  • 1. Data: 2021-02-03 21:06:01
    Temat: TOP261EN nie startuje
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    Na pinie C są oscylacje 4,8-5.9V, ale na drenie nic się nie dzieje. Na
    pinie V mam jakieś 2,8V. Co jeszcze potrzeba? Uszkodzony klucz?
    Scalak jest nowy, włączałem przez żarówkę 100W - lekko tylko rozbłyskuje
    przy ładowaniu się kondensatora.

    --
    Mirek.

  • 2. Data: 2021-02-05 21:34:22
    Temat: Re: TOP261EN nie startuje
    Od: wowa <w...@g...pl>

> [...]
    > V mam jakieś 2,8V. Co jeszcze potrzeba? Uszkodzony klucz?
    > Scalak jest nowy, włączałem przez żarówkę 100W - lekko tylko rozbłyskuje przy

    Ten kondensator musi mieć 47u. Najlepiej wymienić.
    Wojtek

  • 3. Data: 2021-02-06 13:36:05
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 05.02.2021 21:34, wowa wrote:

    > Ten kondensator musi mieć 47u. Najlepiej wymienić.
    > Wojtek

    Mierzyłem go testerem - pokazał 49uF ESR 0.00, więc nie wydał mi się
    podejrzany, ale oczywiście spróbuję go wymienić w poniedziałek.

    --
    Mirek.

  • 4. Data: 2021-02-08 18:51:13
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 06.02.2021 13:36, Mirek wrote:

    > spróbuję go wymienić w poniedziałek.

    Nic nie pomogło. Tam z resztą jest trochę inaczej niż na schemacie w
    datascheet - jest 8R2, ale w szereg z 10uF i 100k w szereg z 47uF.
    Obydwa wymieniałem, próbowałem też dać jak datascheet i nadal nie rusza.

    --
    Mirek.

  • 5. Data: 2021-02-08 19:51:47
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2021-02-08 o 18:51, Mirek pisze:

    > Nic nie pomogło. Tam z resztą jest trochę inaczej niż na schemacie w
    > datascheet - jest 8R2, ale w szereg z 10uF i 100k w szereg z 47uF.
    > Obydwa wymieniałem, próbowałem też dać jak datascheet i nadal nie rusza.

    Zenerka na 200V cała?

    --
    Irokez

  • 6. Data: 2021-02-08 22:56:08
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 08.02.2021 19:51, Irokez wrote:

    > Zenerka na 200V cała?

    Wygląda na całą, ale przyznaję, że jej nie mierzyłem.
    Jej rozwarcie może natychmiast uszkodzić scalak?

    --
    Mirek.

  • 7. Data: 2021-02-09 17:50:13
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2021-02-08 o 22:56, Mirek pisze:

    > Wygląda na całą, ale przyznaję, że jej nie mierzyłem.
    > Jej rozwarcie może natychmiast uszkodzić scalak?

    Najczęściej się zwiera. Przynajmniej z moich praktyk z przeróżnymi TOP'ami.
    A i zdarzały się TOP'y które nie wytrzymywały gdy zwarcie było po
    stronie wtórnej zasilacza, choć teoretycznie powinno zadziałać
    zabezpieczenie i co najwyżej próbkować prąd próbując wystartować.

    PS. Serio tylko wymieniałeś TOP'a w ciemno i nic więcej nie mierzyłeś?
    ja jebie ;)

    --
    Irokez

  • 8. Data: 2021-02-09 19:48:55
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 09.02.2021 17:50, Irokez wrote:

    > Najczęściej się zwiera. Przynajmniej z moich praktyk z przeróżnymi TOP'ami.

    Dioda jest OK. Napięcie w stronę przewodzenia 1,1V, napięcie przebicia
    255V (U mnie jest Zenerka 250V)

    > A i zdarzały się TOP'y które nie wytrzymywały gdy zwarcie było po
    > stronie wtórnej zasilacza, choć teoretycznie powinno zadziałać
    > zabezpieczenie i co najwyżej próbkować prąd próbując wystartować.

    Ale to bym widział po żarówce i na oscyloskopie.

    > PS. Serio tylko wymieniałeś TOP'a w ciemno i nic więcej nie mierzyłeś?
    > ja jebie ;)

    Bez jaj, wszystko co dało się sprawdzić bez wylutowywania sprawdziłem,
    diody na napięcie przewodzenia też, Podejrzane kondensatory z wylutem i
    transoptory, bo miałem niedawno uwalony.
    TOP-a wymieniłem (bo miałem) właściwie wiedząc to co teraz.

    --
    Mirek.

  • 9. Data: 2021-02-09 21:16:05
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2021-02-09 o 19:48, Mirek pisze:

> [...]
    > transoptory, bo miałem niedawno uwalony.
    > TOP-a wymieniłem (bo miałem) właściwie wiedząc to co teraz.

    Patrzę w dataszita.
    Masz wersję E, czyli oprócz D/S/C są piny V, X, F.
    Popatrzmy:
    V - monitorowanie napięcia linii, przekroczenie lub za niskie wyłącza
    pracę; jak jest połączony z S funkcja ta jest wyłączona, 3V napięcia na
    nim powinno startować przetwornicę.
    X - do ustawienia prądu oraz jako zdalne Włącz/Wyłącz; jak jest
    połączony z S funkcja ta jest wyłączona
    F - wybór częstotliwości pracy pomiędzy 132kHz a 66kHz

    Tak więc przyjrzał bym się temu V bo coś jakby brakuje i na X jeśli nie
    podłączone do S.
    W sumie gadka taka w ciemno, bo widzę dataszita, a masz tam jakąś inną
    ciekawą aplikację.

    PS. masz tam jakiś układ PFC? może leży i nie podbija napięcia i dlatego
    nie startuje?

    --
    Irokez

  • 10. Data: 2021-02-09 23:00:15
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 09.02.2021 21:16, Irokez wrote:

    > W sumie gadka taka w ciemno, bo widzę dataszita, a masz tam jakąś inną
    > ciekawą aplikację.

    To jest ładowarka do wiertarki jakiś klon Milwaukee 6-amperowa.
    Porównywałem z działającą 3-amperową i napięcia są prawie identyczne,
    różni się tym, że na drenie jest przebieg.

    > PS. masz tam jakiś układ PFC? może leży i nie podbija napięcia i dlatego
    > nie startuje?

    Tzn?
    Tam jest taki przerośnięty filtr, i są dwa elektrolity w szereg, gdzieś
    ponad 160V na każdym, co daje 320 z hakiem.

    --
    Mirek.