  • 1. Data: 2020-11-03 17:36:48
    Temat: Ukrycie telefonu w powerbanku?
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Intryguje mnie przypadek pewnej młodej szachistki.
    Co myślicie?
    To nawet nie o cały telefon chodzi, wystarczy odebranie dwu-trzyliterowego skrótu
    ruchu.
    Na sali w torbie jak twierdziła nie miała telefonu, jedynie powerbank (po co komu
    normalnie w mieście powerbank?)
    W toalecie ponoć ktoś podejrzał jak grzebała przy pasku/klamrze.
    No nie takie przypadki znała historia szachów.

  • 2. Data: 2020-11-03 18:40:42
    Temat: Re: Ukrycie telefonu w powerbanku?
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 03.11.2020 o 17:36, ąćęłńóśźż pisze:
    > Intryguje mnie przypadek pewnej młodej szachistki.
    > Co myślicie?
    ale o jaki przypadek chodzi?
> [...]
    > W toalecie ponoć ktoś podejrzał jak grzebała przy pasku/klamrze.
    > No nie takie przypadki znała historia szachów.
    zgaduje o co Ci chodzi, ale jak zastanawiasz się czy ktoś kto dysponuje
    dużymi pieniędzmi może przekazywać informacje na niewielką odległość?
    Tak. można mieć wszyty odbiornik tak samo jak rozrusznik serca.
    słyszałem ze ktoś odbierał za pomocą plomby w zębie radio. o ile to była
    bujda, to sądzę że dało by się zrobić ceweczkę w plombie w zębie, która
    przekaże impuls do korzenia, języka... Pytanie tylko na jaką odległość
    zadziała. czy aż na 10 metrów, zakładając że nadajnik będzie wielkości
    smartfona - nie wiem.

    ToMasz

  • 3. Data: 2020-11-04 01:20:25
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Gdyby do transmisji dochodziło przez sieć komórkową, to sprawa byłaby dość łatwa do
    rozegrania i wykrycia na gruncie karnym: zażądać
    logów od operatora GSM.
    Z kolei nie bardzo wierzę w aż tak silną aplikację szachową bezpośrednio na
    smarkfonie, choć może się mylę.

    Zwykle takie newsy pojawiały się w okolicach matur ;-)

    Może czas na wprowadzenie zagłuszania pasma i "klatek Faradaya" przez FIDE / PZSzach
    na turniejach?

    -----

  • 4. Data: 2020-11-04 10:30:16
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    W dniu 2020-11-04 o 01:20, ąćęłńóśźż pisze:

    > Gdyby do transmisji dochodziło przez sieć komórkową, to sprawa byłaby
    > dość łatwa do rozegrania i wykrycia na gruncie karnym: zażądać logów od
    > operatora GSM.

    Skoro nie znasz numeru ani operatora to od kogo zażądasz?
    I z jakiego numeru?

    > Z kolei nie bardzo wierzę w aż tak silną aplikację szachową bezpośrednio
    > na smarkfonie, choć może się mylę.

    Tu raczej się nie mylisz. Ale skoro to telefon to raczej służy do
    przesyłania danych na komputer niż do uruchamiania programów szachowych.

    > Zwykle takie newsy pojawiały się w okolicach matur ;-)
    >
    > Może czas na wprowadzenie zagłuszania pasma i "klatek Faradaya" przez
    > FIDE / PZSzach na turniejach?

    Nie dostaną zgody na zakłócanie pasma telefonii komórkowej.
    Klatki Faradaje też raczej nie użyją bo te turnieje są
    w wynajmowanych pomieszczeniach. Właściciel się nie zgodzi.

    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2020-11-04 14:01:15
    Od: ydziO <ydzio(a)hot.com>

    RadoslawF <r...@g...com> wrote:

    > Skoro nie znasz numeru ani operatora to od kogo zażądasz?
    > I z jakiego numeru?

    Nie trzeba znać numeru. Operator wie kto był w danym zasięgu. Jakie karty
    sim. Później tylko robota do sprawdzenia kto jest właścicielem której
    karty. Później można sprawdzić jaki telefon używał tej karty w tym czasie i
    po nitce dojść do klębka.

