  • 1. Data: 2022-11-17 10:40:18
    Temat: Pijani kierowcy straca samochody
    Od: K <...@l...com>

    Sejm przeglosowal ustawe. Czy ja dobrze rozumiem, ze kierowca osobowki
    niebedacy zawodowcem moze stracic np. kilkadziesiat/set k PLN czy to w
    formie pojazdu czy jego rownowartosci, natomiast zawodowiec jadacy
    pojazdem pracodawcy zaplaci nawiazke 5k PLN? Jesli tak to troche nie ma
    w tym logiki ale PiS mnie juz do tego przyzwyczail.

    Nie beda konfiskowane pojazdy "niemechaniczne" czyli rowery. Jak dla
    mnie rower jest jak najbardziej pojazdem mechanicznym.

  • 2. Data: 2022-11-17 11:22:15
    Temat: Re: Pijani kierowcy straca samochody
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 17 Nov 2022 09:40:18 +0000, K wrote:
> [...]
    > pojazdem pracodawcy zaplaci nawiazke 5k PLN? Jesli tak to troche nie ma
    > w tym logiki ale PiS mnie juz do tego przyzwyczail.

    Tego po prostu nie da sie dobrze zrobic, ale sprawa jest medialna.
    Choc jak widac - czekala na kolejne wybory.
    Ciekawe co sie stalo - ktos w PiS skapitulowal, czy Ziobro sie
    umocnil.

    Ma jedną zaletę - osobnik zlapany po pijaku straci auto, i nie bedzie
    go kusiło, ze

    > Nie beda konfiskowane pojazdy "niemechaniczne" czyli rowery. Jak dla
    > mnie rower jest jak najbardziej pojazdem mechanicznym.

    To jest stara klasfikacja.
    Chodzi o pojazdy z napedem mechanicznym, czyli nie przez mięśnie
    czlowieka. Silniki spalinowe, elektryczne, parowe, ale chyba nie
    żagle, konie, osiołki, chomiki. Wiatraki?

    Ciekawe jak ktos zrobi silnik biologiczny - tzn sztucznie wychodowane
    mięśnie, zasilane np krochmalem :-)

    Definicja zniknęła wiele lat temu z kodeksu drogowego, ale termin jest
    stale uzywany w kodeksie karnym, bez definicji.

    Za wiki
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Pojazd_mechaniczny

    "W uchwale Sądu Najwyższego z 28 lutego 1975 r.[3] zawarto następującą
    definicję:

    Pojazdem mechanicznym w ruchu lądowym w rozumieniu przepisów kodeksu
    karnego jest każdy pojazd drogowy czy szynowy napędzany umieszczonym w
    nim silnikiem, jak również maszyna samobieżna i motorower.

    Wprawdzie nie jest już ona obowiązująca jako uchwała[a], ale wobec
    braku definicji legalnej może być nadal stosowana przez sądy jako
    wykładnia prawa[4]. "

    Podobnie obowiązuje jeszcze "Przedsiębiorstwo lub zakład wprawiany w
    ruch za pomocą sił przyrody", i tez nie wiadomo, o co chodzi.
    Konie w kieracie? Ludzie w kieracie? Ludzie bez kieratu?

    J.

  • 3. Data: 2022-11-17 12:10:52
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:tl4vi2$2kfb0$1@dont-email.me>
    user K pisze tak:

    > Nie beda konfiskowane pojazdy "niemechaniczne" czyli rowery. Jak dla
    > mnie rower jest jak najbardziej pojazdem mechanicznym.

    Dlaczego?

    Niektóre jak Twizy albo elektryczne są trochę warte.
    Wystarczy wozić w radiowozie fleksę i pociąć rower na kawałki.
    Przecież chodzi o wyeliminowanie pacjenta z ruchu na przyszłość.

    --
    Piter

    #ZawszeGratem
    jebać PIS

  • 4. Data: 2022-11-17 13:10:28
    Od: K <...@l...com>

    On 17/11/2022 11:10, PiteR wrote:
> [...]
    > Wystarczy wozić w radiowozie fleksę i pociąć rower na kawałki.
    > Przecież chodzi o wyeliminowanie pacjenta z ruchu na przyszłość.

    Ustala wartosc sprzed zniszczenia.

  • 5. Data: 2022-11-17 13:14:49
    Od: K <...@l...com>

    On 17/11/2022 10:22, J.F wrote:

> [...]
    > umocnil.
    >
    > Ma jedną zaletę - osobnik zlapany po pijaku straci auto, i nie bedzie

    Moment, dlaczego sie tego nie da dobrze zrobic? Dlaczego kierowca, ktory
    jechal samochodem pracodawcy nie moze odpowiadac jego rownowartoscia, a
    taki ktory jechal swoim, brata, meza, zony, tescia moze? A co z
    jednoosobowymi dzialalnosciami gospodarczymi gdzie kierowca jest swoim
    pracodawca?

    Poza tym, to pijak w jakims pelnoletnim smietniku kupi sobie kolejny, a
    ze i tak nic nie ma na siebie to nic nigdy z niego nie sciagna. Przeciez
    lapac beda glownie patologie. Z doniesien miedialnych wynika raczej, ze
    lapia takich co to maja ponizej 1 promila.

  • 6. Data: 2022-11-17 14:19:14
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 17 Nov 2022 11:10:52 GMT, PiteR wrote:
> [...]
    > Wystarczy wozić w radiowozie fleksę i pociąć rower na kawałki.
    > Przecież chodzi o wyeliminowanie pacjenta z ruchu na przyszłość.

    Nie chodzi.

