  • 1. Data: 2010-01-18 12:25:00
    Temat: Grand Vitara vs. Rav4
    Od: "Tim" <q...@q...pl>

    Co wybrac? Co ekonomiczniejsze, tansze w naprawach,
    lepsze do jazdy po miescie i wyboistej drodze, mniej awaryjne?
    Ma to byc diesel, rocznik conajmniej 2006. Jakies inne rady
    odnosnie tych dwoch aut?

    Pozdrawiam
    Tim

  • 2. Data: 2010-01-18 14:03:28
    Temat: Re: Grand Vitara vs. Rav4
    Od: "Zygmunt M. Zarzecki" <z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com>

    > Co wybrac? Co ekonomiczniejsze, tansze w naprawach,
    > lepsze do jazdy po miescie i wyboistej drodze, mniej awaryjne?
    > Ma to byc diesel, rocznik conajmniej 2006. Jakies inne rady
    > odnosnie tych dwoch aut?

    No bez jaj!
    Weźże chociaż doczytaj, jakie napędy mają oba auta.

    http://www.motofakty.pl/artykul/suzuki_grand_vitara_
    20.html
    http://www.off-road.pl/index.php?option=com_content&
    view=article&id=205:suzuki-grand-vitara-19-ddis-spen
    ienie-potrzeb&catid=59:samochody&Itemid=118
    http://wysokieobroty.moto.pl/auto/1,71362,3179703.ht
    ml

    BTW rav4 to się nadaje w terenie, tylko do tego by w leśną dróżkę wjechać.

    zyga
    --
    --force --nodeps --all

  • 3. Data: 2010-01-18 14:07:20
    Od: Wojtek <a...@p...pl>

    Tim pisze:
> [...]
    > lepsze do jazdy po miescie i wyboistej drodze, mniej awaryjne?
    > Ma to byc diesel, rocznik conajmniej 2006. Jakies inne rady

    Czytajac ta grupe mozna wyrobic sobie opinie, ze wiekszosc jej
    uczestnikow ma lub zamierza kupic samochod w cenie 5tys-25tys zl. Wiec
    dla nich te samochody, o ktorych piszesz sa nieosiagalne. Niewiele moga
    ci pomoc, no bo co Ci doradzi posiadacz Punto czy starego Forda :)

  • 4. Data: 2010-01-18 14:31:00
    Od: n...@o...pl

    Witam serdecznie.

    > Co ekonomiczniejsze,
    Rav-ka, bo ma dołączany napęd 4x4. W GV masz centralny dyfer i stały napęd na
    wszystkie koła.

    > tansze w naprawach,
    Sądzę, że GV, bo jak kiedyś jeździłem służbową Toyota, to włos mi się jeżył
    podczas wizyt w ASO. Szczególnie po doświadczeniach z Hondą. Aczkolwiek i o
    Suzuki różne opinie się słyszy. Tak naprawdę nie wiem.

    > lepsze do jazdy po miescie
    Rav. Także na szosie. Jedzie właściwie jak osobówka. GV charakteryzuje się
    doznaniami jak z terenówek. Bujanie, większe wstrząsy, niestabilny na prostej
    przy większych prędkościach, chociaż świetnie, neutralnie się prowadzi. To może
    się podobać przy podsterownej Rav-ce.

    > i wyboistej drodze,
    GV, chociaz komfort lepszy w Rav-ce, więc zależy o co dokładnie pytasz?

    > mniej awaryjne?
    Nie wiem. Myślę, że Rav, ale to tylko po doświadczeniach z innymi Toyotami.
    Rav-ką jeździłem za mało.

    > Ma to byc diesel, rocznik conajmniej 2006. Jakies inne rady
    Diesle GV są delikatnie mówiąc mulaste i głośne jak mało które. W porównaniu do
    D4D Toyoty, nie bronią się w ogóle.

    > odnosnie tych dwoch aut?
    Rav-ka na miasto i trasę (brak centralnego dyfra, brak ramy itd).
    GV w teren.

    Pozdrawiam.

