  • 1. Data: 2021-02-04 16:52:15
    Temat: Piec EKCO.MN3 i M3
    Od: trybun <M...@j...cb>

    Ma ktoś   zdanie o tytułowym piecu? Zamierzam kupić, a więc interesuje
    mnie jakość wyrobu, wydajność  itd.

    https://kospel.pl/pl/produkty/4-elektryczne-kotly-co
    /1365-ekco-m.html

  • 2. Data: 2021-02-05 12:43:35
    Temat: Re: Piec EKCO.MN3 i M3
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    czwartek, 4 lutego 2021 o 16:52:17 UTC+1 trybun napisał(a):
    > Ma ktoś zdanie o tytułowym piecu? Zamierzam kupić, a więc interesuje
    > mnie jakość wyrobu, wydajność itd.
    >
    > https://kospel.pl/pl/produkty/4-elektryczne-kotly-co
    /1365-ekco-m.html
    O jakiej mocy jest kocioł o który się pytasz?

  • 3. Data: 2021-02-05 14:08:59
    Od: trybun <M...@j...cb>

    /1365-ekco-m.html
    > O jakiej mocy jest kocioł o który się pytasz?

    Nie jestem do końca pewny. Wysłałem debilowi pytanie o parametry kotła
    który planuje zamontować, a on mi przysłał link do fabryki kotłów.

    Przypuszczalnie chodzi o ten 8KW 230V.

  • 4. Data: 2021-02-05 16:34:23
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    piątek, 5 lutego 2021 o 14:09:02 UTC+1 trybun napisał(a):

    > Nie jestem do końca pewny. Wysłałem debilowi pytanie o parametry kotła
    > który planuje zamontować, a on mi przysłał link do fabryki kotłów.
    >
    > Przypuszczalnie chodzi o ten 8KW 230V.
    Pytam bo rozważam ogrzewanie pompa ciepła. Pompy ciepła drogie ale jak zastanowić się
    nad możliwość grzania pompa ciepła nie dedykowana do ogrzania to ceny ludzkie się
    robią. Pompa ciepła o poborze prądu ~1kW dająca na wyjściu do 4kW ciepła do CWU jest
    do kupienia od 4500 złotych, basenowe jeszcze tańsze. Mnie 4kW powinny wystarczyć.
    Inna sprawa że mam dobre warunki dla takiej pompy. Nad sobą mam strych nieużytkowy o
    powierzchni kilkuset metrów kwadratowych. Da to pod tysiąc metrów sześciennych
    objętości. Od początku zimy monitoruje temperaturę na strychu. Najniższa jak na
    zewnątrz było z -15 była 3,5 stopnia. Teraz na zewnątrz około zera na strychu 8
    stopni. Idealne warunki dla pompy ciepła bo jak dobrze zaprojektowana to z kilowata
    da w takich warunkach prawie cztery razy tyle w cieple. Mógłbym do powietrza jakie
    zasysa dołożyć że 100m3 na godzine powietrza z wentylacji. Taki mam plan. Na razie
    doktoryzuje się z pomp ciepła jakich mógłbym użyć. Rozważam również możliwość
    samodzielnego zrobienia takiej pompy. W sprzedaży są agregaty chłodnicze. Niektóre
    mają bardzo przyzwoite parametry przy ujemnych temperaturach. Na przykład przy - 15
    prawie podwajają ilość ciepła jaka wynika z mocy sprężarki. Mają te agregaty wszystko
    z wyjątkiem parownika. Czyli skraplacz trzeba wykorzystać jako parownik a jako
    skraplacza użyć płytowego wymiennika ciepla i dołożyć pompkę do wody. Od tysiąca za
    taki agregat trzeba zapłacić. Z tym że tysiąc to za nowy taki ze sprężarka ok 750W
    trzeba zapłacić. W pompach ciepła do ogrzewania nic więcej niż taki agregat nie ma.
    Co najwyżej dołożą bajerów z wifi, zdalnym sterowaniem itp. Sprężarki są jeszcze
    inne. Ale jak by policzyć że śrubowa kosztuje 15% tego co spiralna i jest niewiele od
    niej gorsza to na bank warto być nienowoczesnym.

  • 5. Data: 2021-02-05 17:14:57
    Od: trybun <M...@j...cb>

> [...]
    inne. Ale jak by policzyć że śrubowa kosztuje 15% tego co spiralna i jest niewiele od
    niej gorsza to na bank warto być nienowoczesnym.

    Przed chwilą dostałem info  jaki piec zamierzają montować, chodzi o
    model EKCO.M3-12/16/20/2.

    Też jestem na etapie wyboru źródła ogrzewania dla fotowoltaiki. Facet
    prawie mnie przekonał żeby był to właśnie był to piec a nie pompa
    ciepła. Przedstawił cały szeregi korzyści, od ceny zaczynając, podobno
    pompa o potrzebnej mocy to koszt nieomal całej instalacji
    fotowoltaicznej + piec. A więc suma to coś około 37000zł.  Osobiście nie
    mam pojęcia o cenach pomp, ale nawet tutaj na grupie w innym wątku ktoś
    pisał że koszt *używanej* pompy to co najmniej 10000zł. Być może
    chodziło im, temu na grupie i konsultantowi o koszty całościowe, czyli
    już z montażem. No i w razie czego to taki piec można łatwo i wzglednie
    tanio wymienić na nowy,. Jedyny minus pieca względem pompy to jego niska
    wydajność,.

    No nie wiem czy dasz radę,. Niby nie jest to jakaś czarna magia, ale na
    przeszkodzie może stanąć choćby brak potrzebnych komponentów, nie są to
    przecie artykuły pierwszej potrzeby.

