  • 1. Data: 2010-01-18 14:44:59
    Temat: Podwójne uderzenie
    Od: "Darek." <n...@g...pl>

    Jest sytuacja.
    Znajomy dostaje strzała w tylek (renault laguna) od innego auta - zagapił
    się.
    Jest poszkodowanym. Policja, rzeczoznawca z ubezpieczalni, przyznają
    wyplate odszkodowania 3300zł - wypłacili.
    Szkoda nie duża, wgnieciony zderzak, klapa, delikatnie podłoga bagażnika.
    Z zewnątrz praktycznie tego nie widać - ot klapa weszla 2cm głebiej.
    Znajomy nie zdążył naprawić tego a tutaj już drugi wariat się zagapił
    i uderzył w to samo miejsce. Sytuacja identyczna.
    Czy można ponownie przyjąć wypłatę odszkodowania z ubezpieczalni?
    Tym razem ubezpieczalnia jest inna :)
    Czy to jest oszustwo juz?

    Pozdrawiam - Darek.

  • 2. Data: 2010-01-18 14:52:50
    Temat: Re: Podwójne uderzenie
    Od: "Lewis" <l...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Darek." <n...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > i uderzył w to samo miejsce. Sytuacja identyczna.
    > Czy można ponownie przyjąć wypłatę odszkodowania z ubezpieczalni?

    Jak szkoda nie została naprawiona i nie przyznasz się ze przed stłuczką było
    uszkodzenie to oszustwo. Ale jak sprawca nie widział ze coś było uszkodzone
    przywalił przyznał się, przyjechał rzeczoznawca i stwierdził szkode i
    wycenił jakby przed stłuczką był sprawny to ja bym nie protestował, nawet
    jak się ubezpieczalnia doszuka ze była szkoda zgłoszona kilka tyg wcześniej
    w innej firmie to możesz iść w zaparte ze zdążyłeś naprawić przed druga
    stłuczką.

    Lewis
    Audi A6 C4, 2,8 V6 ACK 142kW
    dB Race: 145,5 dB ;)

  • 3. Data: 2010-01-18 14:57:50
    Od: "Robert_J" <r...@w...pl>

    > Czy można ponownie przyjąć wypłatę odszkodowania z
    > ubezpieczalni?
    > Tym razem ubezpieczalnia jest inna :)
    > Czy to jest oszustwo juz?

    Wbrew pozorom trudno to jednoznacznie ocenić. Przynajmniej
    ja tak uważam. Jaka jest gwarancja, że gdyby tył był po
    naprawie to drugie uderzenie uszkodziłoby dokładnie to samo?
    MZ nie ma takiej gwarancji. Dlatego wielu kierowców z lekko
    "trafionym" tyłem jeździ dalej bez naprawy, czekając
    następnego ;-).
    A czy Ty weźmiesz drugie odszkodowanie czy nie, zależy od
    Ciebie. Może to i nie do końca uczciwe, ale ja bym brał. Dla
    poprawienia humoru możesz sobie wmówić, że TU też by Cię
    przycięło gdyby tylko mogło ;-). Z czego zresztą często
    skwapliwie korzysta...

  • 4. Data: 2010-01-18 15:03:13
    Od: "Radarro" <r...@g...pl>

    > Tym razem ubezpieczalnia jest inna :)
    > Czy to jest oszustwo juz?
    >
    > Pozdrawiam - Darek.

    Leee, myślelem,ze bedzie o starym filmie z J.C van Damme - double impact :)

    Kolega wyżej juz Ci temat konkretnie wyklarowal.
    Teraz decyzja pozostaje w kwestii moralnosci Twojego znajomka :)

    Wiadomo, burdel maja wszedzie, szczegolnie ze w tym okresie takich przypadkow
    sporo. Zależy jaki ubezpieczyciel, ale WYDAJE mi sie ze gdzies na ktoryms
    etapie ten temat moglby wyplynac na wierzch.
    Niby ubepieczycel musialby udowodnic, ze pierwsza szkoda nie zostala
    naprawiona przed powstaniem drugiej, ale cos mi sie zdaje ze to gosc
    poszkodowany musialby sie tlumaczyc, jak udalo mu sie tak szybko zlikwidowac
    pierwsza szkode (BTW - jaki byl czas od jednej do drugiej stluczki? )

  • 5. Data: 2010-01-18 15:14:40
    Od: "Robert_J" <r...@w...pl>

    > ...jak udalo mu sie tak szybko zlikwidowac
    > pierwsza szkode (BTW - jaki byl czas od jednej do drugiej
    > stluczki? )

    Dostał już odszkodowanie, więc pewnie czasu upłynęlo
    wystarczająco dużo, aby auto naprawić :-))

  • 6. Data: 2010-01-18 15:20:32
    Od: "Darek." <n...@g...pl>

    > pierwsza szkode (BTW - jaki byl czas od jednej do drugiej stluczki? )

    Prawie 3 tygodnie. Natomiast ciekawe co w przypadku gdyby to była
    akurat ta sama ubezpieczalnia. Przeciez przez tyle czasu to juz spokojnie
    mozna naprawić szkode.
    Mogą żądać rachunków do wglądu chyba...

    Pozdrawiam - Darek.

  • 7. Data: 2010-01-18 15:22:05
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@t...pl>

> [...]
    > i uderzył w to samo miejsce. Sytuacja identyczna.
    > Czy można ponownie przyj?ć wypłatę odszkodowania z ubezpieczalni?

    Ja bym się zwrócił do rzeczoznawcy, żeby wycenił szkodę po drugim zdarzeniu.
    Od drugiego ubezpieczyciela domagałybm sie tylko ew. różnicy, jeżeli ta
    wycena będzie wyższa. Jak to "zrobić" w praktyce, niestety nie wiem.

    --
    Yogi(n)

  • 8. Data: 2010-01-18 15:26:42
    Od: Jacek Kalinski <jacek_kal@go2._NOSPAMPLEASE_.pl>

    W artykule <hj1qck$koo$1@inews.gazeta.pl>, Robert_J napisał(a):

    > Dostał już odszkodowanie, więc pewnie czasu upłynęlo
    > wystarczająco dużo, aby auto naprawić :-))

    Skoro zdążył naprawić auto, to ma również faktury za naprawę i jest
    w stanie je przedłożyć na prośbę, nieprawdaż? :)

    Jacek

  • 9. Data: 2010-01-18 15:32:33
    Od: Jarek Pudelko <j...@b...ceti.pl>

    W dniu 2010-01-18 15:26, Jacek Kalinski pisze:

    > Skoro zdążył naprawić auto, to ma również faktury za naprawę i jest
    > w stanie je przedłożyć na prośbę, nieprawdaż? :)

    Niekoniecznie. Ja np. sam sobie kleilem, szpachlowalem i malowalem
    zderzak po uderzeniu z tylu i rachunkow bym nie mial ;P

    --
    jarek

  • 10. Data: 2010-01-18 15:33:46
    Od: Arek M <a...@g...pl>

> [...]

    > i uderzył w to samo miejsce. Sytuacja identyczna.

    > Czy można ponownie przyjąć wypłatę odszkodowania z ubezpieczalni?

    Ja bym chyba - rozważajac kwestie moralne tego przypadku - wziął pod
    uwage to, ze wszelkiej maści TU sa po to, aby "rżnąć" klienta ... ;)

    --
    PozdrawiAM!
    WRX/240KM