  • 1. Data: 2021-07-23 22:48:48
    Temat: Pilot -wskaźnik
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    Na jakiej zasadzie to działa?
    https://youtu.be/bnOjE6G1Yk0?t=72

    Akcelerometr?

    Robert

  • 2. Data: 2021-07-23 23:11:27
    Temat: Re: Pilot -wskaźnik
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    > Na jakiej zasadzie to działa?
    > https://youtu.be/bnOjE6G1Yk0?t=72
    >
    > Akcelerometr?

    "Pilot ma wbudowany żyroskop, który precyzyjnie rozpoznaje ruchu
    użytkownika. Dzięki temu Magic Remote może rozpoznawać gesty wykonywane
    samym nadgarstkiem. Wystarczy lekko nim poruszać, aby na ekranie pojawił
    się kursor podobny do tego z komputerów. Zamiast wpisywać kolejne litery
    lub przełączać się między funkcjami, wystarczy wycelować pilota w
    miejsce, które chcemy. Początkowo może wydawać się to skomplikowane, ale
    w praktyce przypomina obsługę myszki komputerowej i szybko staje się
    bardzo intuicyjne."

    https://www.lg.com/pl/lg-magazine/nowosci/magic-remo
    te-pilot-tv

    Gadanie jest lepsze w sumie:
    https://youtu.be/xkyhROT-O90

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPiS>>>

  • 3. Data: 2021-07-23 23:24:55
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2021-07-23 o 23:11, LordBluzg(R) pisze:

> [...]
    > miejsce, które chcemy. Początkowo może wydawać się to skomplikowane, ale
    > w praktyce przypomina obsługę myszki komputerowej i szybko staje się

    No tak... byłem blisko. :-)

    > Gadanie jest lepsze w sumie:
    > https://youtu.be/xkyhROT-O90

    Ale te funkcje smart, to pożal się Boże (przynajmniej w moim TV), a
    przeglądarka...
    Dlatego za TV stoi płaski PC'et.

    Robert

  • 4. Data: 2021-07-24 00:06:51
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 23/07/2021 22:48, Robert Wańkowski wrote:
    > Na jakiej zasadzie to działa?
    > https://youtu.be/bnOjE6G1Yk0?t=72
    > Akcelerometr?

    LG ma nieco lepiej to zrobione, ich piloty magic nie wymagają "trzymania
    palca" tylko działają jak myszka bezwładnościowa (żyroskopy bodaj) i
    jest to zaskakująco precyzyjne i wygodne.

    Znacznie wczesniej, zupełnie inny system wynalazło Nintendo, do Wii:

    https://www.youtube.com/watch?v=ETAKfSkec6A

    Z grubsza, w pilocie była kamera IR, a na telewizorze dwie diody
    podczerwieni. Dawało to bardzo dobry system pozycjonowania pilota.

    Istnieją też rozwiązania do PC/Androida:

    https://allegro.pl/listing?string=air%20mouse

    Mam taką, najtańszą. Działa. Do pilota LG się jednak nie umywa precyzją
    i responsywnością.

  • 5. Data: 2021-07-24 00:32:09
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    [...]

    > Ale te funkcje smart, to pożal się Boże (przynajmniej w moim TV), a
    > przeglądarka...
    > Dlatego za TV stoi płaski PC'et.

    Ja od 5 lat mam smartboxa, Overmaxa. Andek 4 i klawiatura z toczpadem +
    dodatkowo myszka podłączone pod TV. Nawet tak stary sprzęt wymiata jeśli
    chodzi o prędkość operacji w porównaniu do Smart TV.
    Dlatego nie mam Smart TV i raczej nie kupię nigdy. Wolę podłączyć coś
    dodatkowo tym bardziej, że trendy się zmieniają i kupno jakiegoś nowego
    boxa to 300zł i znów jestem kilka lat do przodu przed TV Smart :)

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPiS>>>

  • 6. Data: 2021-07-24 05:42:20
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 23 Jul 2021 23:11:27 +0200, LordBluzg(R) napisał(a):

    > "Pilot ma wbudowany żyroskop, który precyzyjnie rozpoznaje ruchu
    > użytkownika. Dzięki temu Magic Remote może rozpoznawać gesty wykonywane
    > samym nadgarstkiem.

    Akcelerometr nie pozwolilby wykryc obrotow wokol osi pionowej.
    Choc teoretycznie kilka akcelerometrow moze wykrywac obroty.
    W koncu zyroskop to jakby forma zlozona z wielu akcelerometrow.

    Ale ten pilot akceletometr tez ma.
    Bo trzymajac go poziomo jak na filmie, mozna go obrocic wokol jego
    dlugiej osi, czyli tej skierowanej do telewizora, powiedzmy o 90
    stopni, tak ze on "lezy na boku".

    I jak go teraz obrocimy wokol pionowej osi ... to kursor nadal sie
    porusza na ekranie w poziomie.
    Mozemy go tez poczatkowo obrocic np 45 stopni, a on nadal prawidlowo
    odroznia obroty w pionie i poziomie, mozemy odwrocic "do gory nogami"
    (na dol przyciskami :), a on ciagle poprawnie steruje prawo/lewo.

    A pardon - opisuje takiego pilota od LG, ale podejrzewam, ze dzialaja
    podobnie.

    J.

  • 7. Data: 2021-08-06 17:45:54
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Samsung też ma - nie sprawdzałem zasady działania, ale zawsze myślałem, że
    akcelerometr właśnie.
    Nie jest to zbyt wygodne, jak dla mnie za duża amplituda ruchów wymagana, no ale do
    pisania na wirtualnej ekranowej klawiaturze
    jeszcze ujdzie (w porównaniu ze strzałkami pilota).

    -----