  • 1. Data: 2023-02-24 17:15:05
    Temat: Pochłaniacz wilgoci do garażu
    Od: PeJot <s...@n...pl>

    Czołem,

    ma to sens w *garażu wielostanowiskowym* ? Mam miejsce tuż koło wyjazdu,
    zaraz przy mokrej ścianie. Auto jeździ codziennie i nie wydać jakiegoś
    specjalnego wpływu wilgoci, ale prócz auta zimuje tam motocykl. Który
    model pochłaniacza ewentualnie ma sens ?

    --
    P. Jankisz
    Sygnaturka zastępcza

  • 2. Data: 2023-02-24 22:12:54
    Temat: Re: Pochłaniacz wilgoci do garażu
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 24 Feb 2023 17:15:05 +0100, PeJot napisał(a):

> [...]
    > specjalnego wpływu wilgoci, ale prócz auta zimuje tam motocykl. Który
    > model pochłaniacza ewentualnie ma sens ?

    Nie wiem, co masz na myśli pisząc o pochłaniaczu wilgoci.
    Ja do trudniejszych tematów zanabyłem osuszacz powietrza Honeywell TP
    Small. Podobnych jest dużo na rynku.

    Mój jest w stanie wyciągnąć z powietrza kilkanaście litrów wody na dobę.
    Najmniejszą wilgotność można ustawić na 30 procent lub przestawić w tryb
    ciągły. Ale już nawet przy 40 procentach pranie schnie błyskawicznie.
    W garażu nie używałem, ale jak kilka osób przychodziło z mokrymi buciorami
    i ciuchami, to po chwili wszystko suche.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 3. Data: 2023-02-24 23:18:13
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 24.02.2023 o 17:15, PeJot pisze:
> [...]
    > specjalnego wpływu wilgoci, ale prócz auta zimuje tam motocykl. Który
    > model pochłaniacza ewentualnie ma sens ?

    Na całym świecie, stosuje się obieg wymuszonego powietrza, czyli
    wentylację :)
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 4. Data: 2023-02-25 08:39:41
    Od: PeJot <s...@n...pl>

    W dniu 24.02.2023 o 22:12, Adam pisze:

    > Nie wiem, co masz na myśli pisząc o pochłaniaczu wilgoci.

    Chodzi mniej więcej o coś takiego ( link przykładowy )

    https://www.obi.pl/nawilzacze-powietrza-i-pochlaniac
    ze-wilgoci/humydry-humex-pochlaniacz-wilgoci-premium
    -1000-g/p/6137939

    Działa toto całkowicie bez prądu. Niby dedykowane do garaży ale nie wiem
    czy w hali na 25 samochodów, w jej rogu ma jakikolwiek sens.

    --
    P. Jankisz
    Sygnaturka zastępcza

  • 5. Data: 2023-02-25 10:37:46
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 25.02.2023 o 08:39, PeJot pisze:

    > Działa toto całkowicie bez prądu. Niby dedykowane do garaży ale nie wiem
    > czy w hali na 25 samochodów, w jej rogu ma jakikolwiek sens.

    Taka popierdółka nie ma żadnych szans w hali.
    Albo poprawa wentylacji albo 2-3 sztuki takiego czegoś:
    https://elinea.com.pl/pl/p/Przemyslowy-osuszacz-powi
    etrza-Warmtec-OP-50/2522

  • 6. Data: 2023-02-25 11:18:22
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 24.02.2023 17:15, PeJot wrote:
    > ma to sens w *garażu wielostanowiskowym* ? Mam miejsce tuż koło wyjazdu,
    > zaraz przy mokrej ścianie.

    Chcesz osuszać otwartą przestrzeń? Nie ma to sensu. Jak masz auto przy
    wyjeździe, to masz tam samoczynną wentylację. Ty znasz szczegóły, ale z
    opisu trochę wygląda na szukanie dziury w całym.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 7. Data: 2023-02-25 12:14:21
    Od: PeJot <s...@n...pl>

    > Chcesz osuszać otwartą przestrzeń? Nie ma to sensu. Jak masz auto przy
    > wyjeździe, to masz tam samoczynną wentylację.

