  • 1. Data: 2021-01-26 10:38:15
    Temat: Polacy nie zabezpieczają smartfonów. Większość nawet nie wie, że została zhakowana
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    https://www.dobreprogramy.pl/Polacy-nie-zabezpieczaj
    a-smartfonow.-Wiekszosc-nawet-nie-wie-ze-zostala-zha
    kowana,News,112976.html

    "71 proc. Polaków nie zabezpiecza swoich smartfonów, połowa z nas
    doświadczyła ataku hakerskiego a co piąty użytkownik kradzieży danych.
    Zdaniem ekspertów firmy Check Point Research większość użytkowników nie
    wie, że już została zhakowana. Wchodzimy w nową erę Personal Cyber
    Security - czytamy w raporcie firmy Bellini"

    Tak wiem... Wycierusy pismaki wysmażyły sobie artykulik ;-)

    Ale jak można zaufać urządzeniu które trzeba chronić antywirusami albo
    nie trzeba chronić antywirusami bo to leczenie dżumy cholerą...

    Jak zaufać i używać tego GÓWNA do płatności bankowych? JAK? ;-)

    PS. i to bez drugiego KANAŁU/URZĄDZENIA autoryzującego

  • 2. Data: 2021-01-26 11:20:18
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 26.01.2021 o 10:38, _Master_ pisze:

    > Jak zaufać i używać tego GÓWNA do płatności bankowych? JAK? ;-)

    Jestem dokładnie tego samego zdania. Komórki wymyślono, jako drugi kanał
    w kontach bankowych i miało to sens, bo jednoczesne przejecie haseł do
    konta przez Internet i telefonu jest trudne. nie powiem, że niemożliwe,
    ale trudne. Ale ludzie nadal dla wygody instalują aplikacje bankowe, a
    banki je publikują, by jak najwięcej transakcji wypchnąć z oddziałów, bo
    taniej.

    --
    Robert Tomasik

  • 3. Data: 2021-01-26 12:29:10
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:600fe308$0$516$65785112@news.neostrada.pl>
    user _Master_ pisze tak:

    > Jak zaufać i używać tego GÓWNA do płatności bankowych? JAK? ;-)

    Może jak dla kogoś 30 tys to drobne to trzyma tam tylko tyle i robi
    wszystko z komórki. Janusze znajdą na wszystko rozwiązanie.

    --
    Piotrek

    Grosz do grosza i bedzie kokosza

  • 4. Data: 2021-01-26 12:33:42
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2021-01-26, PiteR <e...@f...pl> wrote:

    [...]

    > Może jak dla kogoś 30 tys to drobne to trzyma tam tylko tyle i robi
    > wszystko z komórki. Janusze znajdą na wszystko rozwiązanie.

    Wydźwięk artykułu / raportu jest jasny.
    _Ludzie_ nie zabezpieczają swoich urządzeń, a nie "urządzeń nie da się
    zabezpieczyć". Tylko tyle i aż tyle.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 5. Data: 2021-01-26 13:16:57
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    a.pl...

> [...]
    >ale trudne. Ale ludzie nadal dla wygody instalują aplikacje bankowe,
    >banki je publikują, by jak najwięcej transakcji wypchnąć z oddziałów,

    No nie wiem, czy trafna diagnoza.

    Komu by sie chcialo biegac do oddzialu, gdy moze zalatwic sprawe przez
    internet.

    Banki moze sie chca pochwalic "nowoczesnoscia", moze klienci narzekaja
    na niedostepnosc w terenie, moze nie chce im sie dopracowac ST na
    telefoniczny ekran, moze licza na zarobek na BLIK/NFC ... bo tak
    wyraznie to widac raczej jedno - masowo chca banki przejsc z
    autoryzacja do apki mobilnej.

    I tak prawde mowiac - wydaje mi sie, ze trudniej zhackowac apke niz
    dobrac sie do SMS na smartfonie ...

