  • 1. Data: 2010-01-18 13:06:41
    Temat: volvo_geartronic
    Od: "Piotr" <t...@w...pl>

    Witam,

    mam do obejrzenia w okolicy Poznania używane volvo. Czy możecie polecic
    jakiś warsztat, w którym auto mi sprawdzą przed zakupem? Wiem, że jest tam
    diler Karlik, podobno samochód był tam serwisowany, ale strzeżonego...
    Chodzi mi zwłaszcza o skrzynię, bo volvo (V 70) ma Geartronic i najechane
    170 000 km - wedlug opinii netowych "powinna się ona już kończyć"? Jak
    sprawdzić stan skrzyni? Czy zmiany oleju w niej powinny być wpisane do
    ksiązki/ewidencji dilera? Zasadniczo strach więc jest, tym bardziej że parę
    zet do wydania....

    Czy po podaniu VIN w salonie podadzą mi przez telefon informacje na temat
    auta, nie będą żądać osobistej obecności właściciela?

    Pozdrawia
    Piotr

  • 2. Data: 2010-01-18 13:38:34
    Temat: Re: volvo_geartronic
    Od: Jacek <m...@s...pl>

    Moim zdaniem jak nie masz solidnego potwierdzenia wymiany oleju w
    skrzynki w ciagu 30 000 ostatnich km to musisz liczyc się z naprawa
    skrzyni wczesniej lub ponizej (ale nie pozniej niz 100 000).

  • 3. Data: 2010-01-18 18:32:03
    Od: "Tadeusz" <...@a...pl>

    Użytkownik "Jacek" <> napisał w wiadomości ...
    > Moim zdaniem jak nie masz solidnego potwierdzenia wymiany oleju w skrzynki
    > w ciagu 30 000 ostatnich km to musisz liczyc się z naprawa skrzyni
    > wczesniej lub ponizej (ale nie pozniej niz 100 000).

    mógłbyś rozwinąć te swoje genialne myśli,
    bo podobnych bzdur to już daaaaaawno nie słyszałem...

  • 4. Data: 2010-01-19 07:42:32
    Od: Jacek <m...@s...pl>

    Tadeusz pisze:

    > mógłbyś rozwinąć te swoje genialne myśli,
    > bo podobnych bzdur to już daaaaaawno nie słyszałem...

    jest szansa, ze jak wymienisz po 100 000 olej to opilki zablokuja CI
    sprzegielka... i po wymianie oleju nie wyjedziesz nawet z kanalu,
    chociaz na starym oleju wjechales
    jak nie wymienisz to chociaz te 100 000 pojezdzisz
    jak wymieniasz olej na czas (co 30-50 000 km) to opilki nie powinny
    zablokowac
    poza tym bardzo polecam wczytanie sie w google.pl w tej sprawie

  • 5. Data: 2010-01-19 08:15:41
    Od: Arek M <a...@g...pl>

> [...]
    > jak nie wymienisz to chociaz te 100 000 pojezdzisz
    > jak wymieniasz olej na czas (co 30-50 000 km) to opilki nie powinny

    Patrz Pan .....
    A jedno z moich poprzednich auto mialo te skrzynie (s60 T5), przez 170
    000 nie miało wymienionego oleju i nadal pracowała idealnie. Kolejny
    wlascicel dokrecił swoje - skrzynia nadal pracuje na starym oleju i
    nadal zadnych problemów. Wątpie, zeby moj egzemplarz był 'wyjątkowy'.

    Nie zmiena to jednak faktu, ze olej co te 30-50 kkm powinno sie wymienić
    :) Jednak jesli nikt tego nie robił regularnie to lepiej nie ruszac - i
    nie oznacza to ze skrzynia na bank zdechnie.

    --
    PozdrawiAM!
    WRX/240KM

  • 6. Data: 2010-01-19 08:49:53
    Od: "Jarek" <j...@e...pl>

    Użytkownik "Arek M" <a...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > :) Jednak jesli nikt tego nie robił regularnie to lepiej nie ruszac - i
    > nie oznacza to ze skrzynia na bank zdechnie.

    Dokladnie to samo napisal Jacek.

  • 7. Data: 2010-01-19 10:25:18
    Od: "Tadeusz" <...@s...onet.pl>

    > jest szansa, ze jak wymienisz po 100 000 olej to opilki zablokuja CI
    > sprzegielka... i po wymianie oleju nie wyjedziesz nawet z kanalu, chociaz
    > na starym oleju wjechales

    tiaaa... a czarne koty przynoszą pecha,
    szczególnie w piątek 13-tego i przy zaćmieniu słońca...

    dobrze że mój geartronic o tym nie wie :)

    Przy okazji: jak wymieniasz olej to należy odżałować parę zł
    i wymienić też filtr w skrzyni...

    Poza tym widziałeś kiedyś skrzynię automatyczną od środka?
    Skąd tych opiłków miało by się tam nabrać tyle żeby coś zablokować?
    Jak ktoś jeździ jak debil, pałuje na zimnym, ciśnie gaz i hamulec,
    przerzuca wajchą R-N-D zanim auto stanie i zmieli coś w skrzyni
    to nawet wymiana co 1 kkm mu nie pomoże...

    Wystarczy normalnie jeździć i wymieniać co ile instrukcja każe

  • 8. Data: 2010-01-19 10:28:42
    Od: "Tadeusz" <...@s...onet.pl>

    Użytkownik "Piotr" <> napisał w wiadomości ...

    > mam do obejrzenia w okolicy Poznania używane volvo.

    > Chodzi mi zwłaszcza o skrzynię, bo volvo (V 70) ma Geartronic i najechane
    > 170 000 km - wedlug opinii netowych "powinna się ona już kończyć"?

    które V70???
    jaki rocznik, silnik i napęd (FWD czy AWD) ?

    PS: nie wierz we wszystko w internecie :)
    najcześciej te wszystkie "prawdy objawione" wypisują
    tacy co to kuzyn wujka siostry stryjka miał a oni wiedzą najlepiej...

    --
    pozdrawiam
    Tadeusz

  • 9. Data: 2010-01-19 10:33:50
    Od: "Tadeusz" <...@s...onet.pl>

    Użytkownik "Piotr" <> napisał w wiadomości ...

    > Czy po podaniu VIN w salonie podadzą mi przez telefon informacje na temat
    > auta, nie będą żądać osobistej obecności właściciela?

    telefonicznie raczej nie będą chcieć i wcale się im nie dziwię :)

    tym niemniej Volvo ma jedną z najlepszych baz danych na temat swoich
    samochodów: obejmuje dane z całego świata i jeżeli gdziekolwiek w ASO
    było coś robione znajdziesz o tym zapis...

    --
    pozdrawiam
    Tadeusz

  • 10. Data: 2010-01-19 10:43:26
    Od: Arek M <a...@g...pl>

    > Dokladnie to samo napisal Jacek.

    "jak nie wymienisz to chociaz te 100 000 pojezdzisz"

    Ja to zrozumiałem tak, ze jesli nie wymieniam oleju to skrzynia wytrzyma
    100 000 km :)

    --
    PozdrawiAM!
    WRX/240KM