  • 1. Data: 2009-02-20 12:45:32
    Temat: jaki zasilacz i dysk do cichego serwerka na celeronie 300A ?
    Od: dobrov <d...@i...pl>

    Witam
    Zamierzam postawić cichy serwerek o niedużej wydajności na
    celeronie 300A w płycie asus P2B. Być może nawet obniżę częstotliwość
    procesora o ile się da.

    Poszukuję do tego zestawu niedrogiego a bardzo cichego zasilacza
    oraz dysku twardego.

    Dysk nie może być flashowy ze względu finansowego.
    Musi być być na UDMA - są jeszcze takowe w ogóle ???
    No i powinien być maks cichy.
    Szybkość i pojemność ma małe znaczenie.

    Co do zasilacza: czy w ogóle nowy zasilacz ATX zagra mi ze
    starą płytą asus p2b?
    Czy są jakieś zasilacze, które mając bardzo cichy wiatrak
    potrafią go dodatkowo wyłączyć jeżeli w środku nie ma upału?
    Komputer będzie miał małe zapotrzebowanie na moc, być może
    całkowicie pasywne chłodzenie za wyj. procesora by wystarczyło?

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2009-02-20 13:42:39
    Od: legus <l...@p...pl>

    <chach>
    Nie wiem, jak bardzo ma być obciążany dysk, ale jak, moj serwer, to
    tylko poczta i jakies małe usługi dla kilku użytkowników, postawiłem
    sobie na kartach CF. Kupiłem kartę IDE2CF, karte 4G, znaczy 2, jedna
    służy za backup. Od roku wszystko działa, nie mam problemów z błędami.
    Karty nie są superszybkie. Ale dla mnie OK. Jak potrzebuję coś wicęj
    użyczyć, podłączać dysk na USB.
    Z zasilacz mam od kompa mATX. 300 W.
    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2009-02-20 21:47:31
    Od: Smok Eustachy <S...@E...pl>

    Dnia Fri, 20 Feb 2009 13:45:32 +0100, dobrov napisał(a):
    /.../
    > Poszukuję do tego zestawu niedrogiego a bardzo cichego zasilacza oraz
    > dysku twardego.

    To może być potrzebny zasilacz AT, a nie ATX. Czy trzeba kręcić
    sprawdzisz doświadczalnie.

  • 4. Data: 2009-02-20 22:47:41
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "Smok Eustachy" napisał:

    > To może być potrzebny zasilacz AT, a nie ATX.

    A to quo modo? Przecież napisane jest, że P2B, a nie P2B-B.

    JoteR

  • 5. Data: 2009-02-20 23:20:42
    Od: Konrad Kosmowski <k...@k...net>

    ** dobrov <d...@i...pl> wrote:

> [...]

    > twardego.

    > Dysk nie może być flashowy ze względu finansowego.

    Flash nie jest wcale taki drogi. 8GB znajdziesz za około 60zł (tyle samo IMHO
    zapłacisz za taki dysk jak chcesz bo takie są w cenie złota), do tego
    przejściówka CF/IDE (ok. 40zł) i masz bezgłośny dysk.

> [...]

    > dodatkowo wyłączyć jeżeli w środku nie ma upału? Komputer będzie miał małe
    > zapotrzebowanie na moc, być może całkowicie pasywne chłodzenie za wyj.

    Na komputerowych szrotach możesz kupić za grosze stare komputerki Compaq (może
    inne też, ale ja takiego miałem i tego mogę polecić) w obudowie slim z
    procesorem P2 350MHz. Procesor jest chłodzony pasywnie, wiatrak na zasilaczu (o
    ile nie jest uszkodzony) uruchamia się tylko w momencie rozruchu aby się
    przedmuchać i potem działa praktycznie bezgłośnie.

    Sam miałem coś takiego na serwerek w domu i szczerze mówiąc jest to sprzęt nie
    do zajechania, pod ziemią można zakopać, a będzie działał. :)

    --
    + ' .-. .
    , * ) )

  • 6. Data: 2009-02-21 00:12:23
    Od: Smok Eustachy <S...@E...pl>

    Dnia Fri, 20 Feb 2009 23:47:41 +0100, JoteR napisał(a):

    > A to quo modo? Przecież napisane jest, że P2B, a nie P2B-B.

    A bo Celki 300A to głownie na AT były.

  • 7. Data: 2009-02-21 00:35:08
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "Smok Eustachy" napisał:

    > A bo Celki 300A to głownie na AT były.

    Nie brnij już dalej...

    JoteR

  • 8. Data: 2009-02-21 22:42:09
    Od: dobrov <d...@i...pl>

    Smok Eustachy pisze:
    > Dnia Fri, 20 Feb 2009 13:45:32 +0100, dobrov napisał(a):
    > /.../
    >>
    > To może być potrzebny zasilacz AT, a nie ATX. Czy trzeba kręcić
    > sprawdzisz doświadczalnie.

    Nie nie, to na pewno ATX.
    Znalazłem jeden zasilacz z chłodzeniem pasywnym ale wołają za niego prawie 6 stówek.
    No bez przesady. Więcej jak 250 za zasilacz do tego hebla nie dam.

  • 9. Data: 2009-02-22 11:38:21
    Od: "Irokez" <h...@o...pl>

    Użytkownik "dobrov" <d...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Nie nie, to na pewno ATX.
    > Znalazłem jeden zasilacz z chłodzeniem pasywnym ale wołają za niego prawie
    > 6 stówek.
    > No bez przesady. Więcej jak 250 za zasilacz do tego hebla nie dam.

    Ja wsadziłem do ModeCom watrak ArcticCooling TC i jest ciicho

    --
    Irokez

  • 10. Data: 2009-02-22 15:36:35
    Od: dobrov <d...@i...pl>

    Konrad Kosmowski pisze:

    > Flash nie jest wcale taki drogi. 8GB znajdziesz za około 60zł (tyle samo IMHO
    > zapłacisz za taki dysk jak chcesz bo takie są w cenie złota), do tego
    > przejściówka CF/IDE (ok. 40zł) i masz bezgłośny dysk.

    Ha - o tym nie pomyślałem. 8GB wystarczy mi z okładem.
    A jak jest z trwałością takiej karty? Wiadomo, że flash ma ograniczoną liczbę
    zapisów.
    Nie potrafię niestety ocenić jak bardzo taki system potrafi katować wybrane sektory.

    Pisząc "flash" miałem na myśli gotowe, pojemne dyski, SATA lub ATA. Spodziewam się,
    że
    tam jest chyba jakaś logika zapobiegająca nadmiernemu katowaniu sektorów (jakieś
    statystyki może i przemapowania ?). Do tego duża pojemność i wychodzi wysoka cena.

> [...]
    > ile nie jest uszkodzony) uruchamia się tylko w momencie rozruchu aby się
    > przedmuchać i potem działa praktycznie bezgłośnie.

    Nie planowałem wymieniać obudowy ani tych części co mam. Celeron 300A niepodkręcony
    grzeje się mało. Może nawet mu obniżę zegar na 266 czy 233 i spowolnię
    wiatrak (nie pamiętam czy on sam steruje obrotami).
    Mógłbym ew zmienić obudowę gdyby trafiła się jakaś BARDZO mała - żeby mi miejsca nie
    zajmował. Nie będzie w nim na stałe cdroma, stacji dyskietek a dysk może będzie na CF
    :)
    Niestety karta grafiki być musi bo zintegrowana nie jest.
    Czy można gdzieś dostać jakieś takie pomniejszone obudowy z cichym zasilaczem lub
    bez zasilacza ale z miejscem na typowy ATX?