  • 1. Data: 2021-11-28 15:55:39
    Temat: Napady szału ekranowego
    Od: cef <c...@i...pl>

    Używam od ponad trzech lat modelu Huawei P20lite.
    W zasadzie standardowe użytkowanie:
    głównie rozmowy kilka niezbędnych aplikacji.
    Z reguły aparaty nie dożywają w moich rękach
    tak długo, ale ostatnia oferta operatora była
    tak żałosna, że zostałem przy starej umowie i aparacie.

    I ostatnio aparat zaczął mieć takie dziwne odpały, że nagle
    samoistnie bez mojego udziału (leży spokojnie na stole)
    zaczynają się nagle uruchamiać
    i migać (dosłownie na 1 sekunde) różne aplikacje i czasem da się
    to opanować wyłaczeniem ekranu (wygaszacz) i ponownym włączeniem.
    Pomogła na miesiąc może jakaś aktualizacja systemu ale potrafi tez
    dostać szału
    chwilę po aktualizacji. Ostatnio w ramach takiego migotania
    zaczął dzwonić do ostatnich moich rozmówców.
    Czasami też zawiesza się tak, że nie działa klawiatura i potrzebny jest
    reset.
    A raz też po resecie zablokował się i nie chciał przyjmować pinu.

    Czy te niedomagania to kwestia programowa czy po prostu zużycie?
    Zastanawiam się czy zainstalować jakiegoś "smartfon-doktora"
    czy rozejrzeć się za jakimś sensownym (jakim?) aparatem bez umowy.

  • 2. Data: 2021-11-28 18:51:15
    Temat: Re: Napady szału ekranowego
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 28 Nov 2021 15:55:39 +0100, cef napisał(a):
> [...]
    > to opanować wyłaczeniem ekranu (wygaszacz) i ponownym włączeniem.
    > Pomogła na miesiąc może jakaś aktualizacja systemu ale potrafi tez

    A co jest pod stolem? ewentualnie - czy podlaczony do ladowarki?

    Bo jesli nie sa to jakies dziwne zaklocenia elektryczne, to wyglada na
    uszkodzenie digitizera ... moze od wilgoci.

    I raczej telefon na zlom.

    J.

  • 3. Data: 2021-11-28 19:47:43
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2021-11-28 o 18:51, J.F. pisze:

    > A co jest pod stolem? ewentualnie - czy podlaczony do ladowarki?

    Zdarza się to jak jest ładowany - leży wtedy na podłodze i nie wiem co jest
    u sąsiadów pod sufitem. A czasem leży na stole - pod spodem nic
    elektrycznego nie ma.

    > Bo jesli nie sa to jakies dziwne zaklocenia elektryczne, to wyglada na
    > uszkodzenie digitizera ... moze od wilgoci.
    >
    > I raczej telefon na zlom.

    Tylko dlaczego tak losowo i okresowo się to zdarza.
    Czasem jak to się pojawia w momencie jak muszę z telefonu
    skorzystać, to jest to irytujące, bo trwa godzinę a czasem przez tydzień
    jest
    bezobjawowo i to uspokaja, że może wytrzymam z nim jeszcze czas jakiś.
    Nie bardzo wiem na co wymienić.

  • 4. Data: 2021-12-05 00:00:37
    Od: cef <c...@i...pl>

    > A co jest pod stolem? ewentualnie - czy podlaczony do ladowarki?
    >
    > Bo jesli nie sa to jakies dziwne zaklocenia elektryczne, to wyglada na
    > uszkodzenie digitizera ... moze od wilgoci.

    Uznałem, że najmniejszym nakładem sił wygrzeję wilgoć
    trzymając telefon w samochodzie w ciepłej kartce nawiewu
    powietrza w czasie dojazdu do pracy (w sumie jakaś godzina do dwóch
    dziennie)
    i trzymanie go dalej od wilgoci w pracy.
    Na razie po kilku dniach się nieco uspokoiło, tzn
    czasem się tak dzieje ale już nie raz czy dwa dziennie
    ale raz na kilka dni.