  • 1. Data: 2009-07-12 09:29:42
    Temat: silnik do odkurzacza Zelmer Magnat kaputt
    Od: "Andrzej K." <a...@w...pl>

    Silnik od odkurzacza z sierpnia 2005 się psuje. Cały czas jeszcze się
    obraca (na niższych obrotach, charczy) i czuć od niego spaloną
    izolację (to moja interpretacja). Rozkręciłem odkurzacz i z silnika
    wyleciały kawałeczki plastiku (może izolacja albo co?) --> na
    zdjęciach widać dokładniej.
    Nie bardzo wiem co dalej. Wirnik do wymiany, stojan czy może jeszcze
    coś? Poniżej zamieszczam linki do zdjęć:
    http://i28.tinypic.com/11il9a8.jpg
    http://i29.tinypic.com/2csgns8.jpg
    http://i30.tinypic.com/ivcmf5.jpg
    http://i30.tinypic.com/r2jcwk.jpg

    Sprawdzałem ile kosztuje nowy wirnik, ok. 45 zł.

    Pozdrawiam,
    Andrzej

  • 2. Data: 2009-07-12 10:01:35
    Temat: Re: silnik do odkurzacza Zelmer Magnat kaputt
    Od: "henry1" <h...@i...pl>

    Użytkownik "Andrzej K." <a...@w...pl> napisał w wiadomości
    p.googlegroups.com...
[...]

    Wygląda jak zwarcie w uzwojeniu wirnika. Komutator dość mocno wypalony.
    Sprawdź czy w czasie pracy nie ciągnie "płomienia " na komutatorze.
    Może ma zwarcia między wycinkami komutatora.Możesz delikatnie
    przeczyścić komutator bardzo drobnym papierem ściernym i wyczyścić przerwy
    pomiędzy wycinkami komutatora.Nieraz pomaga jeśli to nie zwarcie uzwojeń.

    Pzdr

  • 3. Data: 2009-07-12 11:53:15
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

> [...]
    >zdjęciach widać dokładniej.
    >Nie bardzo wiem co dalej. Wirnik do wymiany, stojan czy może jeszcze
    >coś? Poniżej zamieszczam linki do zdjęć:

    Podlacz go na dluzej i cos musi zaczac dymic :-)

    Zazwyczaj jednak wirnik ..

    J.

  • 4. Data: 2009-07-12 14:04:31
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <w...@w...pl>

    > Podlacz go na dluzej i cos musi zaczac dymic :-)
    >
    > Zazwyczaj jednak wirnik ..

    Wyjąć szczotki, sprawdzić palcem czy się lekko obraca.
    Lubi się zatrzeć łożysko i objawy mamy podobne - przeciążony silnik.

    Włodek

  • 5. Data: 2009-07-13 04:48:59
    Od: greg142 <g...@o...pl>

    Najpierw sprawdź czy można zdjąć wentylator z wirnika. Ostatnio
    wentylatory są zaprasowane a nie na śrubę i trzeba kupić cały silnik z
    wentylatorem. Jeśli da się rozbrać, to rozbierz i wtedy będzie widać
    co się rozleciało, a może i co się zjarało.
    Grzeg

  • 6. Data: 2009-07-14 21:15:27
    Od: "Andrzej K." <a...@w...pl>

    On 13 Lip, 06:48, greg142 <g...@o...pl> wrote:
> [...]
    > wentylatorem. Jeśli da się rozbrać, to rozbierz i wtedy będzie widać
    > co się rozleciało, a może i co się zjarało.

    Dziękuję za wszystkie uwagi. Odkręciłem turbinkę oraz tzw. kierownicę
    i stwierdziłem co następuje. W wyniku bliżej nieokreślonego zwarcia
    wirnik dostał takiej temperatury, że zatopiona plastikowa izolacja
    uległa uelastycznieniu i pod wpływem siły odśrodkowej wyleciała poza
    silnik (dostała się też do turbinki i narobiła hałasu). Źródło
    odłamków plastikowych zostało zlokalizowane!

    Komutator na zdjęciu:
    http://i25.tinypic.com/2wptao6.jpg

    Skąd wylatuje plastik:
    http://i29.tinypic.com/2el5if5.jpg

    Jak rozumiem, wirnik jest do wymiany. A co ze szczotkami?

    Pozdrawiam,
    Andrzej

  • 7. Data: 2009-07-15 11:23:52
    Od: Jaroslaw Berezowski <p...@g...pl>

    Dnia Tue, 14 Jul 2009 14:15:27 -0700, Andrzej K. napisał(a):

    > Skąd wylatuje plastik:
    > http://i29.tinypic.com/2el5if5.jpg
    Hmm. Ten plastyk to jak rozumiem kliny zlobkowe czy izolacja zlobkowa? To
    niedobrze. Wyglada, ze masz jakis problem z wentylacja tego silnika.

    > Jak rozumiem, wirnik jest do wymiany. A co ze szczotkami?
    Oblukaj czy nie masz graniczonego przeplywu powietrza chlodzacego.

    --
    Jaroslaw "jaros" Berezowski