    Juz raz władza chciala, i co - musiala sie rakiem wycofac.
    A teraz w dodatku ci eliminowani rowerzysci to byliby wyborcy PiS.

    Tzn w duzych miastach tez sie pewnie troche pijanych rowerzystow
    zdarza, ale u nich inna sytuacja.

    Za to zwracam uwage, ze te hulajnogi elektryczne, a moze i rowery z
    elektrycznym wspomaganiem, sie tu nie łapią.

    J.

    J.

  • 7. Data: 2022-11-17 14:45:05
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 17 Nov 2022 12:14:49 +0000, K wrote:

    > Moment, dlaczego sie tego nie da dobrze zrobic? Dlaczego kierowca, ktory
    > jechal samochodem pracodawcy nie moze odpowiadac jego rownowartoscia, a
    > taki ktory jechal swoim, brata, meza, zony, tescia moze?

    Bo go nie splaci, jak pojazd kosztuje np milion.
    A jak to bedzie pociąg? Statek, samolot?

    I co - chcesz go do konca zycia pod komornikiem trzymac?
    Czy niech spierdala do innego kraju?

    A jego dzieciom i zonie dom zabrac?
    Co akurat moze sie stac i w przypadku prywatnego auta.

    > A co z
    > jednoosobowymi dzialalnosciami gospodarczymi gdzie kierowca jest swoim
    > pracodawca?

    Nie jest. Ale moze jednoosobową sp. z. o.o zalozyc :-)

    Poza tym zaadniczo wtedy jezdzi takim autem, na jakie go stac,
    no chyba transport robi i ma ciezarowke na firmę i na kredyt.

    > Poza tym, to pijak w jakims pelnoletnim smietniku kupi sobie kolejny, a

    Jest ryzyko, ale moze polowa nie kupi, skoro nie ma PJ.

    A jak bedzie mial niepelnosprawne dziecko, wymagajace wozenia na
    rehabilitację ?

    > ze i tak nic nie ma na siebie to nic nigdy z niego nie sciagna. Przeciez
    > lapac beda glownie patologie. Z doniesien miedialnych wynika raczej, ze
    > lapia takich co to maja ponizej 1 promila.

    Chyba niekoniecznie, ale moze sie naród troche ucywilizowal.

    J.

  • 8. Data: 2022-11-17 17:57:40
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 17.11.2022 o 14:45, J.F pisze:

    > Bo go nie splaci, jak pojazd kosztuje np milion.

    I co z tego, że nie spłaci?

    > A jak to bedzie pociąg? Statek, samolot?

    Kradzież to kradzież.

    > I co - chcesz go do konca zycia pod komornikiem trzymac?
    > Czy niech spierdala do innego kraju?

    Kradzież to kradzież.

    > A jego dzieciom i zonie dom zabrac?

    To jak samochód małżeński zabierają to nie mogą zabrać domu?

> [...]
    > no chyba transport robi i ma ciezarowke na firmę i na kredyt.

    > Jest ryzyko, ale moze polowa nie kupi, skoro nie ma PJ.

    A jak 3 samochody ma to 3 odebrać? Jak kraść to kraść :-)

    > A jak bedzie mial niepelnosprawne dziecko, wymagajace wozenia na
    > rehabilitację ?

    To są zwykłe złodzieje i tyle.

    > Chyba niekoniecznie, ale moze sie naród troche ucywilizowal.

    Okradnijmy kogoś. Znajdźmy tylko dobry pretekst.

  • 9. Data: 2022-11-17 18:16:48
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 17 Nov 2022 17:57:40 +0100, ii wrote:

    > I co z tego, że nie spłaci?

    > Kradzież to kradzież.

    > Kradzież to kradzież.

    Ale kto ukradl?

    Bo chodzi tez o jakąs sensowną karę.
    Dozywocie chcesz dac za jazde po pijaku?
    A moze lepiej od razu powiesic/zastrzelic?

    > To jak samochód małżeński zabierają to nie mogą zabrać domu?

    No dlatego pisze, ze tego sie nie da dobrze zrobic.

    Pijaka chcesz karac, czy jego dzieci?

    > A jak 3 samochody ma to 3 odebrać? Jak kraść to kraść :-)

    No nie wiem wlasnie - ale mowa chyba o tym, którym jechal.
    Jakby to byla jedyna kara ... kupic sobie zloma, i niech zabierają :-)

    > To są zwykłe złodzieje i tyle.

    Ale kto, bo juz przestalem rozumiec. Pijaki, rządy, PiS ?

    Bo z drugiej strony - jakis problem z tymi pijanymi kierowcami jest.

    J.

  • 10. Data: 2022-11-17 19:34:46
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 17.11.2022 o 18:16, J.F pisze:

    > Ale kto ukradl?
    >
    > Bo chodzi tez o jakąs sensowną karę.

    Kradzież bez wątpienia jest sensowna dla okradającego.

    > Dozywocie chcesz dac za jazde po pijaku?
    > A moze lepiej od razu powiesic/zastrzelic?

    > No dlatego pisze, ze tego sie nie da dobrze zrobic.
    >
    > Pijaka chcesz karac, czy jego dzieci?

    Dzieci bo one mają wyższą zdolność zarobkową :-)

    > No nie wiem wlasnie - ale mowa chyba o tym, którym jechal.
    > Jakby to byla jedyna kara ... kupic sobie zloma, i niech zabierają :-)

    I jak pić to dużo by mieć dobry stosunek :-)

    > Ale kto, bo juz przestalem rozumiec. Pijaki, rządy, PiS ?
    >
    > Bo z drugiej strony - jakis problem z tymi pijanymi kierowcami jest.

    Za bogaci są a powinni głodować :-)