  • 11. Data: 2022-11-18 08:22:48
    Temat: Re: Pijani kierowcy straca samochody
    Od: cyklista <c...@g...com>

    W dniu 17.11.2022 o 11:22, J.F pisze:

    > Podobnie obowiązuje jeszcze "Przedsiębiorstwo lub zakład wprawiany w
    > ruch za pomocą sił przyrody", i tez nie wiadomo, o co chodzi.
    > Konie w kieracie? Ludzie w kieracie? Ludzie bez kieratu?
    >
    > J.
    Tutaj akurat jasne: młyn, tartak - cokolwiek co jest napędzane kołem
    wodnym czy też wiatrakiem czysto mechanicznie i w sumie nie wiadomo czy
    pod to podejdzie jak siły przyrody robią prąd i nim napędzamy wszystko.

  • 12. Data: 2022-11-18 09:19:50
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 18 Nov 2022 08:22:48 +0100, cyklista wrote:

    > Tutaj akurat jasne: młyn, tartak - cokolwiek co jest napędzane kołem
    > wodnym czy też wiatrakiem czysto mechanicznie i w sumie nie wiadomo czy
    > pod to podejdzie jak siły przyrody robią prąd i nim napędzamy wszystko.

    No ale czlowiek, koń - to nie są siły przyrody?

    P.S. Jest i pojazd napedzany silami przyrody - art 436 KC.

    J.