  • 1. Data: 2009-07-12 17:18:40
    Temat: Pewien rodzaj przetwornicy
    Od: Jacek Maciejewski <j...@o...pl>

    Witam speców od przetwornic :)
    Czy wynaleziono może już taki scalak który by umiał wygenerować w
    odpowiedzi na zbocze impulsu wyzwalającego (metodą modulacji szerokości
    impulsów) 1 połówkę sinusoidy o stałym, nieregulowanym czasie trwania 20ms
    i napięciu (po uśrednieniu i odfiltrowaniu) regulowanym (poprzez jakieś
    wejście za pomocą podawanego z zewnątrz napięcia) od 100 do 0% wartości
    maksymalnej?
    Dodatkowe założenia: dokładność odwzorowania sinusoidy co do czasu i
    napięcia kilka do kilkunastu %, moc przebiegu powinna wystarczyć do
    wysterowania kluczy podobnych jak w typowym zasilaczu komputerowym,
    częstotliwość przełączania mało istotna, powiedzmy też jak w typowej
    zasiłce kompowej.
    --
    Jacek

  • 2. Data: 2009-07-13 14:15:04
    Temat: Re: Pewien rodzaj przetwornicy
    Od: "William Bonawentura" <n...@i...pl>

    Użytkownik "Jacek Maciejewski" <j...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > i napięciu (po uśrednieniu i odfiltrowaniu) regulowanym (poprzez jakieś
    > wejście za pomocą podawanego z zewnątrz napięcia) od 100 do 0% wartości

    IMHO najtańszy mikroprocesor AVR z filtrem na PWM zrealizuje takie zadanie.

  • 3. Data: 2009-07-13 15:35:54
    Od: "entroper" <e...@C...spamerom.p0czta.on3t.pll>

> [...]

    > wysterowania kluczy podobnych jak w typowym zasilaczu komputerowym,
    > częstotliwość przełączania mało istotna, powiedzmy też jak w typowej

    każdy kontroler PWM wygeneruje Ci przebieg, który po uśrednieniu da Ci
    dowolną obwiednię, pod warunkiem, że podasz mu tę obwiednię jako sygnał
    wzorcowy a uśredniony wynik ze stopnia mocy wprowadzisz na wejście
    odwracające wzmacniacza błędu. Kontroler dedykowany do PFC będzie miał
    nawet oddzielne wejście do tego, skąd pobiera sobie kształt napięcia sieci
    (drugie można użyć do regulacji amplitudy).
    Obwiednię musisz więc niestety zrobić sam, a skoro tak, to Kolega dobrze
    Ci doradził - weź procek z PWM i jakiś driver - kontroler SMPS w zasadzie
    niczego więcej (może poza zabezpieczeniami) Ci nie zaoferuje.

    e.

  • 4. Data: 2009-07-13 19:02:44
    Od: Jacek Maciejewski <j...@o...pl>

    Dnia Mon, 13 Jul 2009 17:35:54 +0200, entroper napisał(a):

    > Obwiednię musisz więc niestety zrobić sam

    No i o to chodzi, robienie sobie obwiedni o odpowiedniej amolitudzie, fazie
    (w stosunku do impulsu wyzwalającego) i czasie trwania jest kłopotliwe. Ja
    bym chciał żeby to było już hardwarowo zmajstrowane w scalaku. Oczywiście,
    jak takiego wynalazku nie ma, trzeba będzie coś wyrzeźbić, ale najpierw
    pytam :)
    --
    Jacek