    A swoja droga - to Plus ostatnio reklamuje "sprawdz czy twoj telefon
    nie jest zhackowany - aplikacja UseCrypt w salonach plusa".

    J.

  • 6. Data: 2021-01-26 15:17:00
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu 2021-01-26 o 13:16, J.F. pisze:
    > je mi sie, ze trudniej zhackowac apke niz dobrac sie do SMS na
    > smartfonie ...

    Ale masz jakieś info NA DZIŚ że dalej można łatwo, prosto i przyjemnie
    to zrobić?

    I pamiętając że trzeba czegoś więcej niż przejąć SMSy aby wyczyścić konto.

    A w apce na androidzie?
    Jak masz shakowany telefon to masz WSZYSTKO NA TACY

    Przynajmniej tak piszą pismaki bo ja się nie znam ;-)

  • 7. Data: 2021-01-26 15:24:37
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    > Wydźwięk artykułu / raportu jest jasny.
    > _Ludzie_ nie zabezpieczają swoich urządzeń, a nie "urządzeń nie da się
    > zabezpieczyć". Tylko tyle i aż tyle.

    W komentarzach jest dużo mowy o BEZSKUTECZNOŚCI zabezpieczania antywirusami.

    To czym można zabezpieczyć taki telefon oprócz oczywiście mądrości
    użytkownika i ascezy aplikacyjnej.

    PS. Inpost namawia mnie GWAŁTOWNIE na swoją apkę. Po co jak jest KOD do
    przyłożenia skanera a i tak trzeba paczkę wziąć w łapę ;-)
    Sklepy internetowe też każdy chce mi wcisnąć APKĘ

    I taki "użyszkodnik" JEDZIE i INSTALUJE instaluje instaluje...

  • 8. Data: 2021-01-26 15:26:16
    Od: Miroo <b...@b...brak.i.juz>

    W dniu 2021.01.26 o 10:38, _Master_ pisze:
> [...]
    > wie, że już została zhakowana. Wchodzimy w nową erę Personal Cyber
    > Security - czytamy w raporcie firmy Bellini"

    Ględzenie bez konkretów.
    Jak mam zabezpieczyć telefon?
    Jak mam rozpoznać, czy został zhackowany?
    Na jakiej podstawie twierdzą, że jakiś procent telefonów został zhackowany?
    Może policzyli ile telefonów jest zrootowanych i to są m.in. te
    "zhackowane"?

    Czy są gdzieś na ten temat jakieś konkrety?

    Pozdrawiam

  • 9. Data: 2021-01-26 15:37:50
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2021-01-26, _Master_ <M...@...pl> wrote:

    [...]

    > W komentarzach jest dużo mowy o BEZSKUTECZNOŚCI zabezpieczania antywirusami.

    Oczywiście. I to jest prawda. No i?

    > To czym można zabezpieczyć taki telefon oprócz oczywiście mądrości
    > użytkownika i ascezy aplikacyjnej.

    Ale to nie telefon jest niebezpieczny, tylko użytkownik.
    99% włamów to socjotechnika, a nie wykorzystanie dziur.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 10. Data: 2021-01-26 17:06:36
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "J.F." <j...@p...onet.pl> writes:

    > Komu by sie chcialo biegac do oddzialu, gdy moze zalatwic sprawe przez
    > internet.

    Zresztą, zdaje się, ceny w oddziałach są takie, że powinno im się
    opłacać?
    Nie?

    > Banki moze sie chca pochwalic "nowoczesnoscia",

    A to jest im potrzebne? No bo jeszcze liczba klientów może robić
    wrażenie. Obroty, a najlepiej zyski - robią wrażenie. Ale nowoczesność?
    Niektóre banki właśnie podkreślają, że one już od XXX lat, że nigdy kasy
    nie ukradły itd.

    > I tak prawde mowiac - wydaje mi sie, ze trudniej zhackowac apke niz
    > dobrac sie do SMS na smartfonie ...

    Pewnie tak.
    Tylko samymi SMSami nie można komuś wyczyścić konta.
    --
    Krzysztof Hałasa