  • 1. Data: 2021-11-27 21:22:34
    Temat: Problemy z internetem mobilnym w mieszkaniu
    Od: robot <r...@o...pl>

    Cześć.
    U mnie w mieszkaniu szybkość internetu (transferu danych) jest
    kilkanaście razy mniejsza, niż gdy wyjdę na podwórko, to znaczy na osiedle.
    Jest to mieszkanie w klasycznym bloku z wielkiej płyty.
    Blok ma 10 pieter, ja jestem na czwartym.
    Szybkość transferu w mieszkaniu jest tragiczna, ten internet ledwo działa.

    Speed test podaje około 1 Mbit download 0,16 Mbit upload.
    Ale to się waha często upload jest większy niż download.
    Dzisiaj, jak to pisze, upload jest akurat cały czas w granicach 0,02 -
    0,04. Tragedia.

    Siła sygnału według telefonu ~ -110 dB.
    Tak samo jest w sieci Plus i Orange i na różnych telefonach.
    Na zewnątrz na mikro-balkonie to samo.

    Jak wyleze z bloku to jest normalnie raczej - 20 Mbit Download mniej więcej.

    Czy to jest normalne, to tak ma być?

    Do operatora dzwoniłem, operator sprawdził i stwierdził że wszystko ok.

  • 2. Data: 2021-11-27 21:28:53
    Temat: Re: Problemy z internetem mobilnym w mieszkaniu
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2021-11-27 o 21:22, robot pisze:
> [...]
    > więcej.
    >
    > Czy to jest normalne, to tak ma być?
    >
    > Do operatora dzwoniłem, operator sprawdził i stwierdził  że wszystko ok.

    Raczej normalne, płyta żelbetowa ma dużo zbrojenia w środku i to na
    dodatek w postaci siatki, to dość skutecznie tłumi, może do tego doszła
    gdzieś woda np blok nieocieplony i mokre ściany zewnętrzne, być może moc
    ograniczyli bo zmieniły się normy i teraz się dostosowali? tyle mi
    szklana kula podpowiada :)
    Możesz od strony nadajnika zrobić antenę pasywną, na zewnątrz zrobić
    antenę z drutu polutować kabel koncentryk krótki tyle co przez okno i w
    środku antena wewnętrzna.

    --
    Janusz

  • 3. Data: 2021-11-27 21:35:49
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 27/11/2021 21:22, robot wrote:
    > U mnie w mieszkaniu szybkość internetu (transferu danych) jest
    > kilkanaście razy mniejsza, niż gdy wyjdę na podwórko, to znaczy na osiedle.
    > Jest to mieszkanie w klasycznym bloku z wielkiej płyty.

    W takim bloku z płyty, masz na klatce pewnie z 5 ofert internetu po
    kablu. Kazdy, nawet najtańszy, będzie lepszy od mobilnego. *KAŻDY*. Nie
    męcz sie, tylko wydaj te 20-30zł miesięcznie. W okolicy widziałem gdzieś
    ofertę za 15zł, choć moze była lokalna...

  • 4. Data: 2021-11-27 21:38:14
    Od: yabba <...@...pl>

    W dniu 27.11.2021 o 21:22, robot pisze:
> [...]
    > Na zewnątrz na mikro-balkonie to samo.
    >
    > Jak wyleze z bloku to jest normalnie raczej - 20 Mbit Download mniej

    Jak wyjdziesz z bloku, to jesteś po tej samej stronie bloku co Twoje
    okna i balkon?

    > Czy to jest normalne, to tak ma być?

    Zdarzają się takie przypadki.

    > Do operatora dzwoniłem, operator sprawdził i stwierdził  że wszystko ok.

    Operator nie gwarantuje idealnego sygnału w każdym miejscu w kraju.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 5. Data: 2021-11-28 01:04:16
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:61a2938b$0$529$65785112@news.neostrada.pl>
    user robot pisze tak:

    > Jak wyleze z bloku to jest normalnie raczej - 20 Mbit Download
    > mniej więcej.
    >
    > Czy to jest normalne, to tak ma być?

    U mnie tak jest. Blok jest nowożytny.
    Stawiam taboret, na środku okna wycelowuje telefon
    w stację bazową, wtedy prędkość ujdzie.

    --
    Piter

    po czym poznać głupiego
    po dzwonku jego

  • 6. Data: 2021-11-28 01:22:26
    Od: Kaczin <j...@p...interia.pl>

> [...]
    > więcej.
    >
    > Czy to jest normalne, to tak ma być?
    >
    > Do operatora dzwoniłem, operator sprawdził i stwierdził  że wszystko ok.

    Może szum E-M. Próbowałeś przełączać kanały?

    --
    Kaczin

  • 7. Data: 2021-11-28 02:09:59
    Od: robot <r...@o...pl>

    W dniu 28.11.2021 o 01:04, PiteR pisze:
    > in <news:61a2938b$0$529$65785112@news.neostrada.pl>

    > U mnie tak jest. Blok jest nowożytny.
    > Stawiam taboret, na środku okna wycelowuje telefon
    > w stację bazową, wtedy prędkość ujdzie.

    O.
    To ja też tak spróbuje.
    A jak się konkretnie wycelowywuje telefon?

    pozdro

  • 8. Data: 2021-11-28 02:15:53
    Od: robot <r...@o...pl>

    W dniu 28.11.2021 o 01:22, Kaczin pisze:

    > Może szum E-M. Próbowałeś przełączać kanały?

    Nie próbowałem.
    Jakie kanały? Gdzie tego szukać w telefonie?
    pozdro

  • 9. Data: 2021-11-28 02:19:49
    Od: robot <r...@o...pl>

    W dniu 27.11.2021 o 21:28, Janusz pisze:

    > Możesz od strony nadajnika zrobić antenę pasywną, na zewnątrz zrobić
    > antenę z drutu polutować kabel koncentryk krótki tyle co przez okno i w
    > środku antena wewnętrzna.

    A właśnie co to anten.
    Mam jeszcze modem lte usb huawei.
    Są w nim wejścia na dwie anteny.
    Czy jest sens podłączać do tego jakieś pasywne anteny, z drutu, czy
    jakiekolwiek?

    pozdro

  • 10. Data: 2021-11-28 02:50:03
    Od: robot <r...@o...pl>

    W dniu 27.11.2021 o 21:38, yabba pisze:

    > Jak wyjdziesz z bloku, to jesteś po tej samej stronie bloku co Twoje
    > okna i balkon?

    Okna mam dwie przeciwległe strony.
    Wszędzie jest ten sam efekt, w mieszkaniu i na zewnątrz.

    pozdro