    Sebastian
    http://www.speedyelise.fora.pl/

  • 5. Data: 2010-01-18 14:33:56
    Od: "cztery" <r...@d...trzy>

    > ci pomoc, no bo co Ci doradzi posiadacz Punto czy starego Forda :)

    Napisze elaborat nt. gownianosci napedu na 4-kola i kupowaniu dla lansu ww.
    samochodow.

  • 6. Data: 2010-01-18 14:44:54
    Od: "Lewis" <l...@p...onet.pl>

    Użytkownik "cztery" <r...@d...trzy> napisał w wiadomości
    > Napisze elaborat nt. gownianosci napedu na 4-kola i kupowaniu dla lansu
    > ww. samochodow.

    To czym ty jeździsz/jeździłeś ze 4x4 to gównianość :P
    Wsiądź do auta z przwdziwym 4x4 a nie jakąś wydumką ze sprzęgłem
    hydrokinetycznym i wtedy powiedz coś na ten temat.

    Lewis
    Audi A6 C4, 2,8 V6 ACK 142kW
    dB Race: 145,5 dB ;)

  • 7. Data: 2010-01-18 15:28:41
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@t...pl>

    Użytkownik "Tim" <q...@q...pl> napisał w wiadomości
    > Co wybrac? Co ekonomiczniejsze, tansze w naprawach,
    > lepsze do jazdy po miescie i wyboistej drodze, mniej awaryjne?
    > Ma to byc diesel, rocznik conajmniej 2006. Jakies inne rady
    > odnosnie tych dwoch aut?

    Ekonomiczniejsze i tańsze w naprawach będzie suzuki. Nad dieslem w tym
    wypadku zastanowiłbym się, bo miałem do czynienia tylko z wersją benzynową,
    a o dieslach słyszałem złe opinie - ale może to tylko "urban legend". Toyota
    fajnie jeździ po szosie, ale w terenie suzuki wypada chyba lepiej. GV ma mój
    dobry kolega z pracy, jest bardzo zadowolony, RAVką zaś jeździł mój były
    szef i wiecznie na coś narzekał - tylko że on bez przerwy na coś lub na
    kogoś narzekał, taki typ - być może zupełnie bezpodstawnie. Jeździłem RAVką
    kilkukrotnie, zawsze jako pasażer, auto to znam bardzo słabo, vitarą zaś
    kilkukrotnie także jako kierowca (ale o wiele starszą), wrażenia bardzo
    pozytywne. Nie mam pojęcia o wersjach dieslowskich. Wiele nie pomogłem, ale
    poszperaj na forach, tam z reguły można dowiedzieć się o wiele więcej niż w
    usenecie.

    --
    Yogi(n)

  • 8. Data: 2010-01-18 15:46:19
    Od: Pan Piskorz <p...@b...pl>

    > To czym ty jeździsz/jeździłeś ze 4x4 to gównianość :P
    Nie on sądzi tylko taki jeden tu znany ;-)

    > Wsiądź do auta z przwdziwym 4x4 a nie jakąś wydumką ze sprzęgłem
    > hydrokinetycznym i wtedy powiedz coś na ten temat.

    Można i wsiąść, tylko po co.
    90% taki prawdziwy grzmot z napędem 4x4 nie jest potrzebny,
    fajnie jechać pewniej po śniegu i tyle.
    P.

  • 9. Data: 2010-01-18 17:00:51
    Od: "Tim" <q...@q...pl>

    Użytkownik "Zygmunt M. Zarzecki"
    <z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.n
    a.com> napisał w
    wiadomości news:hj1kkp$d8o$1@news.interia.pl...

    nie mowilem ze chce auto w teren

  • 10. Data: 2010-01-18 17:41:13
    Od: "cztery" <r...@d...trzy>

    > To czym ty jeździsz/jeździłeś ze 4x4 to gównianość :P
    > Wsiądź do auta z przwdziwym 4x4 a nie jakąś wydumką ze sprzęgłem
    > hydrokinetycznym i wtedy powiedz coś na ten temat.

    Problem polega na tym :-) ze prywatnie jezdze przednionapedowcem, w pracy
    czasami prawdziwym 4x4 (audi q5).
    I gdzie Twoje teorie nt. szufladkowania ludzi ?