    Na moim miejscu, przy wyjeździe jest jeszcze jako-tako, ale w głębi
    garażu rosną pieczarki na ścianach. Kratki wentylacyjne niby są, ale nie
    wiadomo czy drożne, chyba trzeba napisać @ do administratora garażu.
    Okna pozamykane bo włażą koty. Co ciekawe ta niefajna sytuacja z
    wilgocią w tym garażu pojawiła się dopiero tej zimy, wcześniej od ~ 20
    lat takich problemów nie było.

    Ty znasz szczegóły, ale z
    > opisu trochę wygląda na szukanie dziury w całym.

    No nie do końca, wydaje mi się że *zimujący motor* nie ma tam zbyt
    dobrych warunków.

    --
    P. Jankisz
    Sygnaturka zastępcza

  • 8. Data: 2023-02-25 13:02:14
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 25.02.2023 o 12:14, PeJot pisze:

> [...]
    > Okna pozamykane bo włażą koty. Co ciekawe ta niefajna sytuacja z
    > wilgocią w tym garażu pojawiła się dopiero tej zimy, wcześniej od ~ 20

    "Jeżeli problemem jest nieprawidłowa wentylacja garażu, wówczas
    konieczne jest albo zainwestowanie w system odprowadzający powietrze z
    garażu i dostarczający świeże powietrze z zewnątrz, albo regularne
    wietrzenie pomieszczenia. Należy pamiętać, że obowiązek wentylacji
    garażu jest ustalony Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury w sprawie
    warunków technicznych budynków. Można go dopełnić, instalując otwory
    wentylacyjne w garażach nieogrzewanych lub system wentylacji
    grawitacyjnej w garażach ogrzewanych.

    Jeśli garaż wyposażony jest w system wentylacji i nadal dochodzi do
    gromadzenia się w nim nadmiernej wilgoci, sprawdź, czy system wentylacji
    działa prawidłowo. Być może doszło do jego zatkania lub uszkodzenia
    elementów roboczych. Zimą wentylacja grawitacyjna może nie działać
    prawidłowo, przez co warto pomyśleć o ociepleniu garażu lub
    zainwestowaniu w nagrzewnicę."

    https://allegro.pl/artykul/jak-sie-pozbyc-wilgoci-z-
    garazu-mGgqemBzOtd

    Przeczytaj ten krótki artykuł bo jest tam zawarte to, co chcesz wiedzieć
    i zrobić :)

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 9. Data: 2023-02-25 15:14:59
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 25 Feb 2023 08:39:41 +0100, PeJot napisał(a):

> [...]
    >
    > Działa toto całkowicie bez prądu. Niby dedykowane do garaży ale nie wiem
    > czy w hali na 25 samochodów, w jej rogu ma jakikolwiek sens.

    Myślałem, że masz garaż wielostanowiskowy na jakieś 3 albo 4 samochody,
    tak, jak ludzie sobie teraz budują przy domach jedno- czy dwu-rodzinnych..
    W przypadku Twojego garażu osuszacz ma sens, gdybyś choćby częściowo
    odgrodził przynajmniej folią swoją część od reszty. Wtedy poradziłby sobie
    nawet taki mały, jak Ci podałem albo większy, który obok zaproponował
    nadir.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 10. Data: 2023-02-26 11:28:11
    Od: spider <s...@w...pl>

    On 25.02.2023 12:14, PeJot wrote:

    > garażu rosną pieczarki na ścianach. Kratki wentylacyjne niby są, ale nie
    > wiadomo czy drożne, chyba trzeba napisać @ do administratora garażu.

    Możesz sprawdzić zwykłą zapalniczką czy jest ciąg przy tych kratkach.
    Może faktycznie jeśli problem pojawił się dopiero tej zimy to coś z nią
    nie tak. Z drugiej strony ta zima jest wyjątkowo wilgotna.