  • 21. Data: 2020-12-24 03:11:43
    Temat: Re: PiS obniża ;) podatki
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "trybun" rrcp9h$tb7$...@g...aioe.org

    > Nie, nie można zrozumieć, ci 'artyści" nie są żadnym dobrem dla
    > społeczeństwa tylko podmiotami prowadzącymi własny biznes.
    > Faworyzowanie finansowe takich biznesmenów powinno być jak
    > inne nadużycia tego typu zwyczajnie karalne.

    > A co do tego "dobra narodowego" to aby ktoś zasługiwał na takie
    > miano to powinien mieć wobec tego społeczeństwa jakieś
    > (jakiekolwiek) zobowiązania..

    Lepszy sort... ;) Jaśnie państwo... Szlachta... Wcześniej czy później taka
    uprzywilejowana grupa społeczna ,,odleci'' od rzeczywistości i narzuci swe
    (zwykle irracjonalne) prawa ludziom zarabiającym, czym zbudzi Lenina bądź
    innego proletariusza...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``. Felix Lee

  • 22. Data: 2020-12-24 03:14:48
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Arek" 5fddee73$0$510$6...@n...neostrada.pl

    > Dobro narodu już wspierane jest ok. 2 mld/rok dla mediów tzw.
    > "publicznych" (chyba przerobili na "narodowe" by się "publiczne"
    > z "domem" nie kojarzyło). A media te już "właściwych artystów"
    > wspierają...

    Narodowe zaś kojarzyć się mogą z narodowym_socjalizmem...
    Trudno zgadnąć, co gorsze -- burdel czy hitleryzm...
    Mogliby po prostu nazwać mediami PiSowymi?...

    > Kupuję nośniki bo zapisuję na nich swoje i rodzinne twórczości.
    > Należałoby jeszcze zapisywać wyczyny władzy, żeby potem się nie

    Są zapisywane -- rozprawy sądowe, posiedzenia ;) sejmowe...

    > wykpiła, że nie było. Niby internet nie zapomina ale niestety
    > cenzura robi swoje a będzie gorzej.

    O ile Suweren nie wybierze mądrzej...

    > Czyli podatek od niemal niezbędnych w dobie pandemii
    > sprzętów jak laptop (nauka zdalna) czy lepszy telefon.

    Dodatkowy/kolejny podatek -- obok: PIT/CIT, VAT, akcyzy, abonamentu RTV,
    KGO, śmieci w ogóle, ołpat klimatyzacyjnych, podatków od nieruchomości,
    składek ZUS, podatków handlowych, handlowych bankowych...

    Wymiana dowodu osobistego za free, ale prawa jazdy?...
    Coroczny przegląd techniczny samochodu, którym niemal nie jeżdżę,
    który po ponad 10 latach ma zawieszenie jak nowe, jeśli wierzyć
    człowiekowi ze stacji diagno_stycznej...

    Płatne torebki plastykowe przydatne w qpowaniu bułek itp...

    > A spróbuj prowadzić firmę bez komputera - już skarbówka ci wytłumaczy...

    Można pożyczyć?... ;)

    Ciekawe, co teraz będzie z PUE ZUS, bo chyba kończą się flaszki...

    > Chyba, że totalny outsourcing.
    > Ale: należy dziękować władzuchnie, że nie wprowadziła podatku
    > od posiadania tak jak w przypadku radia i TV. Wtedy posiadanie
    > zwykłej starej Nokii będzie można zaakwalifikować jako "czynność
    > pozorną" mającą na celu "agresywną optymalizację" i uniknięcie
    > podatku...
    > Flaszki małpki na zapas kupić mogę, colę też (nowe podatki)
    > ale jak kupić smartfony i laptopy na zapas?

    Można qpić poza RP?

    > P.o. prezydenta coś mówił, że nie podpisze i co?

    Nie wiem... Pewnie pogrożony w CoViDowej mgle...

    -=-

    Właśnie zlutowałem zasilanie z (zupełnie) innego wątku -- mam nadzieję, że
    jedząc najbliższe śniadanie, obejrzę jakiegoś pornosa z Jutuby... Wykorzystam
    do tego netbook qpiony ponad 10 lat temu i monitor wygrzebany ze śmietnika...

    Zaraz też coś obejrzę -- na notebooku qpionym w połowie 2008 roku... Smartfon
    także niedawno qpiłem, więc na jakis czas być może wystarczy... Zaliczył juz
    nawet kilka drobnych rys na folii chroniącej ekran... Dwie kolejne folie leżą
    niedaleko i czekają na swą kolej... Nigdy do tej pory nie oklejałem ekranu...
    Dokupiony (za ~2.73 pln) kejs nie ma zaślepki USB-C, ale lepiej chroni i ekran,
    i oczka w głowie smartfonu...

    Trzeba jakoś reagować na poczynania władz... Ale co wówczas, gdy te władze
    właśnie w tym celu straszą wprowadzaniem nowych podatków, aby zachęcić do
    qpowania na wyrost?...

    --