerach.
    A to nie widzi m.2, a to nie widzi karty LAN lub WiFi, a to nie widzi
    jeszcze czegoś innego.
    Jak się już znajdzie dośćuniwerslaną dystrybucję, to się okaże, że ona też
    nie lubi któregoś-tam następnego komputera.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 12. Data: 2023-04-01 13:44:15
    Od: RadoslawF <r...@o...pl>

    W dniu 31.03.2023 o 20:05, Pawel pisze:

    > A ile jest tych narzędzi? ?jeśli nie jesteś jakąś Alfą i Omegą, co
    > ogarnia Sieci, sprzęt, WiFi, security i kilka innych dziedzin, to
    > wystarczy zainstalować kilka narzędzi i tyle. Reszta narzędzi typu htop,
    > mc i inna tego typu drobnica w większości dystrybucji jest już
    > zainstalowana.
    > Po jednym skonfigurowaniu tych narzędzi, możesz ich używać przez lata.
    > Kiedyś miałem jednego pena i kilka lat temu musiałem zrobić drugiego jak
    > kupiłem sprzęt z UEFI i tyle.

    Narzędzi jest sporo a większość userów takich pakietów używa
    też do dłubania w kompach znajomych.
    Zrobienie zestawu tylko dla własnego kompa czy dwu
    jest prostsze od zestawu uniwersalnego.

    > Czy ja wiem, taki pen awaryjny wielokrotnie uratował mi życie.
    > Zainstalowałem sobie ubuntu server LTS + jakieś lekkie gui. Do tego
    > zainstalowałem kilka narzędzi i jedyne co teraz robię, to aktualizuję
    > pakiety i tyle. Wszystkie ustawienia mam w wjednym miejscu. Historia
    > komend zapisywana w jednym miejscu, więc nie trzeba za każdym razem
    > szukać jak daną czynność zrobić.

    Moim znajomym życie ratował podobny pen ale nastawiony na bardzo
    różne konfiguracje. Ale oczywiści możesz możesz się kłócić że
    skoro ty nie widziałeś yeti czy drugiej strony księżyca to one
    na pewno nie istnieją.

    Pozdrawiam

  • 13. Data: 2023-04-01 14:32:01
    Od: Roman Tyczka <r...@h...you.spammer>

    On 31.03.2023 16:37, Pawel wrote:

> [...]
    > nie muszę się obawiać, że coś nie zadziała.
    >
    > Co jest takiego, co wymusza konieczność uruchamiania kilku dystrybucji?

    1. Zestaw kilku ISO od producentów antywirusów (avira, kaspersky, drweb,
    eset)
    2. distro SystemRescue
    3. Windows by Strelec
    4. Hiren's Boot CD
    5. ISO Clonezilla i RescueZilla
    6. ISO Win10, Win11 (czasem, komeś, gdzieś)
    7. Kilka distro różnych linuxów w celu pokazania ludkom na ich kompach w
    wersji live: Fedora, Manjaro, Kubuntu, RebornOS, ElementaryOS, etc.
    8. To co ktoś inny napisał: w razie, gdy nie zatrybi ISO A biorę ISO B,
    C, itd. aż do skutku.

    podsumowanie:
    - koszt pena: 16 pln
    - czas instalacji Ventoya: 60 sekund

    Masz jeszcze jakieś pytania? :-)

    --
    pzdr
    Roman

  • 14. Data: 2023-04-01 21:30:25
    Od: Kaczin0 <j...@i...pl>

    W dniu 31.03.2023 o 16:37, Pawel pisze:

> [...]
    > nie muszę się obawiać, że coś nie zadziała.
    >
    > Co jest takiego, co wymusza konieczność uruchamiania kilku dystrybucji?

    Zdaje się, że nie orientujesz się co to Ventoy i do czego służy.
    --
    Kaczin

  • 15. Data: 2023-04-04 18:38:28
    Od: Gil <g...@g...pl>

    In article <64282441$0$19603$65785112@news.neostrada.pl>,
    r...@h...you.spammer says...

    > 1. Zestaw kilku ISO od producentów antywirusów (avira, kaspersky, drweb,
    > eset)
    > 2. distro SystemRescue
    > 3. Windows by Strelec
    > 4. Hiren's Boot CD
    > 5. ISO Clonezilla i RescueZilla
    > 6. ISO Win10, Win11 (czasem, komes, gdzies)
    > 7. Kilka distro róznych linuxów w celu pokazania ludkom na ich kompach w
    > wersji live: Fedora, Manjaro, Kubuntu, RebornOS, ElementaryOS, etc.
    > 8. To co ktos inny napisal: w razie, gdy nie zatrybi ISO A biore ISO B,
> [...]

    Super programik ten Ventoy. Nie znalem go. Jakos go
    zainstalowalem pod Win11 i dziala.
    Ale do czego w windows jest program VentoyPlugson? Uzylem
    tylko VentoyVlnk, jak rozumiem do rejestracji obrazu.

  • 16. Data: 2023-04-05 09:27:22
    Od: Roman Tyczka <r...@h...you.spammer>

    On 4.04.2023 18:38, Gil wrote:
    > Super programik ten Ventoy. Nie znalem go. Jakos go
    > zainstalowalem pod Win11 i dziala.
    > Ale do czego w windows jest program VentoyPlugson? Uzylem
    > tylko VentoyVlnk, jak rozumiem do rejestracji obrazu.

    VentoyPlugson, jak sugeruje nazwa, służy do konfigurowania pluginów w
    Ventoyu. Pluginy są różne i rozszerzają Ventoya o ciekawe możliwości,
    np. dodają do obrazów wsparcie dla nośnika danych, gdzie system
    wystartowany z pendrajwa może zapisywać swoje ustawienia.

    https://www.ventoy.net/en/plugin_plugson.html

    --
    pzdr
    Roman

  • 17. Data: 2023-04-05 09:41:55
    Od: Jacek <j...@g...pl>

    W dniu Thu, 30 Mar 2023 11:42:21 +0200, użytkownik Roman Tyczka napisał:

    > O co chodzi? Dlaczego w trybie UEFI są błędy a w legacy śmiga?

    Ze 2 miesiące temu też zachwyciłem się ventoyem. Dopóki go nie spróbowałem
    użyć. Działy się naprawdę dziwne rzeczy :)

    --
    Jacek

  • 18. Data: 2023-04-05 20:57:30
    Od: Roman Tyczka <r...@h...you.spammer>

    On 5.04.2023 09:41, Jacek wrote:

    > Ze 2 miesiące temu też zachwyciłem się ventoyem. Dopóki go nie spróbowałem
    > użyć. Działy się naprawdę dziwne rzeczy :)

    Po instalacji w trybie GPT działa już normalnie. Nie wiem jak zachowa
    się na kompie bez UEFI, pewnie tam z kolei nie wystartuje, ale dziś już
    zdecydowana większość komputerów UEFI ma.

    --
    pzdr
    Roman