    From: Janusz <j...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Płyta indukcyjna samsung
    Date: Thu, 5 May 2022 18:14:02 +0200

    jpg

    > Miałem awarię prądu, trzy razy "błysnęło" i później 1,5h moja wioska nie
    > miała zasilania.
    > Po powrocie zasilania miałem uwaloną płytę, zasilacz od napędu bramy i
    > dwie listwy "komputerowe" miały zwarcie. Wszystko wisiało na tej samej
    > fazie. Oprócz tego na tej samej fazie miałem TV i jakieś inne dekodery i
    > im nic się nie stało.
    > Wygląda na to, że na chwilę na jednej fazie pojawiło się (wyindukowało?)
    > napięcie międzyfazowe.
    Raczej neutralny się gdzieś urwał.

    > Wymieniłem IC301 i po uruchomieniu bez tego PTC301 płyta jest martwa -
    Bo masz przerwę na tym ptc.

    > nic się nie pali, nie ma zwarcia, z zasilacza do obu modułów dochodzi
    > napięcie.
    To nic nie znaczy, weź jakiś zasilacz albo ku 12v z żarówką 12V podłącz
    za tym ptc, + na ptc a - do masy (np na elektrolicie masz minus
    zaznaczony), żąrówka powinna błysnąć i zgasnąć, potem można zamiast tego
    ptc podłączyć kabelkami zwykłą żąrówkę 40-100W/230V i zobaczyć co się
    dzieje.

    > Na elektrodzie i jakimś włoskim forum pisali, że to PTC o wartości 6 lub
    > 33om.
    Ale ptc jest bez sensu bo jemu z temp oporność rośnie (używane w tv
    kineskopowych do demagnetyzacji maski kineskopu kolorowego), a jeżeli
    jest włączony między mostkiem a kondensatorami to powinien być ntc, z
    temp oporność maleje, w ten sposób ogranicza udar prądowy ładowania
    kondensatorów przy włączeniu do sieci.

    --
    Janusz