  • 6. Data: 2021-02-05 18:13:53
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    piątek, 5 lutego 2021 o 17:15:00 UTC+1 trybun napisał(a):

> [...]
    >
    > No nie wiem czy dasz radę,. Niby nie jest to jakaś czarna magia, ale na
    > przeszkodzie może stanąć choćby brak potrzebnych komponentów, nie są to
    Jak by ten facet sprzedawał pompy ciepła to by Cię przekonał do pompy. Chociaż
    niekoniecznie. Do kotła elektrycznego potrzeba cztery razy więcej ogniw na dachu.
    Przeczytaj poniższe zdanie tyle razy żebyś się go nauczył na pamięć. Handel istnieje
    tylko dlatego że na ziemi co kilka sekund rodzi się frajer. W instalacji
    grawitacyjnej kocioł elektryczny to kilka grzałek wstawionych w rurę, termostat od
    bojlera i stycznik. W instalacji z pompką kilka grzałek wstawionych w rurę i rura
    podłączona za pompka. Do tego termostat od bojlera i stycznik. Jak ktoś chce za takie
    coś zapłacić cztery tysiące to znaczy że ma tak slasowane w głowie że uratować się go
    nie da. A jak już ktoś chce mieć ładnie to może kupić przepływowy podgrzewacz wody.
    https://www.ceneo.pl/27269194;pla?se=YxWbm1iqQxdyrhZ
    ALD2q02WnsAqEsNg5&shop=146596348&gclid=CjwKCAiA9vOAB
    hBfEiwATCi7GMmhxoDS7rLiYhnh9KZLWRJ_vFCX78H8mNlIj8_T2
    X9x9YKH2HgRrBoC0voQAvD_BwE

  • 7. Data: 2021-02-05 18:30:42
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

> [...]
    >
    > No nie wiem czy dasz radę,. Niby nie jest to jakaś czarna magia, ale na
    > przeszkodzie może stanąć choćby brak potrzebnych komponentów, nie są to
    Jeszcze coś. O jakich cudownych komponentach myslisz? Wszystko jest albo w sklepie za
    rogiem albo na allegro. Jakich cudownych komponentów potrzeba żeby zainstalować pompę
    ciepła do cwu? Taka co ma maksymalna moc cieplna ok 4kW. W linku pompa ciepła do
    grzania wody w basenie. Napisali że do -5 stopni może pracować. Niżej też będzie
    pracowała ale trzeba oszukać czujnik temperatury może wymienić czynnik chłodniczy na
    inny, bardziej dopasowany do niskich temperatur. Jak by ktoś miał obiekcje że się nie
    da albo inne głupoty twierdził to niech sprawdzi co to za grupa i czy czasami nie
    jest dla tych ludzi co coś sami potrafią zrobić.

  • 8. Data: 2021-02-05 20:16:41
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .02.2021 o 16:34 Zenek Kapelinder <4...@g...com> pisze:

> [...]
    > ogrzania to ceny ludzkie się robią. Pompa ciepła o poborze prądu ~1kW
    > dająca na wyjściu do 4kW ciepła do CWU jest do kupienia od 4500 złotych,

    Jak jesteś zainteresowany to mogę Ci podać namiary na człowieka, który
    robi PC z klimatyzatorów.
    Kupiłem u niego Klimę kanałową Toshiba 10kW i PC Toshiba 14kW. Przed
    chwilą zapytałem go via sms czy jest zainteresowany PC 4kW i odpisał, że
    OK.
    Moja PC Toshiby to nowa jednostka RAV + wymiennik + moduł wewnętrzny
    (sterownik + inne klamoty).
    Na całość masz gwarancję, rachunek lub fakturę.
    Firma robi grzanie/chłodzenie w kurnikach, chlewniach i innych takich.

    TG

  • 9. Data: 2021-02-05 21:25:05
    Od: collie <c...@v...pl>

    W piątek, 5.02.2021 o 20:16, Tomasz Gorbaczuk napisał:

> [...]
    > Na całość masz gwarancję, rachunek lub fakturę.
    > Firma robi grzanie/chłodzenie w kurnikach, chlewniach i innych takich.

    Jeśli to firma z rachunkami i fakturami, to podaj namiary tu. To nie
    grzech, a może komuś jeszcze się przyda, bo nie tylko ogrzewanie kozą
    jak u Zenka na Bałutach idzie w górę.

    --
    Miarą człowieczeństwa jest stosunek do zwierząt.
    Kot może zostać? Nie. Kot musi zostać.

  • 10. Data: 2021-02-05 22:36:26
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2021-02-04 o 16:52, trybun pisze:

    > Ma ktoś   zdanie o tytułowym piecu? Zamierzam kupić, a więc interesuje
    > mnie jakość wyrobu, wydajność  itd.
    >
    > https://kospel.pl/pl/produkty/4-elektryczne-kotly-co
    /1365-ekco-m.html

    Mam od ok. 15 lat starą wersję tego pieca 6 kW 3 fazowy do podłogówki i
    z samym piecem (grzałki, pompa, hydraulika, elektryka mocy) nie było
    problemów. Chociaż z drugiej strony jeden występuje i jest to gubienie
    przez sterownik zadanej temperatury grzania wody przy zaniku prądu.
    Nie chciało mi się wysyłać do naprawy po gwarancji tym bardziej, że
    dorobiłem sterowanie przez Internet i
    Jak widać w linku w nowej wersji pieca sterownik jest inny.
    Myślę, ze pozostałe elementy pieca zastosowali podobne co rokuje
    długoletnią pracę.