  • 1. Data: 2009-07-12 11:32:59
    Temat: Na jakiej częstotliwości pracują przetworniki w nawilżaczach powietrza ?
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Mma tu taki przetwornik, niestety bez żadnych danych ktore pozwoliły by
    namierzyć opis. Nie wiem tez, czy czestotliwości sa podobne dla
    wszystkich, czy co producent to inaczej.

    Mógłbym znaleźc recznie generatorem przeczesując jakiś zakres, ale
    wlasnie nie wiem jaki, boje się, że złapie jakies inne czestotliwości
    niz znamiomowa.

    Ma ktoś wiedzę na jakim f to pracuje typowo (lub w jakim zakresie
    szukać)? A może wie ktos też jaką to ma orientacyjnie moc? 1W ? 10W? I
    jak się ja definiuje w tym przypadku?

  • 2. Data: 2009-07-12 11:41:54
    Od: "Artur Miller" <a...@b...org>

    "Sebastian Biały" <h...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
    > A może wie ktos też jaką to ma orientacyjnie moc? 1W ? 10W? I jak się ja

    stawiam na 20-30kHz i ok 1W

    @

  • 3. Data: 2009-07-12 15:46:14
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    Artur Miller wrote:

    > stawiam na 20-30kHz i ok 1W

    1,7 MHz OIDP

    Mirek.

  • 4. Data: 2009-07-12 16:14:34
    Od: shg <s...@g...com>

    On 12 Lip, 13:32, Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> wrote:

    > Mógłbym znaleźc recznie generatorem przeczesując jakiś zakres, ale
    > wlasnie nie wiem jaki, boje się, że złapie jakies inne czestotliwości
    > niz znamiomowa.

    Na właściwej częstotliwości rezonans będzie najsilniejszy, tak że
    nawet jak będzie ich kilka, to znajdziesz właściwy - ten dla którego
    będzie najmniejsza impedancja.
    Mi też wydaje się że w okolicy 1MHz i wyżej.

  • 5. Data: 2009-07-13 09:42:31
    Od: "W.Bicz" <o...@o...pl>

    Sebastian Biały pisze:
> [...]
    >
    > Ma ktoś wiedzę na jakim f to pracuje typowo (lub w jakim zakresie
    > szukać)? A może wie ktos też jaką to ma orientacyjnie moc? 1W ? 10W? I
    Choć potrzebną fontannę ultradźwiękową można wytworzyć przy pomocy
    bardzo różnych częstotliwości, to typowe nawilżacze pracują między 1 a 2MHz.

    Moc może być bardzo różna, zależna od wielkości urządzenia.

    W. Bicz
    www.optel.pl

  • 6. Data: 2009-07-13 09:43:45
    Temat: Re: Na jakiej czÄ&#65533;stotliwoĹ&#65533;ci pracujÄ&#65533; przetworniki w nawilĹźaczach powietrza ?
    Od: "nenik" <n...@o...pl>

    > Ma ktoĹ&#65533; wiedzÄ&#65533; na jakim f to pracuje typowo (lub w jakim zakresie
    > szukaÄ&#65533;)? A moĹźe wie ktos teĹź jakÄ&#65533; to ma orientacyjnie moc? 1W ?
    10W? I
    > jak siÄ&#65533; ja definiuje w tym przypadku?

    mi wyszlo 1,75MHz

  • 7. Data: 2009-07-20 21:35:03
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "shg" <s...@g...com> wrote in message
    n.googlegroups.com...

    > Na właściwej częstotliwości rezonans będzie najsilniejszy, tak że
    > nawet jak będzie ich kilka, to znajdziesz właściwy - ten dla którego
    > będzie najmniejsza impedancja.
    > Mi też wydaje się że w okolicy 1MHz i wyżej.

    Czy ktoś się orientuje jak najlepiej modulować sygnał wyjściowy
    z tego urządzenia i czym wtedy sterować mocą ?
    I czy można to wykorzystać również jako mikrofon?

    Czy to jest "zwykły" kryształ piezo?

    Chciałbym go użyć do szybkiej transmisji danych pod wodą
    (słona woda, więc EM odpada).

  • 8. Data: 2009-07-21 15:47:27
    Od: "W.Bicz" <o...@o...pl>

    Pszemol pisze:
> [...]
    > I czy można to wykorzystać również jako mikrofon?
    >
    > Czy to jest "zwykły" kryształ piezo?
    >
    > Chciałbym go użyć do szybkiej transmisji danych pod wodą
    To jest "zwykła ceramika piezoelektryczna", ale w takim wykonaniu nie
    nadaje się do komunikacji podwodnej, chyba że na minimalne odległości.

    Każda cerymika może pracować jako mikrofon.

    W. Bicz

    www.optel.pl

  • 9. Data: 2009-07-21 16:11:02
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "W.Bicz" <o...@o...pl> wrote in message
> [...]
    > nadaje się do komunikacji podwodnej, chyba że na minimalne odległości.
    >
    > Każda cerymika może pracować jako mikrofon.

    Możesz rozwinąć temat? Czemu sie nie nadaje do transmisji na odległość?

  • 10. Data: 2009-07-21 16:59:45
    Od: "W.Bicz" <o...@o...pl>

    Pszemol pisze:

    > Możesz rozwinąć temat? Czemu sie nie nadaje do transmisji na odległość?

    Proszę bardzo:

    zbyt duże tłumienie częstotliwości rzędu 2MHz w wodzie.

    Za mała kierunkowość.

    Za mała moc.

    Do tego celu robi się specjalne przetworniki i stosuje dość wyrafinowane
    metody modulacji.

    W pierwszym przebiegu znalazłem na przykład taką dostępną w sieci
    publikację: http://innovexpo.itee.uq.edu.au/2002/projects/s35409
    9/thesis.pdf

    Proponuję poczytać.

    W. Bicz