  • 6. Data: 2020-11-04 16:19:55
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "ąćęłńóśźż" napisał w wiadomości grup
    pl...
    >Gdyby do transmisji dochodziło przez sieć komórkową, to sprawa byłaby
    >dość łatwa do rozegrania i wykrycia na gruncie karnym: zażądać logów
    >od operatora GSM.

    Byloby fajnie, gdyby te smarkofony nie zyly wlasnym zyciem.
    Ty myslisz nad szachownica, smartfon w torebce sprawdza poczte, i
    transmisja leci.

    >Z kolei nie bardzo wierzę w aż tak silną aplikację szachową
    >bezpośrednio na smarkfonie, choć może się mylę.

    Java utrudnia, ale na ajfonie mozna natywne.
    Procesor szybki, pamieci duzo ..

    J.

  • 7. Data: 2020-11-04 20:19:32
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "ąćęłńóśźż" 5fa187d8$0$520$6...@n...neostrada.pl

    : To nawet nie o cały telefon chodzi, wystarczy
    : odebranie dwu-trzyliterowego skrótu ruchu.

    Od kogo odebranie? Algorytm pracujący na
    smartfonie nie poradzi sobie lepiej od
    człowieka?

    : W toalecie ponoć ktoś podejrzał

    Zboczeniec/podglądacz.

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    (,-.`._,'( coma |\`-/| .'O`-' .,; o.' e...@g...com '.O_'

  • 8. Data: 2020-11-04 23:15:28
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    W dniu 2020-11-04 o 14:01, ydziO pisze:

> [...]
    > sim. Później tylko robota do sprawdzenia kto jest właścicielem której
    > karty. Później można sprawdzić jaki telefon używał tej karty w tym czasie i

    Te turnieje raczej są w miastach. Więc operatorów jest więcej niż jeden.
    Operator takiej informacji udzieli policji lub prokuraturze,
    organizatorowi turnieju szachowego nie, bo nie ma takiego obowiązku.
    No a taki telefon do oszustw nie będzie raczej na stałą umowę
    tylko będzie to prepaid na słupa lub z kraju unii gdzie właścicieli
    prepaidów nie rejestrują, np, z Czech.
    O tym że w mieście w zasięgu tego samego btsa będą tysiące telefonów
    a setki będą prowadziły rozmowę czy transmisje.
    I teraz zgadnij który to podejrzanej szachistki.

    Pozdrawiam

  • 9. Data: 2020-11-05 01:33:24
    Temat: BALACH SPAMERA - Re: Ukrycie telefonu w powerbanku?
    Od: watapatatabusana <w...@p...no.net.no.site.no.network>

    ąćęłńóśźż wrote:
    > Intryguje mnie przypadek pewnej młodej szachistki.

    *Zrodlo* !? ... bo inaczej to BALACH SPAMERA!

    poLACZKI to znani w swiecie WODOLEJE!

  • 10. Data: 2020-11-05 07:37:29
    Od: ydziO <ydzio(a)hot.com>

    RadoslawF <r...@g...com> wrote:

> [...]
    > a setki będą prowadziły rozmowę czy transmisje.
    > I teraz zgadnij który to podejrzanej szachistki.

    Nie wiem czy jest sens dlaej to ciagnąć. Ja Ci napiszę jak sobie
    przykładowo poradzić z problemami opisanymi powyżej, Ty znajdziesz kolejne
    przeszkody. I tak będzie w kółko.
    Ale na szybko. Operatorzy udzielą informacji po tym jak zgłosi się
    przestępstwo poprzez oszustwo.
    Kupioną kartę na słupa też namierzysz drogą eliminacji tych co są
    zarejestrowani. W połączeniu z coraz bardziej wszech obecnym monitoringiem
    staje się to proste.
    Ja widzę spore możliwości znalezienia i wytropienia. Oczywiście, jak
    piszesz, ostatecznie może się nie udać, ale możliwości są i to spore. Więc
    moim zdaniem się da.