  • 1. Data: 2009-02-20 14:51:16
    Temat: Podział na partycje a partycja przywracania
    Od: "Mariusz" <m...@p...onet.pl>

    Witam,

    Kupiłem komputer stacjonarny HP. Oryginalnie były tam dwa dyski fizycznie i
    w systemie też były dyski c i d odpowiadające mniej więcej dyskom fizycznym.
    Napisałem mniej więcej bo z dysku c było uszczknięte kilkanaście GB na
    partycję przywracania.

    Ponieważ są to duże dyski chciałbym podzielić partycję c na dwie części i
    utworzyć dodatkową partycję. W związku z tym mam kilka pytań:

    -Czy podczas ewentualnego przywracania muszę wrócić do pierwotnych rozmiarów
    partycji i skasować tą którą utworzyłem?

    Nie ukrywam, że między innymi po to chcę dzielić dysk c na dwa, żeby na tej
    nowo utworzonej zachować dane w razie ewentualnego format c:
    więc:

    -Czy system przywrócony z partycji przywracania nie zniszczy mi tej nowo
    utworzonej partycji?
    -Jak w ten sposób przywrócony system zareaguje na nową partycję, czy ją w
    ogóle zobaczy?
    -Czy zobaczy nowe litery dysków jeśli je pozmieniam?

    Gdybym nic nie zmieniał i zostawił oryginalny układ partycji to:

    -Czy podczas przywracania systemu stracę dane na dysku d (bo zakładam, że na
    c to stracę)?

    Pozdrawiam
    Mariusz

  • 2. Data: 2009-02-20 18:01:03
    Temat: Re: Podział na partycje a partycja przywracania
    Od: "Kot Prezydenta" <c...@g...pl>

    Użytkownik "Mariusz" <m...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:gnmg4s$qi4$1@atlantis.news.neostrada.pl...
> [...]
    >
    > Gdybym nic nie zmieniał i zostawił oryginalny układ partycji to:
    >
    > -Czy podczas przywracania systemu stracę dane na dysku d (bo zakładam, że

    A co na to mówi instrukcja obsługi ?

  • 3. Data: 2009-02-20 23:30:35
    Od: "MariuszM" <m...@T...onet.pl>

    > A co na to mówi instrukcja obsługi ?

    A nic na ten temat nie mówi.
    Podejrzewam, że Ci co ją pisali nie przewidzieli, że ktoś będzie dzielił
    systemową partycję.
    Wolę zapytać, bo trochę boję się eksperymentować.

    pozdrawiam
    Mariusz

  • 4. Data: 2009-02-21 07:03:13
    Od: "ChrissP." <k...@-...onet.pl>

    Dnia Sat, 21 Feb 2009 00:30:35 +0100, MariuszM napisał(a):

> [...]
    > systemową partycję.
    > Wolę zapytać, bo trochę boję się eksperymentować.

    Nie wiem jak jest z komputerami stacjonarnymi, ale jeśli chodzi o laptopy,
    to program przywracania w hp otaz compaq'ach zaklada partycje na nowo...
    Cale przywracanie moze trwac nawet 5 godzin!

    Krzysztof P.
    Member of Polish BOINC Society
    Member of Boinc@Poland Team

  • 5. Data: 2009-02-21 09:05:54
    Od: "Jurek W" <W...@k...chip.pl_i_to_tez>

    Użytkownik "ChrissP." <k...@-...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]

    HP jest trudny do ugryzienia jeśli idzie o przepartycjonowanie dysku. Po
    prostu trzeba w HP siedzieć. Robiłem niedawno podział koledze. Poddał się
    pod Paragonem. Systemowy program do partycjonowania daje ograniczone
    możliwości.
    Co do przywracania, jeszcze tego nie robiłem na HP.
    Bez problemów wychodzi to na Acer Aspire - to co masz na innych partycjach
    niż systemowa zostaje. Program Acera, uszanuje Twój podział partycji.

    Jurek W

  • 6. Data: 2009-02-21 10:07:29
    Od: "MariuszM" <Mariusz[WYTNIJ]Michalski[TO]@poczta.onet.pl>

> [...]
    > to program przywracania w hp otaz compaq'ach zaklada partycje na
    > nowo...
    > Cale przywracanie moze trwac nawet 5 godzin!

    Dzięki, o takie info mi chodziło.
    Zostanę więc przy fabrycznych ustawieniach.
    Tylko, jeśli fabrycznie mam dwa dyski c i d (nie licząc partycji
    przywracania), to co po takim przywróceniu systemu i rozumiem ponownym
    założeniu partycji dzieje się z dyskiem d i z danymi, które tam są?

    pozdrawiam
    Mariusz

    p.s.
    A tak z ciekawości jak fabrycznie jest 60 dniowy norton, to po
    przywróceniu dalej będzie te 60 dni?

  • 7. Data: 2009-02-21 10:10:03
    Od: "MariuszM" <Mariusz[WYTNIJ]Michalski[TO]@poczta.onet.pl>

> [...]
    > Bez problemów wychodzi to na Acer Aspire - to co masz na innych
    > partycjach niż systemowa zostaje. Program Acera, uszanuje Twój podział

    Tak przy okazji, mam jeszcze laptopa assusa i tam bezmyślnie podzieliłem
    dysk c na dwie części, mam rozumieć, że w razie czego też mi założy na
    nowo partycje i wszystkie dane na tej wydzielonej z c pójdą w las?

    pozdrawiam
    Mariusz

  • 8. Data: 2009-02-21 10:16:29
    Od: "MariuszM" <Mariusz[WYTNIJ]Michalski[TO]@poczta.onet.pl>

    Jeszcze jedno pytanko:
    Nie wiecie czy w HP system jest fabrycznie aktywowany, czy po takim
    przywróceniu będę musiał aktywować jeszcze raz?

    pzdr.
    Mariusz

  • 9. Data: 2009-02-21 10:50:29
    Od: "Tatko" <a...@i...pl>

    MariuszM wrote:
> [...]
    > Nie wiecie czy w HP system jest fabrycznie aktywowany, czy po takim
    > przywróceniu będę musiał aktywować jeszcze raz?

    NIE.

  • 10. Data: 2009-02-21 11:01:05
    Od: "MariuszM" <Mariusz[WYTNIJ]Michalski[TO]@poczta.onet.pl>

    > NIE.

    Co nie? Jest aktywowany i nie będę musiał aktywować, czy odwrotnie?

    pzdr.
    Mariusz