  • 1. Data: 2021-12-01 23:49:39
    Temat: Pokojowe komputery kwantowe
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    https://www.chip.pl/2021/11/komputer-kwantowy-temper
    atura-pokojowa/

    Ciekawe, kiedy będą w smartfonach... ;)
    I kiedy dzieci będą odsądzały od czci i wiary tak zwanej
    tych, którzy będą bredzili ;) o dwustanowych komputerach
    bitowych czy mechanicznych dyskach gromadzących dane...

    https://dzienniknaukowy.pl/nowe-technologie/aparat-w
    ielkosci-ziarenka-soli-ktory-moze-generowac-wyrazne-
    pelnokolorowe-obrazy

    Gdyby umieścić tysiące takich aparatów na dowolnej powierzchni,
    to cała ta powierzchnia zamieni się w aparat fotograficzny.
    - Możemy zamienić poszczególne powierzchnie w kamery
    o ultrawysokiej rozdzielczości, dzięki czemu nie będą
    już potrzebne trzy kamery z tyłu telefonu, ale cały tył
    telefonu stanie się jednym, dużym aparatem - powiedział
    Felix Heide z Princeton University.

    może generować wyraźne, pełnokolorowe obrazy nie różniące
    się specjalnie jakością od tych wykonanych konwencjonalnym
    aparatem z obiektywem 500 tys. razy większym.

    Czeka nas moralny przełom? Jakim sposobem kraść, oszukiwać,
    mącić, bredzić, gdy wokoło każdego z nas będą dosłownie
    miliony kamer a obsługa informacji wykryje wszelkie kłamstwa?!...

    Satelitarna TV otworzyła ludziom oczy...
    Następnie internet otworzył ludziom usta...

    Potrzebny jeszcze szybki transfer danych? Jest...

    https://www.chip.pl/2021/12/snapdragon-8-gen-1-lista
    -smartfonow/

    10 Gb/s w 5G

    Komunikowałem się z komputerem via RS232 z zawrotną ;) szybkością 300b/s.
    Kolejne terminale dawały już 9600b/s -- to była szokująca szybkość...

    -=-

    Na moich oczętach ;) iści się świat obiecywany nam, gdy byliśmy
    nastoletnimi (~12) dziećmi... Do dziś nie mam pewności, czy elektron
    interferuje sam ze sobą -- wtedy (ponad 40 lat temu) podawano nam
    to jako koronny ;) dowód superpozycji, czyli podążania elektronu
    wieloma drogami naraz... Mówiono -- nie przetniesz cząstki
    elektronu, ale falę promieniowania beta rozdzielisz...
    Gdy próbowaliśmy protestować -- zapytano nas, czy wyobrażamy
    sobie światło pojedynczego fotonu jako falę elektromagnetyczną...
    Po tym pytaniu protesty zgasły... Nikt nie wątpił w ,,wielotorowość''
    podążania takiej fali... Nikt też nie kwestionował istnienia
    promieniowania beta, czyli elektronów...

    Ale przez te wszystkie lata nikt nie odpowiedział mi
    na pytanie: ,,jakie fotony są za promieniowaniem gama?''.
    Odpowiadano pokrętnie, że: gama, roentgenowskie, x itp.
    to takie same fotony, lecz uzyskane różnymi metodami...
    Jakie są od nich energetyczniejsze? -- milczano... Dopiero
    niedawno dotarło do mnie, że takie fotony łatwo rozpadną się
    właśnie na elektrony -- ujemne i dodatnie, czyli pozytrony...

    W tę pozytywną ;) część świata nie wierzyłem do czasy, gdy
    (całkiem niedawno) moją matkę zbadano PETem... Rzecz jasna
    jajcarska ;) część jest w niej odbierana/postrzegana negatywnie... ;)
    [jak to w życiu bywa -- wszędzie są i plusy, i minusy...
    każdy księgowy wie, że bilans musi wyjść na zero...]

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 2. Data: 2021-12-02 19:31:35
    Temat: Re: Pokojowe komputery kwantowe
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 01/12/2021 23:49, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:
    > Satelitarna TV otworzyła ludziom oczy...

    ... na turekich sprzedawców dywanów.

    > Następnie internet otworzył ludziom usta...

    ... aby spuścić ciśnienie z szamba pod czaszką.

  • 3. Data: 2021-12-06 16:09:50
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" so8u67$1kno$...@g...aioe.org

> [...]

    > Ciekawe, kiedy będą w smartfonach... ;)

    > https://dzienniknaukowy.pl/nowe-technologie/aparat-w
    ielkosci-ziarenka-soli-ktory-moze-generowac-wyrazne-

    Słoneczna energia...
    https://www.chip.pl/2021/12/fuzja-termojadrowa-nowy-
    rekord-lasery/
    [nie ma to jak solary...]

    Wprawdzie od dawna fuzja daje zysk, ale carbomby itp. dają tej energii jakby za
    dużo... ;)
    [ciekawe, co wpierw nastąpi -- nuklearny atak Putina na NATO, czy długotrwałe/ciągłe
    funkcjonowanie syntetyzującej elektrowni termo_jąderkowej... dobrze, że nie mieszkam
    zbyt blisko morza -- FR odgraża się możliwością zdetonowania miniatury carskiej ;)
    bomby niedaleko morskiego brzegu, głęboko pod powierzchnią wody -- celem wywołania
    tsu_nami... albo... tsu_nimi... -- dokładnie nie wiem... czysto, bez radioktywnego
    opadu... bez grzyba?...]

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 4. Data: 2021-12-08 13:49:43
    Od: Piotr Karocki <p...@i...org>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> wrote:
    > Wprawdzie od dawna fuzja daje zysk, ale carbomby itp. daja tej energii
    Problem tez jest w tym, ze "darmowa" energia oznacza ze sie jej nie
    oszczedza, a kazda kWh wyprodukowanej energii konczy jako cieplo (tako
    rzecze termodynamika). Im wiecej energii zuzywamy, tym bardziej podgrzewamy
    planete, niezaleznie od tego ile podgrzewa planete produkcja tejze energii.

  • 5. Data: 2022-01-17 22:06:04
    Od: Piotr Karocki <p...@i...org>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> wrote:
    > OZE nie podgrzewaja dodatkowo! Czego Słoneczko nie nagrzeje wprost, to
    > trafić może do zielonych roslin,
    Ale fotowoltaika to z zalozenia ciemne panele, obnizajace albedo. A wiec
    wiecej energii zostaje na Ziemi, a mniej wraca w przestrzen.

  • 6. Data: 2022-01-30 01:32:01
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Piotr Karocki" X...@1...110.121.168

    > Ale fotowoltaika to z zalozenia ciemne panele, obnizajace albedo.
    > A wiec wiecej energii zostaje na Ziemi, a mniej wraca w przestrzen.

    Księżyc świeci? -- owszem, ale raczej słabo...

    --