  • 1. Data: 2023-02-25 20:33:03
    Temat: zjazd z ronda z wewnętrznego pasa (pierwszeństwo)
    Od: Krystek <k...@u...pl>

    Kto powinien komu ustąpić pierwszeństwa w sytuacji z poniższego linku?

    https://ibb.co/KFfg68k

    Czy B, który jechał po rondzie pasem wewnętrznym i chciał zjechać z
    ronda w prawo, powinien ustąpić pierwszeństwa A?

    Czy A, który dojechal do ronda, wjechał na zewnętrzny i chciał jechać
    prosto, powinien ustąpić pierwszeństwa B?

    I jeszcze jedno pytanie. Funkcjonuje sformułowanie "wjeżdzanie na
    rondo". Na przykład w zdaniach: Pojazdy wjeżdżające na rondo napotykają
    z reguły znak ,,Ustąp pierwszeństwa" albo "Kierowca, który wjeżdża na
    rondo nie musi sygnalizować skrętu w lewo."

    Kiedy to "wjeżdzanie" się kończy w przypadku A i kiedy można powiedzieć,
    że A już "się znajduje" na rondzie?

    Krystek

  • 2. Data: 2023-02-25 21:26:01
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 25.02.2023 o 20:33, Krystek pisze:
> [...]
    > Czy A, który dojechal do ronda, wjechał na zewnętrzny i chciał jechać
    > prosto, powinien ustąpić pierwszeństwa B?

    B ustępuje A.

> [...]
    > rondo nie musi sygnalizować skrętu w lewo."
    >
    > Kiedy to "wjeżdzanie" się kończy w przypadku A i kiedy można powiedzieć,

    Po przekroczeniu przez pojazd A linii P-13.

  • 3. Data: 2023-02-26 07:11:49
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

> [...]
    >
    > Czy A, który dojechal do ronda, wjechał na zewnętrzny i chciał jechać
    > prosto, powinien ustąpić pierwszeństwa B?

    B powinien zmienić pas przed zjazdem, a dopiero później, już z prawego
    pasa wykonać zjazd.
    Gdyby tak zrobił, prawdopodobnie w ogóle do takiej sytuacji by nie
    doszło, a jeśli nawet to (zakładając że wszystko odbywało się w
    normalnej prędkości ruchu), A nie mógłby wjechać na pas którym ktoś się
    porusza po rondzie.

  • 4. Data: 2023-02-26 16:07:09
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:63fa626f$0$19602$65785112@news.neostrada.pl>
    user Krystek pisze tak:

> [...]
    >
    > Czy B, który jechał po rondzie pasem wewnętrznym i chciał zjechać
    > z ronda w prawo, powinien ustąpić pierwszeństwa A?

    Nie. Samochód B jedzie po rondzie. Samochód A ma znak ustąp
    pierwszeństwa jadącym po rondzie. Nawet jak B przelatuje przez rondo na
    dwóch prawych kołach 200km/h i dachuje za rondem
    (tu opinia grupy pl.misc,samochody) to samochód A ma czekać i jemu
    ustąpić pierwszeństwa.

    Wszystkie powyższe przypadki mam przetrenowane.

    > Czy A, który dojechal do ronda, wjechał na zewnętrzny i chciał
    > jechać prosto, powinien ustąpić pierwszeństwa B?

    Samochód A nie może sobie "wjechać" bo nie ustępuje pierwszeństwa
    jadącym po rondzie. Samochód B może sobie halsować po pasach oczywiście
    z kierunkowskazem i uważająć na innych jadacych już po rondzie.

    Jest to czesty błąd samochodu A "że moge sobie wjechać z rozpędu na
    robdo bo po moim pasie nikt nie jedzie"

    --
    Piter

    #ZawszeGratem
    strefa wolna od LPG FSI TDI i klimy

  • 5. Data: 2023-02-26 17:37:39
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 26.02.2023 o 16:07, PiteR pisze:

    > to samochód A ma czekać i jemu ustąpić pierwszeństwa.

    Nie w punkcie przecięcia narysowanym na załączonym obrazku.

  • 6. Data: 2023-02-26 20:05:30
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:63fb8ad2$0$19620$65785112@news.neostrada.pl>
    user nadir pisze tak:

    > Nie w punkcie przecięcia narysowanym na załączonym obrazku.

    Nie ma żadnych punktów.

    Rondo to zwinięta dwupasmówka.
    Wjeżdzający na dwupasmówkę z ukośnej
    jest zawsze szkodowy.

  • 7. Data: 2023-02-26 20:50:48
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:XnsAFB7C235F5368dayrider@127.0.0.1>
    user PiteR pisze tak:

    > in <news:63fb8ad2$0$19620$65785112@news.neostrada.pl>

    > Nie ma żadnych punktów.
    >
    > Rondo to zwinięta dwupasmówka.
    > Wjeżdzający na dwupasmówkę z ukośnej
    > jest zawsze szkodowy.

    Dobra poszukałem w google. W ramki i nad łóżko.

    Lepiej zawsze zmieniać pas wcześniej, choć koło wystawić za linię, nie
    dając szans "wjeżdzającemu". Im większy promień ronda tym gorzej dla
    nas jadących po rondzie.

    https://ibb.co/Hd713XS

    --
    Piter

    #ZawszeGratem

  • 8. Data: 2023-02-26 21:51:05
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 25.02.2023 o 20:33, Krystek pisze:
    > Kto powinien komu ustąpić pierwszeństwa w sytuacji z poniższego linku?
    >
    > https://ibb.co/KFfg68k

    Jeśli sytuacja naprawdę wyglądała tak:
    https://ibb.co/sF75PFH
    to pierwszeństwo oczywiście ma zielony.
    Ale w przypadku, gdyby to wyglądało odrobinę inaczej:
    https://ibb.co/bvrX5HN
    to już zielony pierwszeństwa nie ma, nie wolno mu wjechać na rondo.

    --
    -
    Akarm

  • 9. Data: 2023-02-26 21:57:02
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 26.02.2023 o 20:05, PiteR pisze:

    > Nie ma żadnych punktów.

    Ależ są, na rondzie zawsze przynajmniej dwa, pierwszy punkt/miejsce
    wjazdu na rondo i drugi punkt/miejsce opuszczenia tegoż ronda. A
    pomiędzy tymi punktami dzieją się już różne cuda.

    > Rondo to zwinięta dwupasmówka.

    Możemy przyjąć takie uproszczenie.
    Samochód A na jednym wjeździe/skrzyżowaniu ustępuje pojazdom jadącym
    dwupasmówką, ale na kolejnym zjeździe/skrzyżowaniu pojazd B zajeżdża mu
    drogę, skręcając z lewego pasa w prawo. No tak to niestety wygląda.

    > Wjeżdzający na dwupasmówkę z ukośnej
    > jest zawsze szkodowy.

    A to nie zawsze, bo wjeżdżając na dwupasmówkę mając skrajny prawy pas
    wolny często samochody jadące lewym pasem w ogóle nie interesują
    wjeżdżającego.

  • 10. Data: 2023-02-27 10:12:42
    Od: io <i...@o...pl.invlid>

> [...]
    > rondo nie musi sygnalizować skrętu w lewo."
    >
    > Kiedy to "wjeżdzanie" się kończy w przypadku A i kiedy można powiedzieć,

    Sprawa jest raczej prosta.