  • 71. Data: 2021-02-09 10:47:00
    Temat: Re: Piec EKCO.MN3 i M3
    Od: trybun <M...@j...cb>

    > Ja za swoją Toshibę o mocy grzewczej 14kW zapłaciłem niecałe 16kPLN
    > brutto.
    >
    > https://www.toshiba-klima.at/en/rav-outdoor-unit-pro
    duct-details/super-digital-inverter-R32.html

> [...]
    > Kupując taką pompę masz gwarancję, że dostaniesz części zamienne,
    > będziesz miał zawsze dostępny serwis (w mojej jednostce wew. jest
    > elektronika z innych urządzeń Toshiby).
    >
    > Przy Twoich zapotrzebowaniach na energię strzelam, że za taką PC
    > zapłacisz poniżej 10k. Ja cały montaż instalacji PC i hydraulicznej
    > robiłem sobie sam - ale w zależności od sytuacji lokalnej, zpłacisz za
    > to dodatkowo 2-5kPLN.
    > Jedyny minus - zajmuje miejsce na zewnątrz, trzeba też uważać, aby nie
    > przekroczyć normy na hałas do okien sąsiadów, nie zawsze gdzie jest ją

    W takim wypadku nie mam pojęcia skąd ten "fachura" bierze takie wartości
    że kompletna instalacja fotowoltaiczna (7.2KW) + ogrzewanie a`la  =
    koszt samej PC. Może chodzić o jakąś droższą PC.. ale z drugiej strony
    po co proponuje drożyznę skoro są tańsze.. Ciężko jednak chyba  będzie
    coś ugrać skoro przedstawił takie warunki na kompleksowy montaż całego
    systemu.

  • 72. Data: 2021-02-09 10:48:30
    Od: trybun <M...@j...cb>

    W dniu 08.02.2021 o 14:33, collie pisze:

> [...]
    > wszelki wypadek. Panie, a jak będzie wojna, a jak nam Rusek gaz zakręci,
    > to co? Patrz pan, ja wtedy tylko zakręcam ten i ten kurek, a odkręcam
    > ten i ten. I palę w piecu czym się da, i mam w domu ciepło". Mój
    > budownik już taki przezorny nie był i kopciucha wywalił po powieszeniu
    > na ścianie kotła gazowego - nad czym boleję, czytając komunikaty po
    > wielkich ćwiczeń sztabowych Zima-20 - ale dobrze radzę: kopciucha nie
    > wywalaj, tylko zrób mu alternatywne podłączenie do instalacji CO.
    > Wojna idzie, Ruskie w cztery dni będą pod Warszawą...

    U mnie kotłownia to klitka. Tak że dwa piece na pewno nie wejdą. Jednak
    poza kominkiem inne zabezpieczenie też mam. W kuchni jest instalacja
    kominowa a w garażu piec kozopodobny,. Tylko zerwać parę płytek,
    odstawić szafkę, wstawić piecyk, podłączyć rurę i można palić..

    Nie bardzo za to wiem po co Ruskie by mieli podchodzić pod Warszawę...